Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamWick:

Ok

Men det är ju bra för att jag har bytt ut massa grejer så ni ser ju det

Skickades från m.sweclockers.com

Du har fortfarande laptopminnen i listan.

Välj t.ex detta istället: https://www.komplett.se/product/893856/datorutrustning/minne/...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

De i trådstarten är för bärbara datorer, men du kanske redan har fixat det nu.

Är de jag har valt nu för stationära?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamWick:

Är de jag har valt nu för stationära?

Skickades från m.sweclockers.com

Listan har inte ändrats så nej.
De som jag länkade är för stationära.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

eftersom du valt ett atx/matx chassi kan du säkert spara några hundringar på att köpa ett moderkort i den formfaktorn istället för ett mitx kort som oftast är dyrare.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

eftersom du valt ett atx/matx chassi kan du säkert spara några hundringar på att köpa ett moderkort i den formfaktorn istället för ett mitx kort som oftast är dyrare.

Kan du länka?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

eftersom du valt ett atx/matx chassi kan du säkert spara några hundringar på att köpa ett moderkort i den formfaktorn istället för ett mitx kort som oftast är dyrare.

Funkar detta?

https://www.komplett.se/wishlists/c151cfc1-3aa5-4c7a-99da-c01...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Elektron
@htbtoma
@ArcticFire

nu har jag bestämt mig för delarna (fick en ssd gratis genom en app, så jag valde en bättre cpu) men vet inte om grafikkortet och moderkortet passar (står dvi på moderkortet och dvi-d på grafikkortet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamWick:

@Jimemy
@htbtoma
@ArcticFire

nu har jag bestämt mig för delarna (fick en ssd gratis genom en app, så jag valde en bättre cpu) men vet inte om grafikkortet och moderkortet passar (står dvi på moderkortet och dvi-d på grafikkortet).

Moderkortet passar till grafikkortet.
DVI är en bildskärmsutgång, dvs dit du kan koppla din skräm.
Moderkortet har en port för detta ifall du vill använda processorns inbyggda grafikkort.
Men köper du ett separat grafikkort så ska du alltså koppla skärmen till grafikkortets utgångar för att nyttja grafikkortet.

Moderna grafikkort kopplas till moderkort via pci-expressporten.

Permalänk
Medlem

@Elektron: tack!! ska beställa delarna när jag får min ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamWick:

@Jimemy: tack!! ska beställa delarna när jag får min ssd

glöm inte en processorfläkt och ta bort den där chassiefläkten du har lagt till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

glöm inte en processorfläkt och ta bort den där chassiefläkten du har lagt till.

Måste jag ha en ny cpu fläkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamWick:

Måste jag ha en ny cpu fläkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Du får ingen cpufläkt med till 6600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Du får ingen cpufläkt med till 6600k

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Digital fyndjägare

@AdamWick:
Webhallen varukorg

OBS: Ej klockbart moderkort men med klockbar CPU, 16GB RAM + spelkupong (899:-).

PS: Denna dator har ett mini tower chassi är kompakt och tar mindre plats.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamWick:

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Nu ser det bra ut. Du kan inte överklocka med det moderkortet men annars är det bra. Om du vill spara ca 500 så kan du byta cpun till en i5 6500 då får du också med en cpu fläkt till den och kan ta bort den ur ditt paket. Då landar priset under 7000kr. Jag personligen har nog helst köpt 6600k ihop med ett z moderkort för då vet jag att jag kan ha det många år och sedan överklocka när cpun inte räcker till. En 6500 kommer du också kunna ha i många år och så länge du inte tänkt köpa det fetaste grafikkorten i framtiden så räcker den länge.

Så summerat så är det nog prisvärdast att köra på en i5 6500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Nu ser det bra ut. Du kan inte överklocka med det moderkortet men annars är det bra. Om du vill spara ca 500 så kan du byta cpun till en i5 6500 då får du också med en cpu fläkt till den och kan ta bort den ur ditt paket. Då landar priset under 7000kr. Jag personligen har nog helst köpt 6600k ihop med ett z moderkort för då vet jag att jag kan ha det många år och sedan överklocka när cpun inte räcker till. En 6500 kommer du också kunna ha i många år och så länge du inte tänkt köpa det fetaste grafikkorten i framtiden så räcker den länge.

Så summerat så är det nog prisvärdast att köra på en i5 6500.

om detta skulle funka https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11384 så skulle jag ha råd med ett moderkort som går att överklocka

om jag tar mina sista slantar från tandpengarna som ligger å skräpar så har jag precis råd med detta bygget (Z-kort, 6600kå fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamWick:

om detta skulle funka https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11384 så skulle jag ha råd med ett moderkort som går att överklocka

om jag tar mina sista slantar från tandpengarna som ligger å skräpar så har jag precis råd med detta bygget (Z-kort, 6600kå fläkt)

Vad bra, hoppas att det går bra.
Datorn kommer bli väldigt bra och räcka långt.

Sen om några år så kommer det att räcka att byta grafikkort för att förnya spelupplevelsen förutsatt att utvecklingen med grafikkort och processorer fortsätter att utvecklas som det har gjort historiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad bra, hoppas att det går bra.
Datorn kommer bli väldigt bra och räcka långt.

Sen om några år så kommer det att räcka att byta grafikkort för att förnya spelupplevelsen förutsatt att utvecklingen med grafikkort och processorer fortsätter att utvecklas som det har gjort historiskt.

kan jag överklocka med detta moderkortet?

och hur lång tid brukar det ta för komplett att svara på mails??

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamWick:

kan jag överklocka med detta moderkortet?

och hur lång tid brukar det ta för komplett att svara på mails??

Ja om du menar detta https://www.komplett.se/product/866973/datorutrustning/moderk... så går det fint och överklocka.

Jag har aldrig mejlat komplett så jag vet ej. Men det är helg nu så jag vet inte hur deras support jobbar, men det kan säkert ta någon vardag och få svar. Så måndag eller tisdag vore det rimligt att du får svar om du mejlar idag. Men det är bara rena spekulationer från min sida.

Permalänk
Permalänk

Men varför har han 2 mobo:s i sin inköpslista?

Permalänk
Avstängd

ser bra ut byt ut chassit är alltid dåligt med plats att dra kablar i små chassin (Fractal Design Core 2500 Midi Tower)
och så skulle jag valt MSI moderkortet så är allting riktigt bra för den budgeten

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ja om du menar detta https://www.komplett.se/product/866973/datorutrustning/moderk... så går det fint och överklocka.

Jag har aldrig mejlat komplett så jag vet ej. Men det är helg nu så jag vet inte hur deras support jobbar, men det kan säkert ta någon vardag och få svar. Så måndag eller tisdag vore det rimligt att du får svar om du mejlar idag. Men det är bara rena spekulationer från min sida.

Vet du var jag kan hitta min windows key?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamWick:

Vet du var jag kan hitta min windows key?

Skickades från m.sweclockers.com

Det vet jag faktiskt inte men risken är stor att du måste köpa en ny licens av Windows när du bygger en ny dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det vet jag faktiskt inte men risken är stor att du måste köpa en ny licens av Windows när du bygger en ny dator.

ok