amd 16.9.1 senaste drivs fungerar inte

Permalänk
Medlem

amd 16.9.1 senaste drivs fungerar inte

Hej

jag har ett problem jag va tvungen att installera om min dator. jag ser att AMD nyss släppte amd 16.9.1. Jag installera driven. som vanligt men något hända den tog bort allt i windows start meny osv..... efter ett par timmar fixande gav jag upp och gjorde en ny installation av windows 7.

Nu sitter jag här och kan inte spela något på min lediga helg för att AMD sida tydligen är skit seg jag kan inte ladda ner där ifrån. Har ni något tips på någon säker sida man kan ladda ner en äldre drive så jag kan installera wow och bara få njuta lite av helgen innan den är slut?

eller ska jag bara kista mina två 7970s och åka och köpa ett nytt nvidia kort? sjukt sur just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooxy:

Hej

jag har ett problem jag va tvungen att installera om min dator. jag ser att AMD nyss släppte amd 16.9.1. Jag installera driven. som vanligt men något hända den tog bort allt i windows start meny osv..... efter ett par timmar fixande gav jag upp och gjorde en ny installation av windows 7.

Nu sitter jag här och kan inte spela något på min lediga helg för att AMD sida tydligen är skit seg jag kan inte ladda ner där ifrån. Har ni något tips på någon säker sida man kan ladda ner en äldre drive så jag kan installera wow och bara få njuta lite av helgen innan den är slut?

eller ska jag bara kista mina två 7970s och åka och köpa ett nytt nvidia kort? sjukt sur just nu!

Märker inte av att AMD site är seg på nått sätt, går utmärkt att ladda ner drivrutiner.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson: för mig tar det flera timmar..... vad kan det va för fel tror du? laddar nu ner tll 10 eller?

Permalänk
Medlem

Drivern fungerar klockrent för mig och mitt 7970. Prova Windows 10 och lev inte i stenåldern.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Fungerar utan problem här också.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Drivern fungerar klockrent för mig och mitt 7970. Prova Windows 10 och lev inte i stenåldern.

haha men jag får ingen uppdatering av windows 10 och jag måste betala...

Permalänk
Medlem

@Dooxy: Det är för att Microsoft slutade låta folk uppdatera gratis den sista juli som planerat från första början.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooxy:

@ggustavsson: för mig tar det flera timmar..... vad kan det va för fel tror du? laddar nu ner tll 10 eller?

Kör visserligen Windows 10, men testa med att ladda ner till Windows 7 64bit, inga problem...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Drivern fungerar klockrent för mig och mitt 7970. Prova Windows 10 och lev inte i stenåldern.

Vad har operativsystemet med saken att göra? Spelar väl fan ingen roll

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Om det går så långsamt att ladda ned, har du installerat drivrutiner till ditt nätverkskort?