Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Tack. jo, jag är insatt i det militära, sergeant och är fortfarande på 2 övningar om året. Grundläggande militär taktik kan jag.
Det jag menar är så fort jag hamnar i närstrid så får jag inte in en träff. Siktar jag för dåligt? Nu kör jag på min mx1000 mus men borde kanske koppla in min Qpad 5k. Märkte ingen skillnad sist ialla fall.

Den musen skulle jag inte rekommendera att spela med.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@PeterMagnuss0n:

Om man håller inne space så förkortas inte tiden till dess att man kan spawna igen. Man väntar ut den totala tiden i spawn-meny istället. Det är bra att kunna göra detta då man kan spendera tiden med att modifiera sitt kit eller ta en koll på kartan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Den musen skulle jag inte rekommendera att spela med.

Vilken? Mx1000 eller Qpad?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Vilken? Mx1000 eller Qpad?

MX1000.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Roligt spel, även om det inte alltid går bra

Funkar faktiskt riktigt fint, kör allt på high i 1080p med bra flyt

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av f@boy:

1260 och 450. De justerbara. Så vad rekommenderas?

Då hade jag kört på 450. Själv kör jag på 600 dpi.

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|MSI RTX 3080 Suprim X|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair Strafe MX Red|Corsair Ironclaw RGB|OS: Win 11 Pro|

Permalänk

Har faktiskt inte satt mig ner o börjat pjöja spelet.. är det värt att spendera sin tid på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrooper:

Har faktiskt inte satt mig ner o börjat pjöja spelet.. är det värt att spendera sin tid på detta?

De kan bara du avgöra;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

Då hade jag kört på 450. Själv kör jag på 600 dpi.

Jag har 2 knappar bägge kan jag justera till mellan 90 och 5000. Jag kör med 1260 dpi på den ena och 450 på den andra. 450 är riktigt långsamt. Jag ska nu prova lite olika.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Amatörer som utvecklar spelet vad begär du.
Det är väl för fan bara att flytta över koden från ett fungerande bf4 hit.
Men klåparna tycks starta om från scratch för varje nytt bf haha

Amatörer ? Jag har hört att en erfaren spelutvecklare drar in 50-60k.. Hur mycket tjänar du själv egentligen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

Då hade jag kört på 450. Själv kör jag på 600 dpi.

Vanesak, brukar köra 800, men det är mer än DPI som gör en mus bra. Behövs en egen tråd om det nästan
Jag har testat ett gäng och är riktigt nöjd med min Zowie EC2 Evo, fantstiskt bra sensor.
I min erfarenhet är det bättre att ha hög DPI på musen och låg kännslighet inställd i spelet. Dock inte om musen interpolerar DPI-känsligheten, dvs att den går i 800 men beter sig som 1600 tex, då blir det inte bra.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

@trickeh2k: Hej, tack för hjälpen!
I profile står redan raden " FullscreenRefreshRate 60.000000GstRender ". Är det vad du menar?

Permalänk
Medlem

Om man ska ge en såpass falsk bild av första världskriget kunde det lika gärna slängts in vapen från andra världskriget.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Kan nån förklara hur revive funkar? jag blir helt tokigt, tycker det funkar ungefär 50% av gångerna, och 50% händer det ingenting alls.

Som jag har fattat det så går det inte revive'a de som blivit skjutna i huvudet? Vet inte om det är sant eller ej, ta det med en nypa salt!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

@Behind900: Det är ett datorspel, ingen Historielektion.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@Behind900: Det är ett datorspel, ingen Historielektion.

Det är ett datorspel som försöker att vara historiskt korrekt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

@Stiftpenna: yes Box!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Som jag har fattat det så går det inte revive'a de som blivit skjutna i huvudet? Vet inte om det är sant eller ej, ta det med en nypa salt!

Hoppas de fixar till det, blir lite halvt meningslöst att spela medic annars.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Det är ett datorspel som försöker att vara historiskt korrekt.

Varifrån har du fått den informationen? Det är ju helt uppenbart att krigföringen i spelet inte speglar hur det var i verkligheten. BF1 är inget annat än ett FPS spel med WWI tema.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Skulle vilja testa spelet men kommer inte in när jag startar spelet så kommer jag till svart skärm och loading cirkel som försvinner ganska snabbt sen händer det inget mera att fps metaren hoppar mellan 150 och 200.

Har googlat men har inte hittat någon lösning någon som har en idé vad det kan vara för fel?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Det är fan tragiskt men spelet är redan välbesökt av fuskare. Två rundor på raken nu där alla bara fick lämna servern för att nån idiot springer runt och har 60-5. Misstänker att de va någon form av map-hack för han kunde se mig direkt vid varje möte, lyckades ta honom ett par gånger men varje gång hade han redan siktet på mig innan jag ens kom dit.

Tycker de måste bli hårdare med fuskare. Man borde bli av med sin spelnyckel om man åker dit så man får köpa spelet igen i så fall om man vill spela.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

förbannat många fuskare...
2 matcher i rad har 4 personer blivit bannade, Blir HSad av scouts som inte har någon lensflare eller vad det heter på 160-200m håll... så jävla roligt när man inte ser scouts.

De skulle inte aktiverat anicheat på betan, inte såhär tidigt iallafall...
hade de inte haft någon anticheat hade alla detectable cheats blivit bannade efter inköp, moer cashflow.
nu betatestar fuskarna ju fuskar gratis för att få undetectable cheats...

gillar fortfarande inte tanksen, iallafall inte å öknen.
anti tank granade launcher tar 25(?) på de flesta fordon, och man har bara 4 skott = no kill

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av moonblase:

förbannat många fuskare...
2 matcher i rad har 4 personer blivit bannade, Blir HSad av scouts som inte har någon lensflare eller vad det heter på 160-200m håll... så jävla roligt när man inte ser scouts.

Det finns gott om fuskare, det säger jag inget om. Men just det här kan väl mycket väl vara att folk använder det upplåsbara geväret utan kikarsikte. Inget kikarsikte - inget lens flare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Har också mött fuskare eller så buggade spelet. Har mött spelare som verkar ta väldigt lite skada. Vi var t.ex. två stycken som jagade en gubbe (ej pickup/armor), vi både sköt och träffade med bolt action flertal gånger men fortfarande 50% liv. Vi tog han men krävdes betydligt fler skott än det brukar. Har även hänt flera gånger. Fusk eller bugg vet ej.

Man ser ibland flertalet bli bannade samtidigt i chatten så är nog inte omöjligt.

Förresten, hur långt går k.bullet genom matrial. Blev snipad genom vattentornet (överdelen) men kanske k-bullet klarar det. Inte provat.

Permalänk
Medlem

@Xyborg:
russian matksman 95, gewehr m95, sen har nog någon haft sharpshootern.
dessa 3 är vapen jag blivit noscopad med.

Dessutom, hur menar du att de använder utan kikarsikte? att de noskopar hs på 200m?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Amatörer ? Jag har hört att en erfaren spelutvecklare drar in 50-60k.. Hur mycket tjänar du själv egentligen ?

Frågan är vad hans lön har med saken att göra?
Det är en beta, enough said.

Permalänk
Skrivet av Behind900:

Om man ska ge en såpass falsk bild av första världskriget kunde det lika gärna slängts in vapen från andra världskriget.

Tänker du på något speciellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Om man ska ge en såpass falsk bild av första världskriget kunde det lika gärna slängts in vapen från andra världskriget.

Ny med serien eller? Battlefield har aldrig gett en korrekt bild av konflikterna som är temat i varje titel. DICE vill att det ska vara autentiskt, ja, men gameplay kommer alltid gå före det i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Har också mött fuskare eller så buggade spelet. Har mött spelare som verkar ta väldigt lite skada. Vi var t.ex. två stycken som jagade en gubbe (ej pickup/armor), vi både sköt och träffade med bolt action flertal gånger men fortfarande 50% liv. Vi tog han men krävdes betydligt fler skott än det brukar. Har även hänt flera gånger. Fusk eller bugg vet ej.

Man ser ibland flertalet bli bannade samtidigt i chatten så är nog inte omöjligt.

Förresten, hur långt går k.bullet genom matrial. Blev snipad genom vattentornet (överdelen) men kanske k-bullet klarar det. Inte provat.

Jo det är extremt många som har det där fusket där dom inte tar någon skada, spraya en kille i ryggen 2 magg han vägrar dö sen vänder han sig och 1 klickar mig sen ser jag att han har 40 % kvar av sitt hp i deathcamen

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Har också mött fuskare eller så buggade spelet. Har mött spelare som verkar ta väldigt lite skada. Vi var t.ex. två stycken som jagade en gubbe (ej pickup/armor), vi både sköt och träffade med bolt action flertal gånger men fortfarande 50% liv. Vi tog han men krävdes betydligt fler skott än det brukar. Har även hänt flera gånger. Fusk eller bugg vet ej.

Man ser ibland flertalet bli bannade samtidigt i chatten så är nog inte omöjligt.

Förresten, hur långt går k.bullet genom matrial. Blev snipad genom vattentornet (överdelen) men kanske k-bullet klarar det. Inte provat.

Skrivet av KnapptEnHammock:

Jo det är extremt många som har det där fusket där dom inte tar någon skada, spraya en kille i ryggen 2 magg han vägrar dö sen vänder han sig och 1 klickar mig sen ser jag att han har 40 % kvar av sitt hp i deathcamen

Man kan väl plocka upp någon form av bodyarmor man kan hitta i lådor på kartan. Då blir man tålig som fan.
EDIT: du har sktivit pickup/armor. Vet inte om du menar fordon eller just bodyarmor.