stötte på ett problem med mit asus z97 pro gamer när jag skulle overklocka tack för svar på förhand

Permalänk
Avstängd

stötte på ett problem med mit asus z97 pro gamer när jag skulle overklocka tack för svar på förhand

Hej jag har ett asus z97 pro gamer moderkort och Intel I5 4690K och kan inte ändra Ai Overcklock tuner till X.M.P bara till Auto och Manual hur skall jag göra då någon som har Tips på det

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk

vad har du för minnen? XMP profilen ligger väl sparad på minnena?

kan vara så att profilen är skadad så moderkortet inte kan läsa den.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

@Rouge of Darkness: Kingston hyperx fury 2x8gb ddr3 1866mhz minnen
har X.M.P filen sparad på minnen ja men kan inte se den i bios
går det att ladda ner en ny X.M.P fil?
skall testa att ta ur minnen och plugga in dem igen

fungerar inte är det bara att köpa nya RAM minnen då?

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Avstängd

här är problemt jag kan inte aktivera X.M.P
https://plus.google.com/collection/omc3sB

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

@Rouge of Darkness: Kingston hyperx fury 2x8gb ddr3 1866mhz minnen
har X.M.P filen sparad på minnen ja men kan inte se den i bios
går det att ladda ner en ny X.M.P fil?
skall testa att ta ur minnen och plugga in dem igen

fungerar inte är det bara att köpa nya RAM minnen då?

XMP går inte ladda ner då det inte är en fil, XMP profilen finns inprogramerad på själva minnet i ett chip som kallas SPD
Säker på att minnet har XMP? verifiera med CPUz flik SPD

Har inte minnet XMP eller om du inte kan ange under XMP i bios så går det att ställa in värdena manuellt.

Dock nu är XMP inte den inställningen du visar bilder för, du skriver ju och visar AI overklock tuner, vilket ju är rätt manuell eller auto är vad du kan välja på. och detta har ingen med XMP att göra

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

@ggustavsson: laddade upp en ny bild RAM minnen har X.M.P men kan inte aktivera det skumt
http://www.hyperxgaming.com/us/certifications
tror det bara finns en lösning på det och de är nya minnen

och det skall vara under Ai overklock tuner kolla länken https://www.youtube.com/watch?v=w-oAf2tVDcg

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Avstängd

@ggustavsson: valde auto och det fungerar bra på 4,5Ghz som jag nu har overklockat till

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM