Oculus berättar varför Touch dröjer

Permalänk
Melding Plague

Oculus berättar varför Touch dröjer

I en intervju berättar Oculus om varför spelkontrollerna Touch för Rift dröjer och det är inte på grund av hårdvaran, utan att mjukvaran inte var lika långt gången som önskat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som en dålig efterkonstruktion/bortförklaring tycker jag. Det är min åsikt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

VR kommer ju ha dött ut innan detta släpps... Dålig planering av Oculus

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

VR kommer ju ha dött ut innan detta släpps... Dålig planering av Oculus

Internet kommer att ha dött ut innan bredband släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Internet kommer att ha dött ut innan bredband släpps

Det finns redan bredband och internet har långt ifrån "dött ut".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det finns redan bredband och internet har långt ifrån "dött ut".

Jag trodde vi bara skrev random idiotiska påstående

Fel av mig...

Permalänk
Hedersmedlem

-"If we launched Touch with the Rift there would have been a bunch of demos and a few good titles (like Job Simulator and Fantastic Contraption) [...] we wanted to give our developers enough time to really create a launch line up".

Såhär kanske det är. Fast jag förstår inte varför de släppte vrbrillorna tidigare i så fall...
Om syftet att vänta med lanseringen var att ge en mer komplett upplevelse vid release så hade det väl låtit rimligare att inte lansera en del i taget.

Aja. Det är oavsett trevligt att kontrollerna är nära släpp nu.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Jag trodde vi bara skrev random idiotiska påstående

Fel av mig...

Hans påstående är knappast "random" eftersom det i högsta grad har med artikeln att göra. Inte heller är det idiotiskt eftersom själva lösningen är så kraftigt försenad att folk faktiskt kan hinna tröttna på hela VR-grejen innan det släpps... Men personligen tror jag folk mest är trötta på Oculus. Det gick från ett crowdfundat gräsrots-community-tillsammans-projekt till.... Facebook. Så galet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

VR kommer ju ha dött ut innan detta släpps... Dålig planering av Oculus

...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Too bad, men I don't care. Har tappat intresset helt för Oculus, håller mig till konkurrenterna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Occulus har blivit giriga och lata efter Facebooks plånbok i ryggen. Detta låter mer som en usel bortförklaring.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hans påstående är knappast "random" eftersom det i högsta grad har med artikeln att göra. Inte heller är det idiotiskt eftersom själva lösningen är så kraftigt försenad att folk faktiskt kan hinna tröttna på hela VR-grejen innan det släpps... Men personligen tror jag folk mest är trötta på Oculus. Det gick från ett crowdfundat gräsrots-community-tillsammans-projekt till.... Facebook. Så galet.

Så du tror att VR/AR kommer försvinna?

Permalänk
Medlem

Alla tecken tyder på en lansering vid konferansen Oculus Connect 3 i början av Oktober, för leverans med start under November.

Det kommer från allt som sagts, datum när touch titlar ska börja lanseras, det faktum att massor av utvecklare visat upp dem på olika sajter och forum ... etc.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det kommer mer roliga spel som fungerar ihop med Vive när det väl släpps en vettig konkurrerande lösning. Har inte direkt ett överflöd av roliga spel att köra

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Så du tror att VR/AR kommer försvinna?

Nej, men Oculus.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej, men Oculus.

Men då var hans påstående idiotiskt att VR kommer dö ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Men då var hans påstående idiotiskt att VR kommer dö ut

Han skev ju att det gällde innan de hinner släppa sin kontroll. Med tanke på hur mycket strul och förseningar de har jämt är det väl ingen omöjlighet. VR är i sin linda och det är svårt att sia om hur det kommer gå med konceptet som helhet, men Oculus är knappast en positivt bidragande faktor i det hela.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Oculus har framtiden för sig, massor av utveckling och titlar på gång. HTC däremot kommer ha klara problem att själva starta igång forskning när de nu i princip tog allt från Valve för sin första version.

HTC sa nyligen att de inte har några planer på en modell 2 förrän flera år framåt, dvs i linje med vad Oculus sagt. Oculus har däremot lanseringen av Touch och massor av titlar att se fram emot den närmaste tiden.

Vem som slutligen är "vinnaren" om fem år vet ingen, herregud vi pratar om headsets i alla läger som med nöd och näppe klarar kraven för att vara konsumentversioner, med upplösning som gör att man knappt kan läsa text ens.

Själv tror jag mest på mobila headsets och den som kan kombinera AR med VR i samma headset tror jag blir vinnaren på lång sikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Han skev ju att det gällde innan de hinner släppa sin kontroll. Med tanke på hur mycket strul och förseningar de har jämt är det väl ingen omöjlighet. VR är i sin linda och det är svårt att sia om hur det kommer gå med konceptet som helhet, men Oculus är knappast en positivt bidragande faktor i det hela.

Han skrev VR, VR är en datateknik, inget företag

VR och AR är framtiden och det kommer inte försvinna, lika lite som internet kommer försvinna

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

VR kommer ju ha dött ut innan detta släpps... Dålig planering av Oculus

Nä men kanske dags att fundera på att skaffa VR efter detta släppts

Permalänk
Medlem

@RVX:
Zenimax utvecklade endast kod till VR headsets, klart att det tar lite tid, Carmack kan ju inte stjäla något som inte finns ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Bruce Wayne:
Zenimax utvecklade endast kod till VR headsets, klart att det tar lite tid, Carmack kan ju inte stjäla något som inte finns ^^

Good catch

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Han skev ju att det gällde innan de hinner släppa sin kontroll. Med tanke på hur mycket strul och förseningar de har jämt är det väl ingen omöjlighet. VR är i sin linda och det är svårt att sia om hur det kommer gå med konceptet som helhet, men Oculus är knappast en positivt bidragande faktor i det hela.

Förutom den lilla detaljen att utan Oculus hade VR-rushen aldrig startat, dom ensamt satte bollen i rullning.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Förutom den lilla detaljen att utan Oculus hade VR-rushen aldrig startat, dom ensamt satte bollen i rullning.

Javisst, men hur är det en garant för att just Oculus kommer leva vidare?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Ozzed:

Låter som en dålig efterkonstruktion/bortförklaring tycker jag. Det är min åsikt.

Ja jag förstår inte heller riktigt logiken, det finns för få spel som kan utnyttja kontrollerna så vi väljer att skjuta upp lanseringen och först 6 månader senare skicka ut produkten till utvecklare. Borde dom inte gjort det direkt så att utvecklarna har möjlighet att utveckla spel till kontrollerna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Ja jag förstår inte heller riktigt logiken, det finns för få spel som kan utnyttja kontrollerna så vi väljer att skjuta upp lanseringen och först 6 månader senare skicka ut produkten till utvecklare. Borde dom inte gjort det direkt så att utvecklarna har möjlighet att utveckla spel till kontrollerna?

Jovisst.

steg 1, släpp rift OCH kontrollerna till utvecklare, så att de kan göra passande spel
steg 2, släpp båda till konsumenter, som nu kan spela passande spel.

De som sitter i ledningen där kan inte ha höga studieskulder precis det är rätt grundläggande grejer vi pratar om här, och deras fummel nu verkar vara en dålig bortförklaring för att de kom på sig själva med att göra fel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hans påstående är knappast "random" eftersom det i högsta grad har med artikeln att göra. Inte heller är det idiotiskt eftersom själva lösningen är så kraftigt försenad att folk faktiskt kan hinna tröttna på hela VR-grejen innan det släpps... Men personligen tror jag folk mest är trötta på Oculus. Det gick från ett crowdfundat gräsrots-community-tillsammans-projekt till.... Facebook. Så galet.

Off topic men Facebook har fan ett finger med i allt nu för tiden. Log in with facebook. Jävla skitföretag. För att inte tala om alla liv de faktiskt förstör.

Mammor som hypnotiserat kollar sitt flöde medans barnen drar dem i kjolen och vill ha uppmärksamhet.

Hatar dem (facebook).

On topic:

Tror inte det är enbart oculus som kommer dö ut om inte bättre titlar kommer och priserna på headseten går ner.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Off topic men Facebook har fan ett finger med i allt nu för tiden. Log in with facebook. Jävla skitföretag. För att inte tala om alla liv de faktiskt förstör.

Mammor som hypnotiserat kollar sitt flöde medans barnen drar dem i kjolen och vill ha uppmärksamhet.

Hatar dem (facebook).

On topic:

Tror inte det är enbart oculus som kommer dö ut om inte bättre titlar kommer och priserna på headseten går ner.

Exakt. Det går inte ta 700Kr för ett jävla headset om man vill at det skall in "i var mans vardagsrum".Priserna måste kraftigt ner, kvaliteten måste upp. Företagen får helt enkelt sluta leva i sin fantasivärd som går ut på att man ska ha så jävla hög vinstmarginal jämt. Jag är trött på dessa Laissez-faire liberalister.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Exakt. Det går inte ta 700Kr för ett jävla headset om man vill at det skall in "i var mans vardagsrum".Priserna måste kraftigt ner, kvaliteten måste upp. Företagen får helt enkelt sluta leva i sin fantasivärd som går ut på att man ska ha så jävla hög vinstmarginal jämt. Jag är trött på dessa Laissez-faire liberalister.

Problemet är nog åsså att hypen ofta är mäktigare än produkten. Och alla bara hakar på. Jag är själv skyldig. Kolla vilka skriverier det va om no mans sky!

Man får vara på sin vakt idag. Tyvärr.

Med det sagt så köper nog VR när/om det mognat lite ändå. Tycker om konceptet.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Problemet är nog åsså att hypen ofta är mäktigare än produkten. Och alla bara hakar på. Jag är själv skyldig. Kolla vilka skriverier det va om no mans sky!

Man får vara på sin vakt idag. Tyvärr.

Med det sagt så köper nog VR när/om det mognat lite ändå. Tycker om konceptet.

Jo absolut.. Konceptet är ashäftigt... Men det krävs väl att någon förpackar det på ett snyggt sätt... Typ Apple är ju bra på att ta sådant som redan finns och packa om det på ett snyggt sätt och plötsligt vill "alla" ha. Så Apple kanske skulle göra ett VR headset?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.