No Man's Sky tappar spelare på PC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Nå för de som har mycket fritid tror jag mycket väl spelet är riktigt grymt. Har man däremot tvärtemot och kanske högst en halvtimma i veckan och lägga på spel, är kanske inte No mans Sky ens första val.

Jag trycker nog snarare att det är tvärtom; om man har mycket tid är detta spelet förmodligen ett utav de sämsta du kan spela - 95% utav spelet efter 10-15 timmar består i att trycka på 'M', plotta en rutt till nästa solsystem, klicka 'Mus 1' och rinse&repeat.

Har man däremot bara en halvtimma i veckan är faktiskt spelet inte alls så tokigt då det kommer ta månader, om inte år att komma till ovanstående läge i spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av herrfisken:

vääääldigt mycket av vad AngryJoes video säger inte finns, finns iaf i mitt spel.

Verkligen? Som, vadå, om jag får lov att fråga?

PS. Det är en genuin fråga och inget trolleri

Permalänk
Medlem

Närmar mig 40 timmar nu och det börjar kännas som jag snart är "klar" med spelet. Har läst vad som händer när man når mitten av galaxen, så det känns inte som något verkligt mål. Då återstår att bara utforska planet efter planet, men det börjar kännas enformigt eftersom planeterna är så lika. Det finns kanske 10-12 olika "biomes" inklusive några grönskande med mycket växtlighet och ett gäng torra och döda. Sen skiljer det lite i topografi och färger, men man ser direkt vilken biome man landat i och då vet man precis vad som väntar.
Dessutom ser resurserna man hittar (plutonium, zink o.s.v.) exakt likadana ut på alla planeter. Är ändå hyfsat nöjd med 40 -50 timmar, det är mer än jag lägger på de flesta spel, men något trippel-A spel är det inte trots priset.

Detta är egentligen bara ett 150-kronors indie sandbox survival-spel som vilket annat som helst i Early Access på Steam. Att det blev så otroligt hypat berodde nog delvis på Sony, dels på att Sean inte kunde sluta pladdra på om hypotetiska features och helt tappa tråden. Verkar som han ständigt blandade ihop sådant de gärna skulle vilja ha i spelet och sådant som faktiskt finns där.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av VresiBerba:

Verkligen? Som, vadå, om jag får lov att fråga?

PS. Det är en genuin fråga och inget trolleri

Va ett par saker men att gå in och hjälpa medans olika faktioner fightar stöter jag på rätt ofta tex. Inte förrän jag började warpa runt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av herrfisken:

Va ett par saker men att gå in och hjälpa medans olika faktioner fightar stöter jag på rätt ofta tex. Inte förrän jag började warpa runt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där har jag då aldrig stött på. Du menar verkligen inte de småskepp med Sentinels som ibland attackerar någon av de tre rasernas stora skepp, utan du hävdar att du har sett Gek slåss mot Korvax, alltså?

Och vad mer? En "vääääldigt mycket" saker sade du. Som vadå?

Permalänk
Medlem

"One Man's lie" tycker jag verkar vara den mest passande speltiteln för detta spel

Permalänk

@VresiBerba: ja! Det var verkligen nånting på V och Gek som bråkade, så fick man välja, jag valde gek och gek rep höjdes och V sänkten.

Kommer inte ihåg just nu då jag ligger sänkt med feber....

Sen får jag ta och lista lite mer när jag är frisk igen.

Edit: Säger verkligen inte att utvecklarna inte ljög om allt dock.... vääääldigt mycket som inte finns också som blev "lovat". Jag tror dock han som pratar mest har lite svårt i sociala situationer och kanske misstalar rätt ofta. Verkar lite så. Kanske skulle valt någon från PR istället

Permalänk
Medlem

http://gameranx.com/updates/id/71490/article/naming-things-in...

Jaha. Så nu har det absolut ingen betydelse att namnge växter och djur heller...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Statistiken i nyheten var väl inte så märklig? Att folk spelar som tokar första dygnet och att antal spelare sedan krymper varje dag ett tag framöver. Eller singleplayerspel brukar väl iaf se ut så?
Kollade på deus ex som också har den typen av kurvor sedan release och vad jag minns när jag kollat andra singleplayerspel tidigare så har det varit liknande mönster.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag vill fortfarande spela spelet, men pga promblemen som plågar titeln så tycker inte jag att 600kr är något jag vill lägga på ett sådant spel. Jag har redan Space Engineers som plågar mig och inte fan var det så dyrt.

No Mans Sky verkar riktigt roligt, om än väldigt upprepande. Grafiken är vacker och slumpgenerationen väldigt intressant, men det räcker inte för att motivera ett så högt pris. Jag köper inte ens GTA 5 för 500kr, inte ens med alla dlc och allt man kan göra i spelet.

Jag är snål, det kan jag inte säga mycket mot.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

@ParasiteX: Seriöst? sjukt dåligt argument att ha i ryggen för att bryta ett löfte jag faktiskt vet att dem lovade.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Vad som känns lite anmärkninsvärt är att det (spelet) inte ens verkar ligga topp 100 på steams bästsäljarlista? Hittar det iaf inte...? det måste ju vara ganska anmärkningsvärt med tanke på den nyliga releasen...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av dannesthlm:

Vad som känns lite anmärkninsvärt är att det (spelet) inte ens verkar ligga topp 100 på steams bästsäljarlista? Hittar det iaf inte...? det måste ju vara ganska anmärkningsvärt med tanke på den nyliga releasen...

800 000 ägare är väl iofs rätt många. Kolla SteamSpy.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

800 000 ägare är väl iofs rätt många. Kolla SteamSpy.

Det jag skrev handlade om att jag inte hittade spelet på försäljningstopplistan längre (menade då steam egna bästsäljarlista). Att det var många som köpte både som förbokning och de första dagarna är ju ett välkänt och omskrivet faktum däremot.

Det jag då tyckte kändes som anmärkninsvärt att ett nylanserat spel som ena dagen toppat denna lista kunde försvinna så snabbt från densamma.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av dannesthlm:

Det jag skrev handlade om att jag inte hittade spelet på försäljningstopplistan längre (menade då steam egna bästsäljarlista). Att det var många som köpte både som förbokning och de första dagarna är ju ett välkänt och omskrivet faktum däremot.

Det jag då tyckte kändes som anmärkninsvärt att ett nylanserat spel som ena dagen toppat denna lista kunde försvinna så snabbt från densamma.

Anmärkningsvärt men inte så konstigt med tanke på all skit som spelet får just nu. Jag var inne och kollade på Steam och slutade leta vid tredje sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

@ParasiteX: Seriöst? sjukt dåligt argument att ha i ryggen för att bryta ett löfte jag faktiskt vet att dem lovade.

Visar sig det tycks vara en bugg http://gameranx.com/updates/id/71620/article/is-the-no-mans-s...
Men visar just hur ostabilt släpp detta skitspelet är.

Skrivet av Dinoman:

800 000 ägare är väl iofs rätt många. Kolla SteamSpy.

Steamspy tar inte i beräkning mängden människor som har fått återbetalning.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro