Permalänk

Nya komponenter, USB funkar ej!!

Hejsan jag uppgraderade nyss min dator med
Asus maximus VIII Hero
I7-6700k
16gb ram corsair

När jag startar datorn o går in i boot fungerar mitt tangentbord och mus men sen när Window ska "ladda" så stängs dem av auto, jag har testat o starta om/ reseta, har testat alla USB portar men inget funkar, HJÄÄÄLP

Raderat caps/skrik i rubrik
Permalänk
Medlem

Har du installerat om Windows?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Bowielele: Det måste du göra, de gamla drivrutinerna och Windows skapar en konflikt vid boot eftersom du nu bytt komponenter.

Har du en skiva eller licens? Retail/OEM?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

@Brainsplitter jag har Windows 10 på usb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Bowielele: Då ska du koppla in USB minnet, gå in i BOOT och välj USB minnet.
Windows installationen kommer då ladda och du kan välja att formatera din disk även där, det får du inte glömma.

Det kan vara bra att koppla ur eventuella lagringsdiskar eller externa diskar så de inte strular till det eller väljer fel vart Windows ska installeras.

Kolla denna video så förklaras det förmodligen bättre än vad jag kommer kunna Lycka till!
https://youtu.be/aaBeuQvLJDA?t=86

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II