Funderar på att Köpa en Gopro, behöver råd!

Permalänk
Medlem

Funderar på att Köpa en Gopro, behöver råd!

Som rubriken lyder är frågorna följande.
1. Vet inte riktigt vilken Gopro jag ska välja? Jag är en 15åring som sparat upp ca 3.5k och vill väldigt gärna ha en Gopro till en resa på höstlovet. Vill gärna att den ska kunna filma bra under vatten och ev ta bilder oxå. Ska jag gå nästan all in o välja Hero4 Silver elr gå för nått billigare tex Session? Är priset extra värt?
2. Vet någon dessutom när den nya gopron kommer ut? Brukar priset på de äldre sänkas snabbt?
Tack för hjälpen och ledsen för en dålig text
Mvh Oscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar_h:

Som rubriken lyder är frågorna följande.
1. Vet inte riktigt vilken Gopro jag ska välja? Jag är en 15åring som sparat upp ca 3.5k och vill väldigt gärna ha en Gopro till en resa på höstlovet. Vill gärna att den ska kunna filma bra under vatten och ev ta bilder oxå. Ska jag gå nästan all in o välja Hero4 Silver elr gå för nått billigare tex Session? Är priset extra värt?
2. Vet någon dessutom när den nya gopron kommer ut? Brukar priset på de äldre sänkas snabbt?
Tack för hjälpen och ledsen för en dålig text
Mvh Oscar

Personligen skulle jag gå för en session. Lite sämre prestanda än hero4 men ändå väldigt bra. Enligt mig är inte skillnaden mellan kamerorna värd 1,5 tusen kr.

Permalänk
Medlem

Ska man tro på ryktet så kommer den nya modellen ha betydligt bättre batteritid. Något som jag tycker är det enda dåliga med GoPro 4 som jag har.

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att skaffa en begagnad Hero3 Silver.
Funkar perfekt om du bara vill filma i 1080 och Slow Motion inte är av intresse.
Hero 4 Silver har visserligen en inbyggd pekskärm - men man klarar sig utan.

Jag tycker att du bör lägga pengarna på att köpa in lite tillbehör istället.
Finns en del billiga tillbehörspaket. Ett extra batteri kan också vara bra att ha om du vill filma mycket.

T.ex. Tillbehörspaket (Net on Net)

Personligen gillar jag inte Session eftersom den har ett inbyggt batteri.
Du måste alltså ladda kameran innan du kan använda den igen...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av wisen:

Mitt tips är att skaffa en begagnad Hero3 Silver.
Funkar perfekt om du bara vill filma i 1080 och Slow Motion inte är av intresse.
Hero 4 Silver har visserligen en inbyggd pekskärm - men man klarar sig utan.

Jag tycker att du bör lägga pengarna på att köpa in lite tillbehör istället.
Finns en del billiga tillbehörspaket. Ett extra batteri kan också vara bra att ha om du vill filma mycket.

T.ex. Tillbehörspaket (Net on Net)

Personligen gillar jag inte Session eftersom den har ett inbyggt batteri.
Du måste alltså ladda kameran innan du kan använda den igen...

Mja, en GoPro 4 Silver är betydligt bättre i mina ögon. Det dyker ständigt upp riktigt grymma deals på blocket och Tradera där människor kränger sina 4 Silvers för typ 2,000 om inte mindre.

Jag köpte min på Tradera för 2,000 kronor, fick minneskort och nästan alla tillbehör som finns. Det här var också för ett år sedan så skulle kunna tro att man säkert kan hitta det billigare någonstans. Glöm inte heller att beggat inte betyder att det är slitet, många fall är det prylnördar som haft kameran i fint förvar hela tiden.

Fördelar med Silver 4:
- Inbyggd skärm
- Bättre batteritid än Black 4
- Billigare

My 2 cents!