Asus utmanar Apple med Zenbook 3

Permalänk
Medlem

Inget kan utmana Apple. Det är inte specifikationerna/hårdvaran som folk vill ha, utan äpplet. Så är det bara.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@serverfel: Sant :/

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på att de härmar Apple även med dåliga saker, som att bara ha en USB-port. Jag vill ha möjlighet till en strömport (får gärna vara USB), en port till USB-minne, en till mus eller något annat och gärna HDMI. Adaptrar och annan skit är ett otyg, relativt den extra storleken några portar gör på en dator.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Så lika dyr som MacBook, ändå fail på skärmen

"Skärmen på 12,5 tum har däremot en lägre upplösning än MacBook – 1 920 x 1 080 pixlar istället för 2 304 x 1 440."

2016 duger inte 1920x1080 på 12,5" i den här prisklassen. Det är verkligen en lyft att läsa text på högupplöst skärmar, efter att testat MacBook lite granna känns 2304x1440 som en riktigt bra avvägning (drar man på onödigt mycket blir det segt och batteritiden tar stryk).

Ser inget problem här. Normalstor text i 100% DPI med 1080p på 14" är ju knappt läsbart en meter bort.
Skalar man upp DPI:n så tappar man ju i princip pixlar så det här känns lite som moment 22.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Patrik356b:

Ser inget problem här. Normalstor text i 100% DPI med 1080p på 14" är ju knappt läsbart en meter bort.
Skalar man upp DPI:n så tappar man ju i princip pixlar så det här känns lite som moment 22.

Skickades från m.sweclockers.com

14" med 1920x1080, börjar bli till åren man kan fortfarande utan problem se individuella pixels med den PPIn från normalt avstånd. Har en laptop med 11" skärm och 1920x1080, kan i vissa lägen se enskilda pixels även där (t.ex. när man läser PDFer) men det börjar närma sig tillräckligt hög PPI (kör med 150 % skalning på den maskinen).

Vad man vill åt är en upplösning hög nog så att 200 % skalning är optimalt. Poängen är inte att få in mer på skärmen än vad man får med 1920x1080 (för 14" skulle jag säga att motsvarande 1600x900 med 100 % zoom är optimalt), poängen är att all text ska renderas med så många pixels att man inte ser individuella pixels. Är så enormt mycket trevligare att läsa på en sådan skärm, blir väldigt nära tryckta bokstäver.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

14" med 1920x1080, börjar bli till åren man kan fortfarande utan problem se individuella pixels med den PPIn från normalt avstånd. Har en laptop med 11" skärm och 1920x1080, kan i vissa lägen se enskilda pixels även där (t.ex. när man läser PDFer) men det börjar närma sig tillräckligt hög PPI (kör med 150 % skalning på den maskinen).

Vad man vill åt är en upplösning hög nog så att 200 % skalning är optimalt. Poängen är inte att få in mer på skärmen än vad man får med 1920x1080 (för 14" skulle jag säga att motsvarande 1600x900 med 100 % zoom är optimalt), poängen är att all text ska renderas med så många pixels att man inte ser individuella pixels. Är så enormt mycket trevligare att läsa på en sådan skärm, blir väldigt nära tryckta bokstäver.

Ah, då förstår jag bättre. Iofs har jag 125% DPI av kompatibilitets skäl på den skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com