Permalänk
Medlem

Går kylaren använda utan risk? FD s36

Jag beställde hem en kylare i veckan och när jag packade upp den så blev jag lite fundersam.

http://www.ladda-upp.se/galleri/pete83/s36/

De känns som ett måndags ex bara jag tittar på den. Men de kan ju bara vara utseendet med. Är radiatorn helt i koppar eller finns de ngn risk med att använda den som den ser ut nu? Kommer kopparn bli grönaktig av syre eller andra saker som går tokigt? Jag skulle egentligen behöva få ihop datorn nu i veckan senast. Hade tänkt göra de i helgen. Har skrivit i FD tråd men de verkar inte läsa så ofta om jag kollar deras post aktiviteter.
Sen är de om den kommer kyla lika bra när botten på pumpen ser ut som den gör, ser ut som den varit värmebehandlad men bara över halva typ.

Permalänk
Medlem

Radiatorer avleder värme bättre utan massa jox på flänsarna så dom brukar endast målas lite lätt. Eller bara ifrån ett håll. Så det är i sin ordning.
Koppar missfärgas extremt lätt, är ytterst tveksam till att det skulle göra någon skillnad. Men nån guru har säkert bättre svar på den.

Permalänk
Medlem

Fractal Design vad jag vet använder sig av Alphacool som OEM. Alphacool gör endast fullkoppar radiatorer och de sprejar sådär för "bättre värmeväxling". Det är som det ska alltså.

Köpte kort tid sedan ett vattenkyllningskit från Alphacool och man kan se kopparn från ena hållet på radiatorn som på din fläns också. Alltså inte svartmålad helt från alla håll. Kan kännas lite "B" men det är så de gör, inget du kan reklamera etc.

edit: OK, såg sedan att din logga på cpu blocket har lossnat? Det är nog en reklamations sak det där iallafall!