Ska det vara så svårt att få köpa musik?

Permalänk
Medlem

Ska det vara så svårt att få köpa musik?

Försöker köpa Christina Grimmie: The Complete Season 6 Collection och det är omöjligt. Får inte köpa från 7digital, Microsoft eller Google Play.

Fanns inte på Spotify så jag tänkte "jag köper det istället då och lyssnar igenom Spotify" men icke, får inte ens köpa skiten. Orkar inte lyssna genom YouTube.

Varför kan jag inte ens köpa en skiva?, JAG ÄR VILLIG ATT BETALA!... måste jag leka pirat eller vad är problemet?

Permalänk
Medlem

--

Min länk hjälpte inte Ts
Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem

Amazon har lägre bitrate än alla andra, tror fortfarande jag inte kan köpa där. Sista jag provade behövde jag skriva in min US address, post nummer och allt.

Skulle helst vilja köpa på på Microsoft Store för jag har all min annan musik jag köpt där.

EDIT: Yepp, provade Amazon.com och kan INTE köpa där heller. Vill ha minst 320 också så Amazon.com och iTunes går bort iaf.

Permalänk
Medlem

Någon som har tillgång till US/CA Microsoft Store och skulle kunna hjälpa till?

Jag betalar självklart tillbaka kostaderna.

Permalänk
Hedersmedlem

Musikindustrin är tragisk och gör "kassettbandsersättningen" fullkomligt löjeväckande. Tyvärr beror det mycket på musiksmak om det ska vara möjligt att köpa via digitalt via nätet. Några exempel:

HDtracks: blandat hyfsat utbud, men ofta överpriser p.g.a. att de i huvudsak säljer högupplöst.

Bleep: riktigt bra, fast kan kanske vara en utmaning då sajten har satt ribban högt på vad de släpper in för musik i sortimentet. Normala priser.

Bandcamp: utbudet är enormt inom alla genrer, men kan vara något svårt att sortera igenom. Vissa mindre bolag lägger upp sitt material här, vilket även inkluderar stora namn som Adria Young och andra. Här kan du förutom nytt material hitta lysande rariteter, som när jag hittade en fantastisk liveinspelning med Lobi Trauré. Exempel på utbudet 2016 https://daily.bandcamp.com/2016/06/13/the-best-albums-of-2016...

För klassisk musik är det bättre ställt, då de bolagen visat sig mindre trångsynta, och därför vanligen lägger ut sin musik direkt för överkomlig peng i en variation av medieformat (nja, kanske inte alla, som paranoida Sony, som helst av allt tycks vilja att ingen lyssnade till deras musik). Listan här är relativt lång, då flera av bolagen har direktförsäljning. Andra är eclassical, Presto osv.

Permalänk
Medlem

Ja!
Det ska visst vara väldigt svårt att köpa musik.
Gillar äldre låtar från 50- till 70-tals och ibland även 30-40 tals musik svenskt och amerikanskt.
Det finns CD-skivor till salu med "leveranstid på 1-2 veckor". Jättebra! Bara ett problem efter någon vecka kommer ett E-post om att orden makulerats för att produkten är utgången/slutsåld.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.