Valve stäms för patentintrång rörande chatt och videoströmning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltafalas:

Inte riktigt, Microsoft var tvungna att betala...
http://arstechnica.com/tech-policy/2016/03/game-companies-kno...

Skickades från m.sweclockers.com

Domslutet som det hänvisas till i artikeln förkastades senare och MS förlikade. Så självklart var MS tvingade att betala, något annat har jag inte skrivit. Det gäller dock ett HELT annat ärende och inte det om Mojan och Mindcraft.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2012-03-05/microsoft-settles-fight-over-uniloc-anti-piracy-patent-1-

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Domslutet som det hänvisas till i artikeln förkastades senare och MS förlikade. Så självklart var MS tvingade att betala, något annat har jag inte skrivit.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2012-03-05/microsoft-settles-fight-over-uniloc-anti-piracy-patent-1-

Fair enough! Så sjukt dock att dem har en patent på en idé sen går dem runt och stämmer. Jag blir helt galen på att försöka förstå detta med mjukvarupatent.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltafalas:

Fair enough! Så sjukt dock att dem har en patent på en idé sen går dem runt och stämmer. Jag blir helt galen på att försöka förstå detta med mjukvarupatent.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är det inte många som gör...

Edit: Har uppdaterar föregående svar med förtydligande. Dessutom så är Unilocks patent som du länkar till glädjande nog numera upplöst.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anon159643:

Invandringsfrågan tycker folk olika, t.o.m våra partiledare har ej samma åsikt beroende vilken tid på dygnet man frågar dem.

Invandringsfrågan är alltid intressant eftersom den bygger på känslor och inte fakta. Därför tror jag man också får många olika svängningar i frågan. Man kan notera samma tendenser i sjukvårdsfrågan och även i vissa fall skola. Infrastrukturfrågor är t.ex. sällan särskilt luddiga eftersom vi har svårt att koppla asfalterade vägar till känslor.

Citat:

Men som exempel på ett bättre land så Schweiz, nu behöver man inte köra samma system som dem. Men det finns många frågor som har upprört många men som politikerna ej gör något åt.

Av ren nyfikenhet. Vilket system är det som Schweiz har som bättre reflekterar folkets åsikt?

Citat:

Som detta med patent, hur ska man komma till rätta med detta? Rösta på piratpartiet så kanske man vill rösta på andra frågor än enbart deras. För gemene person blir det att klaga på internet det enda praktiska och är man tillräckligt många så kan man få genomslag.

Jag förstår din frustration, men representativ demokrati är knappast ett ofelbart system men det är i dagsläget det minst sämsta av alternativen enligt min åsikt.

Om du som privatperson vill få din åsikt hörd så kan du endast få det genom att organisera dig ihop med andra. Har du enskilda åsikter som inte delas av andra så är det inte heller något som beslutande organ skall agera på. Att vara arg på internet tror jag faktiskt ingen mår särskilt bra av, varken sändaren eller mottagaren.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Av ren nyfikenhet. Vilket system är det som Schweiz har som bättre reflekterar folkets åsikt?

I Schweiz kan vilken medborgare som helst samla in 100 000 namnunderskrifter för att folkomröstning ska hållas i en fråga som innebär en konstitutionell förändring.
Folkomröstningar i Schweiz är bindande, inte rådgivande. Dvs. direkdemokrati. Sverige har ju som bekant demokratur.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dr. MASS:

I Schweiz kan vilken medborgare som helst samla in 100 000 namnunderskrifter för att folkomröstning ska hållas i en fråga som innebär en konstitutionell förändring.
Folkomröstningar i Schweiz är bindande, inte rådgivande. Dvs. direkdemokrati. Sverige har ju som bekant demokratur.

Ja Schweiz verkar ju onekligen ha en svag centralmakt.

Sverige har inte bara rådgivande folkomröstningar.

I en typ av fall är en svensk folkomröstning beslutande: om frågan gäller en grundlagsändring och folkomröstningen hålls i samband med ett riksdagsval, så är ett nej i folkomröstningen bindande.

Kommunala och landstingskommunala folkomröstningar regleras i lagen om kommunala folkomröstningar[1] och i kommunallagen. Om 10 procent av de röstberättigade i en kommun eller landstingskommun vill ha folkomröstning är kommun- eller landstingsfullmäktige skyldiga att ta upp frågan. Det krävs en kvalificerad majoritet av 2/3 av fullmäktiges ledamöter för att stoppa initiativet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Man blir aldrig för gammal för att vara patent-troll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ja Schweiz verkar ju onekligen ha en svag centralmakt.

Sverige har inte bara rådgivande folkomröstningar.

I en typ av fall är en svensk folkomröstning beslutande: om frågan gäller en grundlagsändring och folkomröstningen hålls i samband med ett riksdagsval, så är ett nej i folkomröstningen bindande.

Kommunala och landstingskommunala folkomröstningar regleras i lagen om kommunala folkomröstningar[1] och i kommunallagen. Om 10 procent av de röstberättigade i en kommun eller landstingskommun vill ha folkomröstning är kommun- eller landstingsfullmäktige skyldiga att ta upp frågan. Det krävs en kvalificerad majoritet av 2/3 av fullmäktiges ledamöter för att stoppa initiativet.

Ja, Sverige har ju så ofta som i snitt ca. var tionde år eller nått folkomröstning på riksplanet

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dr. MASS:

Ja, Sverige har ju så ofta som i snitt ca. var tionde år eller nått folkomröstning på riksplanet

Jag visste inte att det var tävling i folkomröstningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

https://i.imgur.com/AAFa3DD.png

Får allt säga att det är lite roligt att jag blivit rekommenderad "dum och dummare" vid denna artikel.

Permalänk
Medlem

Man kan inte annat än att slå handen för ansiktet när man läser sånt här.

Permalänk
Medlem

Så alla E-postservrar kommer också betala till BT? De har ett protokoll för att lagra filer på en server i väntan på att användare går online eller begär ny info. Låter lite som detta uppnås om serven har stöd för. t.ex pop3 och imap.

31. The Newton Patent relates generally to a method for delivering structured
messages comprised of information and data parts to an intended audience in a reliable and
predictable manner. Messages are stored as files at a server for retrieval by the intended clients.
Each client transmits requests for messages to the server at automatic and periodic intervals.

34. The Beddus Patent relates generally to a communications system in which a user
is provided with different communication mechanisms and each mechanism is associated with a
call control protocol. The user’s status is monitored, and when the user is determined to be
logged out of the system, persistent communication mechanisms are available and at least one
non-persistent communication mechanism is unavailable.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.