Permalänk
Medlem

RX480 Installation

Jag fick nyss min nya XFX RX480, och installerade den in i mitt PCI-E 2.0 moderkort, kopplade in den till mitt 500w nätag med en 6pin. Sen kopplade jag in grafikkortet till min skärm med en HDMI kabel, och startade datorn. Det kom upp HDMI Signal Not Found. Jag startade on datorn några gånger, testade att he in driv rutins skivan, och att ominstallera grafikkortet. Men inget funkade.
Jag uppgraderade min CPU och RAM samtidigt som kortet, men det borde väl inte ha nått med skärmbilden att göra? Snälla hjäp -Johan

Permalänk
Medlem

Vad för moderkort har du? Sitter den ordentligt? Vad för os? Hur såg det ut innan du bytte? Går något igång? Lyser något? Glappa kablar? Starta om skärmen?

Permalänk
Medlem

Är du säker att det var en HDMI och inte en display port kabel?

Startar datorn ens? Om du har inbyggt grafikkort kan du testa att köra på det så att du vet att RAM och CPU fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Vad för moderkort har du? Sitter den ordentligt? Vad för os? Hur såg det ut innan du bytte? Går något igång? Lyser något? Glappa kablar? Starta om skärmen?

Moderkortet är nått gammalt Gigabyte GA-78 nånting, den rör sig it, windows 10, skärmen visade hur man kom in till bios ganska snabbt sen kom windows upp, allt ser ut att gå igång det lyser och alla fläktar går, inget sitter glappt vad jag kan känna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan We:

Moderkortet är nått gammalt Gigabyte GA-78 nånting, den rör sig it, windows 10, skärmen visade hur man kom in till bios ganska snabbt sen kom windows upp, allt ser ut att gå igång det lyser och alla fläktar går, inget sitter glappt vad jag kan känna

Skickades från m.sweclockers.com

Ja menar sitter gpun på plats? Så du får bild eller? Men försvinner vid inloggning utav windows? Haha lite förvirrande xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Ja menar sitter gpun på plats? Så du får bild eller? Men försvinner vid inloggning utav windows? Haha lite förvirrande xD

Jag får ingen bild på skärmen alls. Gpun sitter i en PCIe x16 slot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan We:

Jag får ingen bild på skärmen alls. Gpun sitter i en PCIe x16 slot.

Skickades från m.sweclockers.com

Hm.. har du någon annan dator som du kan testa gpun i ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Hm.. har du någon annan dator som du kan testa gpun i ?

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan We:

Moderkortet är nått gammalt Gigabyte GA-78 nånting, den rör sig it, windows 10, skärmen visade hur man kom in till bios ganska snabbt sen kom windows upp, allt ser ut att gå igång det lyser och alla fläktar går, inget sitter glappt vad jag kan känna

Skickades från m.sweclockers.com

Du kom in i windows...

Skrivet av Johan We:

Jag får ingen bild på skärmen alls. Gpun sitter i en PCIe x16 slot.

Skickades från m.sweclockers.com

Men du får ingen bild alls?

Jag förstår inte.

Permalänk
Medlem

är igentligen självklart men...du har GPU:n kopplat till skärmen eller? inte moderkortet till skärmen.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Återkom med exakta modellnumret på moderkortet samt vilken cpu och vilka ram du bytte till i samma vända.