Vilken serie (ej film) kan du rekommendera oss andra att se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Hehe, jag märker att jag har en väldigt tvetydig smak när det gäller serier. Jag plockar vilt från alla kategorier.

Men mina huvudnummer är i vart fall:
Downton Abbey
Dexter
Archer
Vänner

Sedan skulle jag kunna lägga in några andra serier som jag själv har njutit av.
Breaking Bad
Two and a half men
The big bang theory
Game of Thrones
Suits
Family Guy

Har säkerligen glömt något

Många serier i din lista är såna man följt under en längre tid men sedan gett upp då det antingen spårat ur för en mycket eller den helt enkelt bara tappat glansen.
Praktexempel på detta är Big Bang Theory, fram tills säsong 3-4 ish så var det i princip enbart nördhumor vilket var seriens unika signum, fanns liksom ingen serie som var ens i närheten när den var som bäst.
Men nu...?.....Nu handlar allt istället om relationer, giftermål etc etc och typiskt lättsmält amerikansk sitcom humor, dom har fullkomligt dödat serien. Är knappt ett enda "nörd" skämt i serien längre. Tror det hela började när man tog in Mayim Bialik som Amy och försökte ge Sheldon ett mer mänskligt beteende. Amy som person i serien är fullkomligt underbart härlig och rolig, men var producenterna tvungna att dra ner Sheldons personlighet på köpet? I mina ögon absolut inte, likaså känns vartenda avsnitt som att det är så synd om Raj och serien mer fokuserar på hans ensamhet/utstötthet eller vad man vill kalla det då han är den enda utan flickvän. Och därav får vi dom här halvmesiga äventyren med Raj och Stuart.

Dom skulle lätt kunna fortsätta med att göra, inte enbart men till större delen samma nördhumor som dom började med. Dom fick väl kontrakt för några år sen för 10 säsonger, nu hörde jag dock att det förlängts ytterligare. Känns som att den är på väg att spåra ur lika hårt som dom flesta av Chuck Lores serier, Two And A Half Men I'm looking at you som borde slutat 4-5 säsonger tidigare än den gjorde.
Kollar man IMDB så listas det Other efter säsong 10 vilket troligen tyder på att fler säsonger är att vänta. Hoppas i så fall att dom tar sig i kragen och går tillbaka till vad som gjorde serien så bra från början.
Slutade kolla efter säsong 6 och har därefter endast zappat förbi mitt i nåt avsnitt.

Så jäkla dissapointing.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Många serier i din lista är såna man följt under en längre tid men sedan gett upp då det antingen spårat ur för en mycket eller den helt enkelt bara tappat glansen.
Praktexempel på detta är Big Bang Theory, fram tills säsong 3-4 ish så var det i princip enbart nördhumor vilket var seriens unika signum, fanns liksom ingen serie som var ens i närheten när den var som bäst.
Men nu...?.....Nu handlar allt istället om relationer, giftermål etc etc och typiskt lättsmält amerikansk sitcom humor, dom har fullkomligt dödat serien. Slutade kolla efter säsong 6 och har därefter endast zappat förbi mitt i nåt avsnitt.

Så jäkla dissapointing.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte mer än att instämma :-).
Följer den inte heller direkt, det händer att jag ser ett avsnitt då och då, men som sagt. De är inte nördar längre, det är en relations-serie med en nördtvist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Kan inte mer än att instämma :-).
Följer den inte heller direkt, det händer att jag ser ett avsnitt då och då, men som sagt. De är inte nördar längre, det är en relations-serie med en nördtvist.

Man får hålla sig till dom godbitarna som finns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Förutom Scrubs, som är grymt kul, så gillar jag även dessa:

Alcatraz

Flashforward

Grymt synd att de inte gjorde fler säsonger av alla dessa Scrubs började kanske bli lite uttjatad men ändå...

Sedan tittar jag på många andra serier också, som Big Bang Theory, The Simpsons, Rick & Morty, Futurama, The Amazing Adventures of Gumball och, förstås, Adventuretime

Permalänk
Skrivet av Rhames:

Lite "oldies"

Twin Peaks
V, (Originalserien från 80-talet)
24
Tripoderna
Band Of Brothers
The Pacific
Zonen, (som redan nämnts, jag hittade den på DVD)

Finns givetvis mycket mer godis, men minnet är bra, men kort

\\Rhames

http://www.imdb.com/title/tt0115426 denna?

