Forza 6: Apex lämnar beta och får stöd för rattar och pedaler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hehe du var inte lite paranoid ser jag

Dom släpper det gratis för att det i princip är ett demo som ger dig en liten inblick i spelet. Tanken är nog att du ska tagga till och vilja köpa Horizon 3 som släpps 23/27e september. Kanske att du har en PC som är lite trött, så då köper du en Xbox one.

Tro inte att du sitter säker på din Windows 7 som är 7 år gammalt, dom har ju såklart slagit på samma övervakning som i Win10 förstår du väl. Det är DERAS OS och det står säkert i nån EULA att du har sålt din själ till Microsoft.

Vidare så går inte Microsoft igenom din hårddisk och sänder info hem. Dom håller koll på hur ofta du startar "Metro-appar" och kanske lite Edge-usage och kanske lite till. Ingen sitter och håller koll på vad för sjuk japansk porr du tajjar till.

Nej, det var bara ett exempel på vad man kan få offra när man får något "gratis". Jag är personligen inte inne på just japansk porr, men grejer från Uzbekistan, däremot, det tänder min raket

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Själv har jag en gammal ratt från Microsoft själva. Verkar inte som om den är supportat än vilket är lite ironiskt. haha

Nej, de vill ju att du köper en ny ratt, förstås. Men köp då inte en från MS så ger du igen lite

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svantesson666:

Själv har jag en gammal ratt från Microsoft själva. Verkar inte som om den är supportat än vilket är lite ironiskt. haha

Sidewinder från sent 90-tal eller tidigt 00-tal? Det var ju inte direkt igår de kom och slutade dessutom supportas runt 2004 då MS lämnade spelkontrollmarknaden för PC och satsade helt på Xbox istället. Sedan dess har de bara släppt rattar till Xbox-konsollerna.

Permalänk
Medlem

Det ska bli riktigt kul att prova Forza på PC där äntligen Logitech G27 stöds

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag hade Forza Apex 1.3.12.0
Senaste versionen är: 2.5.14.0
Verkade inte som den uppdaterade själv, så tänkte att jag provar att ta bort spelet och installerar igen...

Går jag till store och letar upp Forza Motorsport 6: Apex
Det finns en knapp som säger "Gratis+"
men knappen är grå/inaktiverad.

Om jag söker på Forza i store, så när man får upp Forza och massa andra saker, på Forza Motorsport 6: Apex så säger den "Äger".

Går det bara att installera spelet en gång och inte ominstallera det?

Du har troligtvis inte uppdaterat till windows 10 anniversary.
Hade exakt samma problem själv. Står inget om detta verken i Store eller i Xbox-appen.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sidewinder från sent 90-tal eller tidigt 00-tal? Det var ju inte direkt igår de kom och slutade dessutom supportas runt 2004 då MS lämnade spelkontrollmarknaden för PC och satsade helt på Xbox istället. Sedan dess har de bara släppt rattar till Xbox-konsollerna.

Japp "Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel". Gammal men är väl inte direkt sämre än de billiga rattarna idag? Går givetvis inte jämföra med Logitech eller de andra som är betydligt dyrare. Vill minnas att jag betalade runt 2000 kr när jag köpte den. Men kan ha varit mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

=D

Blir till att prova! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasRX:

Du har troligtvis inte uppdaterat till windows 10 anniversary.
Hade exakt samma problem själv. Står inget om detta verken i Store eller i Xbox-appen.

TACK !!

Har uppdaterat Windows.
Provade igen i store

Downloading...

Jag kan bara klicka "Bra inlägg" en gång, men...
TobiasRX+++++

Tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TobiasRX:

Du har troligtvis inte uppdaterat till windows 10 anniversary.
Hade exakt samma problem själv. Står inget om detta verken i Store eller i Xbox-appen.

Skrivet av GuessWho:

TACK !!

Har uppdaterat Windows.
Provade igen i store

Downloading...

Jag kan bara klicka "Bra inlägg" en gång, men...
TobiasRX+++++

Tack

Bra att det löstes!

Skrivet av Svantesson666:

Japp "Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel". Gammal men är väl inte direkt sämre än de billiga rattarna idag? Går givetvis inte jämföra med Logitech eller de andra som är betydligt dyrare. Vill minnas att jag betalade runt 2000 kr när jag köpte den. Men kan ha varit mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju en väldigt gammal produkt samtidigt, är ju inte direkt vanligt att företag supportar så gamla rattar. Logitech gör det inte vad jag vet för att ta ett exempel.

Jag har också en sån sedan tidigare, fast med Gameport. Är inne på sitt 17'e år nu, galet nog. Den har blivit liggande på en hylla länge, gameport-stödet är sådär i nyare OS och har inte haft en passande anslutning på nästan tio år.
Kan ju vara värt att snegla på en nyare ratt oavsett om du gillar att spela med dessa. Har ändå hänt en del och att få stöd i nya spel är värt mycket även det förstås.