Släppdatum och pris för Oculus Touch läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Släppdatum och pris för Oculus Touch läcker ut på nätet

Nya uppgifter gällande Oculus Touch publiceras nu på Mediamarkts webbplats. Enligt återförsäljaren lanseras kontrollen den 21 november för 199 euro.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag är glad att jag köpte HTC Vive. 2000kr är mycket pengar för plastkontroller....

Permalänk
Medlem

Trodde först verkligen 200 spänn. Men insåg att det var Euro.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Yey.@anon185723 Är rätt säker på att paketet innehåller 2 st touch-kontroller och en till sensor. I slutändan blir det ungerfär samma pris som ett HTC Vive paket.

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Emomilol1213:

Yey.@fxfighter Är rätt säker på att paketet innehåller 2 st touch-kontroller och en till sensor. I slutändan blir det ungerfär samma pris som ett HTC Vive paket.

Jag fruktar att sensorerna för roomscale med Oculus Rift kommer att kosta mycket mer än kontrollerna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Trodde först verkligen 200 spänn. Men insåg att det var Euro.

Jag också. Tänkte "oj, vad billigt!".

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Tror säkert Touch blir bra. Men ska de verkligen släppas utan en extra kamera?

Permalänk

Är de dumma i huvudet? Dessa ingår ju med Rift. Snacka om att Facebook sjönk de där skeppet. Synd, då Oculus var de som faktiskt började seglandet mot VR

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Tablemen bör vara ett av dessa 30 spel misstänker jag.

Visa signatur

Asus Prime X570-Pro | AMD Ryzen 7 3700X | MSI GTX 1070 Armor 8GB | Corsair XMS3 2x8GB
Sansung 830 128GB + Intel 240gb | Nätagg Seasonic Focus+ Power 750w 120mm/Modulär/SLI |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Är de dumma i huvudet? Dessa ingår ju med Rift. Snacka om att Facebook sjönk de där skeppet. Synd, då Oculus var de som faktiskt började seglandet mot VR

Jo, fast nu var ju inte touch släppta när Rift släpptes. Jag kan garantera att man kommer kunna köpa touch tillsammans med rift i samma paket i framtiden. Och då kommer det paketet kosta lika mycket som vive.

Permalänk
Medlem

Hur skall man hålla i dem?

Jag är seriös, för det ser underligt ut.

När jag tittar på dem ser jag att knapparna är mot mig men grejen som sitter på andra sidan ser ju mest ut som något man skulle sätta handen igenom men om man gör det blir ju knapparna upp och ner, alltså Y X B A.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Hur skall man hålla i dem?

Jag är seriös, för det ser underligt ut.

När jag tittar på dem ser jag att knapparna är mot mig men grejen som sitter på andra sidan ser ju mest ut som något man skulle sätta handen igenom men om man gör det blir ju knapparna upp och ner, alltså Y X B A.

Ringen ska vara framför handen inte över den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Några siter som gjort reviews på dom?

Nyfiken mest på hur trevliga dom är jämfört med Vive kontrollers för dom ser helt obalanserade ut. Ickecentrerade knappar känns inte heller som en bra idé då man kommer trycka och vrida kontrollern hela tiden.

Men dom kanske funkar bra, inte intresserad av VR förren kanske 3:e/4:e gen ändå lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Hur skall man hålla i dem?

Jag är seriös, för det ser underligt ut.

När jag tittar på dem ser jag att knapparna är mot mig men grejen som sitter på andra sidan ser ju mest ut som något man skulle sätta handen igenom men om man gör det blir ju knapparna upp och ner, alltså Y X B A.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Är de dumma i huvudet? Dessa ingår ju med Rift. Snacka om att Facebook sjönk de där skeppet. Synd, då Oculus var de som faktiskt började seglandet mot VR

Kostade inte den typ 2k mer oxå? Typ som dessa kontroller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Ser ju totalt dumt ut.

Vad är ringen i sånafall till för då?

Extra yta som man kan prissätta?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Ser ju totalt dumt ut.

Vad är ringen i sånafall till för då?

Extra yta som man kan prissätta?

Läste på en annan sida att ringen är full med sensorer som kan känna ifall du gör te.x tummen upp eller andra handgester.

Permalänk
Medlem

@Equilibrium: Jag bara gissar nu, men det lär ju vara för någon form av hand-tracking som typ Vive har...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompanhuhu:

Läste på en annan sida att ringen är full med sensorer som kan känna ifall du gör te.x tummen upp eller andra handgester.

Men om du sätter tummen upp så pekar ju sensorerna ändå bort från tummen, nåja jag tänker inte sätta mig in i det här.

