Permalänk
Medlem

Vad börjar ni plugga idag?

Då var det dags för höstterminen att dra igång. Själv börjar jag 2:a året på Informatik med inriktning systemutveckling på Mittuniversitetet. Drar igång direkt med programutvecklingsprojekt.

Vad börjar ni plugga idag?

Permalänk
Hedersmedlem

Börjar tredje året på apotekarprogrammet. Ska spendera hela höstterminen och början på vårterminen med kursen "farmakologi, sjukdomslära och läkemedelskemi". Blir förhoppningsvis lika intressant som jag tycker det låter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Andra året på civilingenjör i robotik på mdh.
Mycket matte på lite tid men nu är det nollning så det får jag tänka på mer senare

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Börjar om på nytt program: Kandidatprogram i teknisk Matematik på Mälardalens Högskola. Nästan alla kurser är Matematik/tillämpad matematik. Idag inleddes terminen med Numeriska metoder och Diskret matematik.

Visa signatur

Rigg:
Chassi: Coolermaster NR200P | CPU: Intel Core i7 10700K | MB: Gigabyte Z490I AORUS ULTRA | GPU: GTX1080ti Stric OC | PSU: Corsair SF750 | OS: Windows 8.1 | RAM: 32GB Corsair Vengeance 3200MHz | SSD: 2x1TB M2 NVME | Monitor: Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Börjar visserligen imorgon, men då är det andra året Maskinteknik i Uppsala som drar igång.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Medlem

Första kursen inom programmet Systemvetare på Göteborgs universitet börjar idag. Informationsteknik och informationssystem.

Är grymt glad över att ha kommit in och klassen samt lärare verkar sköna!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk

Även jag startade första kursen på Systemvetarlinjen på GU idag.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Började för två veckor sedan med första och enda året på en utbildning till lokförare.

Permalänk
Medlem

Började termin fem på högskoleingenjörsprogrammet i datateknik idag. Artificiell intelligens, systemadministration samt speldesign och -programmering står på menyn första läsperioden.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Termin 5 som beteendevetare. Börjar dock imorgon.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Första året som elektronikingenjör. Eller Electronics & Communication engineering som det heter på engelska då jag flyttar till London. Spännande, pirrigt i magen, flyttar om 2 veckor!

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Började i dag andra året på Högskolan i Halmstad där jag läser IT-forensik och informationssäkerhet. Kurserna första terminen är Datornätverk 15p, Biometrisk identifiering 7.5p och Avancerade IT-forensiska verktyg 1 7.5p. Det ska bli roligt att komma igång ordentligt då första året var lite väl grundläggande i vissa kurser (för mig, inte för alla).

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Termin 5 inom datavetenskap med inriktning på systemutveckling.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Påbörjade första kursen idag på min master på LTH, civilingenjör inom industriell ekonomi

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Kul med en annan apotekare här.

Permalänk
Medlem

Civilingenjör Teknisk Fysik på Umeå Universitet. Började dock förra veckan med lite preppmatte innan det ett tekniskt naturvetenskapligt basår.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oatp1b1:

@Andreaz1: Kul med en annan apotekare här.

Läser du också eller är du färdig redan?

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Jag blev precis färdig med min praktik för några veckor sedan (som är sista terminen i Uppsala, misstänker att du läser i Göteborg), men hade studieuppehåll p.g.a. jobb 2013-2016. Skönt att vara klar till slut!