Bioshock: The Collection blir gratis uppgradering på PC

Permalänk
Melding Plague

Bioshock: The Collection blir gratis uppgradering på PC

2K Games rullar ut en samling med alla tre Bioshock-spel och passar på att uppdatera två av dessa med ny grafik. Spelen kommer även komplett med allt nedladdningsbart material som släppts.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/4YbFCWL

haha no suprice.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Entusiast

Kul, då kanske det äntligen är dags att spela utan tvåan, hade spelat ettan och Infinite men inte tvåan av någon outgrundlig anledning.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Halv tråkigt med dessa remakes. Gillade alla bioshock, de lite wierda spelen Skulle utan tvekan köpa nästa i serien ifall den kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Undrade precis om de skulle fixa buggen/featuren (beroende på hur man ser det) att man inte kan stänga av aim-assist vid aim down sights i Bioshock Infinite på PC men så kul ska vi alltså inte ha det...

Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer stöd för Linux till de första två titlarna nu?
(Då Linuxstöd redan finns för Bioshock Infinite.)

Saxat från reddit:
***
BioShock Infinite is a good port for the most part, but the two addons "Burial at Sea" require you to have played BioShock 1, which is a bit silly from a Linux gamer's perspective.

Maybe we can get them to let someone port the two games, but they need to know there is demand first.

You can Tweet at them: @2K

You can... whatever them on Facebook: https://www.facebook.com/2K

I also made a forum post: http://forums.2k.com/showthread.php?3607891-BioShock-amp-BioS...

And there's a thread on the Steam forums: http://steamcommunity.com/app/7670/discussions/0/864957182780...
***
Man kan ju alltid hoppas!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Enbart första Bioshock som var bra...Infinite var sjukt tråkigt imo. Snyggt dock.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Livsnjutare 😎

Och jag som faktiskt inte spelat Bioshock -spelen ännu!
... och har velat göra det i ordning med, kanon ju!

Att jag redan äger alla tre titlarna och därmed får de nya versionerna (iaf 1'an och 2'an) gratis är ju bara helt underbart!

Detta var en riktigt trevlig överaskning såhär på en fredag!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Enbart första Bioshock som var bra...Infinite var sjukt tråkigt imo. Snyggt dock.

Tvåan hade faktiskt en rätt bra berättelse och design dock. Just att man kunde använda kombo med plasmas och vapen samtidigt var härligt, och många av de härliga vapen och andra delarna fanns kvar (från 1:an).

Infinite vete tusan vad jag tyckte... det var Bioshock, men saknade verkligen känslan av det på något sätt. Att de nerfade hela samspelet med Elizabeth gjorde att mycket av spelet tappade känsla. Visst.. hon kunde hämta ammo, men i första trailern gjorde hon så mycket mer.

Oavsett så, gratis kan man inte klara på priset iaf
Jag har inte spela Bioshock 1 och 2 på ett tag nu, så det låter som det kan bli kul att göra på nya maskinen.

Permalänk
Entusiast

Kanske dags att ta sig i kragen och spela klart Bioshock någon gång då. Tror inte jag har så jättemycket kvar. Grafiken tycker jag ser helt ok ut. Det är så mycket atmosfär och de har använt sina resurser väl.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Najs, ettan och tvåan är riktigt bra, trean not so much.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått är detta inte en riktig remastered version med högupplösta texturer osv utan bara en uppdatering som får 1an och 2an att kunna köras på moderna system. Hade vart sjysst med en konvertering till Infinite motorn samt fullständigt omarbetade texturer och NPCer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Najs, ettan och tvåan är riktigt bra, trean not so much.

Agreed! Infinite blev rejält överhypat och långt ifrån lika bra som ettan och tvåan.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Kanske dags att ta sig i kragen och spela klart Bioshock någon gång då. Tror inte jag har så jättemycket kvar. Grafiken tycker jag ser helt ok ut. Det är så mycket atmosfär och de har använt sina resurser väl.

Tycker jag verkligen att du borde göra!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Vad jag förstått är detta inte en riktig remastered version med högupplösta texturer osv utan bara en uppdatering som får 1an och 2an att kunna köras på moderna system. Hade vart sjysst med en konvertering till Infinite motorn samt fullständigt omarbetade texturer och NPCer.

Hmm. Finns kanske lite olika information om det här på olika ställen.

Steam har lite nyheter där det utlovas bland annat:
"The weapons, plasmids, levels, and character models that shocked you years ago have been reskinned and retextured to look better than ever."

http://store.steampowered.com/news/?appids=7670

Låter för övrigt som en bra deal på steamrean att skaffa alla tre spelen för ca 10 euro och få uppgraderade versionerna som kommer i september ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Kul, då kanske det äntligen är dags att spela utan tvåan, hade spelat ettan och Infinite men inte tvåan av någon outgrundlig anledning.

Samma här faktiskt. Båda på konsol, men jag såg att jag hade dem i mitt steam-library, måste fått dem i nån bundle. Detta ser jag fram emot!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Vad bra då jag aldrig har lirat de

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Blir kanon detta ett mycket trevligt game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad jag förstått är detta inte en riktig remastered version med högupplösta texturer osv utan bara en uppdatering som får 1an och 2an att kunna köras på moderna system.

Varför skulle en sådan uppdatering överhuvudtaget behövas på PC? Det är inte direkt spel från 90-talet vi pratar om.

Jämför man klippen i trailern mot intro-sekvensen från Bioshock (när man först anländer till Rapture) ser det ut som de har lagt till vattenväxter och mer fiskar så lite har de nog petat på det, fast lär knappast bli några revolutionerande uppgraderingar. Spelen ser fortfarande helt OK ut ändå, mycket tack vare bra design och ljussättning.

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •