Be Quiet lanserar kompakta processorkylaren Pure Rock Slim

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet lanserar kompakta processorkylaren Pure Rock Slim

Tyska Be Quiet utökar sortimentet av processorkylare med nya Pure Rock Slim, som med en asymmetrisk design inriktar sig på byggen med ont om utrymme.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här är välkommet! Alltid gillat deras kylare, frågan är dock vilket behov den verkligen fyller upp...

Permalänk
Medlem

Nice! Är i fart med ett mitx-bygge till sovrummet samt LAN, den här kommer absolut vara ett alternativ att titta närmare på.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Jag förstår så klart poängen, men tycker ändå det blir lite lustigt. Det lilla moderkortet ger illusionen av att den är rätt stor.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Oj bara 120W TDP, klarar knappt av att kyla min i7 930 @ - stock då

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Bra för små kompakta PC'n.

Det borde också komma små vattenkylnings också för kompakta, eller finns det ute redan?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tycker att fler borde satsa på riktigt små kylare, såsom Cryorig C7 och Noctua NH-L9. Vill man bygga riktigt kompakt finns inte särskilt många alternativ :-/

När DAN A4 skeppas kommer jag behöva en kylare som är maximalt 48mm hög och då verkar Cryorig C7 vara bästa alternativet. Jag är så klart inte ute efter att klocka med en så liten kylare, men det får gärna vara någorlunda tyst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

Oj bara 120W TDP, klarar knappt av att kyla min i7 930 @ - stock då

Men bör räcka åt en 6700k runt 4,5GHz

Permalänk

Alltid bra med kvalitet i detta segment, finns inte jättemycket i dagsläget.

Men: 25 dba @ 2000 rpm...jo tjena!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Vangen:

Bra för små kompakta PC'n.

Det borde också komma små vattenkylnings också för kompakta, eller finns det ute redan?

Kika på Corsair HYdro H5 SF.
http://www.sweclockers.com/nyhet/21404-corsair-slapper-vatten...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Tycker att fler borde satsa på riktigt små kylare, såsom Cryorig C7 och Noctua NH-L9. Vill man bygga riktigt kompakt finns inte särskilt många alternativ :-/

När DAN A4 skeppas kommer jag behöva en kylare som är maximalt 48mm hög och då verkar Cryorig C7 vara bästa alternativet. Jag är så klart inte ute efter att klocka med en så liten kylare, men det får gärna vara någorlunda tyst

Precis. Att kalla den här kylaren "kompakt" är ett skämt för den som är SFF-inriktad.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Den ser ut att passa i en NCase M1 i alla fall, vilket inte större tornkylare gör.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Den ser ut att passa i en NCase M1 i alla fall, vilket inte större tornkylare gör.

Jo, fast det finns andra säkerligen bättre kylare som passat i en M1 sedan länge, särskilt Noctua C14.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

120W TDP det var ju inte så mycket....

Visa signatur

Mobo: Msi B450 Gaming Plus
CPU: AMD Ryzen R5 5600G
CPU Cooler: Coolermaster Hyper 212 Evo
GPU: R5 5600G
RAM: 16GB Kingston Fury 3200Mhz PSU: EVGA Supernova G2 650