Ps. Kan inte se att någon nämnt lost room: http://www.imdb.com/title/tt0830361

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

@Conditioned:
Ja, Zonen, det är så jäkla bra.
Jacob Nordenson som normalt gör Pistvakt är så jäkla bra.
"Men det är ju för jävligt" vill jag minnas att han säger ett antal gånger i filmen.
Borde göra en youtube video som på Jacob Eklund: https://www.youtube.com/watch?v=LimMVoxDfxA

Peter Haber är ju alltid bra han också, oavsett om han är Martin Beck, Martin Vanger eller Sunes Pappa

\\Rhames

Permalänk

här kommer några jag tror inte har nämts tidigare som jag tyckt varit bra serier.

Nikita
the pacific
The Shannara Chronicles
12 monkeys

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Glömde säga att den har bäst sound track av alla serier

Permalänk
Medlem

@RVX: Jo, men vem behöver big bang theory när det finns silicon valley som är ännu nördigare och man slipper låtsasskrattet i bakgrunden. Ha ha ha ha ha.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Kollar just nu på Ray Donovan och Stranger Things. Bra serier båda två!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

@Bruce Wayne: Jo, men vem behöver big bang theory när det finns silicon valley som är ännu nördigare och man slipper låtsasskrattet i bakgrunden. Ha ha ha ha ha.

Hade faktiskt helt missat den, får ta och kolla upp!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hade faktiskt helt missat den, får ta och kolla upp!

Då är jag avundsjuk på dig. Du har tre säsonger skön underhållning att se fram emot 🤓

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Jericho (även om det bara finns 1½ säsong)
http://www.imdb.com/title/tt0805663/

Tog lång tid innan denna pärla nämndes! Riktigt bra "efter katastrofen" serie!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Bloodline http://www.imdb.com/title/tt3520702/. Bra mörk drama/thriller.

Permalänk
Medlem

Som rullar, eller nyligen har rullat (mellan sesanger) och jag inte sett har namnts:
Man Down

Noterade Billions faktiskt fanns namnd tidigare i traden sa plockade bort den

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem

Eureka
Warehouse 13
Mr Robot
Dexter
Chuck
Scorpion
Game of Thrones
True Blood
One Piece (anime)
m.m

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Om den inte redan nämnts (orkar inte läsa igenom alla inlägg), Så rekommenderar jag Suits!

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Jag kan tipsa om serien 11.22.63
http://www.imdb.com/title/tt2879552/
Bara 8 avsnitt, jag tyckte den var underhållande.

Permalänk
Inaktiv

The Expanse, förvånansvärt bra kvalitet för att vara SyFy-channel

Permalänk
Medlem

Att ingen nämnt "The Shield" än är för mig en gåta. Grymt bra serie.

Permalänk
Avstängd

Smaken är olika sannerligen. OZ är i stort sett en enda lång vidrig orgie i värsta perversitet och sadism, det är som att kolla på amerikanska Lock Up som handlar om vardagen i amerikanska fängelser. Huvudpersonen i Rescue Me som serien kretsar kring är ett tråkigt gnällande vrak.

Permalänk

Narcos.
säsong 2 kommer ju ut 2 september

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Kollade igenom tråden och såg inte att någon nämnt Rectify och The Affair. Karaktärsdrivna draman som tar tid på sig. Båda serierna är genomgående väldigt välspelade och med nyanserade, komplexa karaktärsporträtt. Kan starkt rekommendera.

Permalänk
Medlem

The Strain är en ganska ny serie (S3 går nu) som jag gillar.
http://www.imdb.com/title/tt2654620/

Om ni gillar nutida vampyr/zombie serier så kolla denna , om ni inte redan gjort det.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

The getdown tyckte jag var riktigt nice. Miniserie på Netflix om rap i the Bronx på slutet av sjuttiotalet. Jag gillar formatet som de har börjat med nu, först 11.22.63 som var riktigt bra och nu denna, sex långa avsnitt och sen slut liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The walking dead!!

Klart bästa serie som gjorts.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Såg att endast två personer nämnt Deadwood (min favoritserie) tidigare i tråden. Det gör mig lite besviken.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Mr Robot

Permalänk

Fringe har inte nämnts på två veckor så jag måste repetera att Fringe är en riktigt bra serie. Första säsongen är lite blek, då tyckte jag att det var en X Files-wannabe, men sedan lyfter det.