Men jag tycker det ser underligt ut.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

I ringen sitter en massa dioder som kameran kan se och därmed räkna ut var kontrollen är. Hade det bara varit själva "handtaget" av kontrollen, så skulle handen täcka det mesta av ytan, vilket gör att trackingen skulle bli svår.
Anledningen till att den just är ring-formad är väl för att det ska finnas dioder synliga oavsätt hur du vinklar den i 360 grader.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Jag är glad att jag köpte HTC Vive. 2000kr är mycket pengar för plastkontroller....

Tja, Vive-kontrollerna kostar ju mer om man köper dem separat och lika mycket bundlade med huvudenheten...

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Fick testa touch häromdagen och jag blev sjukt hypad, tyckte personligen att de verkade mycket mer responsiva än VIVE vilket redan är riktigt vasst, kommer nog bli ett köp

Permalänk
Medlem

"Om detta pris stämmer skulle det innebära att priset för en Oculus Rift med Oculus Touch blir detsamma som för HTC Vive. Värt att nämna är dock att en Vive-kontroll kostar 149 euro och HTC Vive kräver två av dessa för att spela, vilket innebär ett dyrare totalpris än för Oculus Touch där två kontroller ingår."

Uh. Oculus + Touch landar på runt €800 och en Vive kostar €900. Sen inkluderar Vive paketet två kontroller direkt, så man behöver definitivt inte köpa någon extra om man inte planerar att ha sönder en av de inkluderade.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

Kostade inte den typ 2k mer oxå? Typ som dessa kontroller?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej Vive tror jag är ungefär 1800-2000 dyrare som hela enheten, men den har då både rums "lighthouset" samt kontroller, så de är inte bara själva kontrollerna som gör att Vive blir en dyrare enhet.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Ser ju totalt dumt ut.

Vad är ringen i sånafall till för då?

Extra yta som man kan prissätta?

För att den är fylld med lampor som gör att kameran ser var kontrollerna är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Nej Vive tror jag är ungefär 1800-2000 dyrare som hela enheten, men den har då både rums "lighthouset" samt kontroller, så de är inte bara själva kontrollerna som gör att Vive blir en dyrare enhet.

Nej utan till stor del sensorerna vilket du får en extra med detta paket, varför det kostar som det gör.

Nu stödjer ju dock Rift roomscale också, men i betydligt mindre omfång (1,5 * 1,5 meter ) till stor del på grund av kabellängd ( går ju dock att lösa med längre kablar, ) Värt att nämna att du behöver fler sensorer om du ska utnyttja det vettigt med Rift men t.ex. här får du en extra.

Går att beställa fler om du kontaktar Oculus men de kostar ~99 euro styck.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nej utan till stor del sensorerna vilket du får en extra med detta paket, varför det kostar som det gör.

Nu stödjer ju dock Rift roomscale också, men i betydligt mindre omfång (1,5 * 1,5 meter ) till stor del på grund av kabellängd ( går ju dock att lösa med längre kablar, ) Värt att nämna att du behöver fler sensorer om du ska utnyttja det vettigt med Rift men t.ex. här får du en extra.

Går att beställa fler om du kontaktar Oculus men de kostar ~99 euro styck.

Vill bara tillägga att jag använt min Rift i roomscale på ett område som är 220x208cm utan förlängningskabel och med kabeln insatt i baksidan av datorn(så om man vill vrida runt datorn och trixa så finns det mer kabel tillgänglig), så 1,5x1,5m stämmer inte riktigt

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nej utan till stor del sensorerna vilket du får en extra med detta paket, varför det kostar som det gör.

Nu stödjer ju dock Rift roomscale också, men i betydligt mindre omfång (1,5 * 1,5 meter ) till stor del på grund av kabellängd ( går ju dock att lösa med längre kablar, ) Värt att nämna att du behöver fler sensorer om du ska utnyttja det vettigt med Rift men t.ex. här får du en extra.

Går att beställa fler om du kontaktar Oculus men de kostar ~99 euro styck.

https://www.youtube.com/watch?v=QvQiQgLA6RA

Varifrån får du att du behöver fler än två för att utnyttja det vettigt? Testet i länken ovan är med en kamera i taget.. Rätt stora ytor..

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

https://www.youtube.com/watch?v=QvQiQgLA6RA

Varifrån får du att du behöver fler än två för att utnyttja det vettigt? Testet i länken ovan är med en kamera i taget.. Rätt stora ytor..

För att jag äger en och vet hur horribel head tracking är när kameran inte kan se framsidan av enheten, vilket gör att två sensorer är rejält optimalt, vilket också du kommer få när du köper dessa kontroller så du alltid kan garantera att en kamera ser enheten / kontrollerna och inte döljs av din egen kropp / huvud.

Var jag fick 1,5*1.5 meter är de officiella siffrorna från Oculus självt, bland annat vad de anger när du installerar enheten o.s.v

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Om de är vettiga så skulle jag kunna tänka mig att köra med dessa helt separat från ett vr-headset.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.