Betala istället för annonser

Permalänk
Medlem

Betala istället för annonser

Hej!

Jag anar att detta har frågats om förut men lyckades inte hitta någon information om det. Ber om ursäkt för det.

Jag, precis som många andra, använder AdBlocker el. liknande. Jag är i princip inte alls emot annonser och vet att det är så ni får intäkter men tyvärr har det ju visat sig gång på gång att adnätverk har använts för att sprida malware vilket gör att det helt enkelt inte är värt den extra risk som reklam medför.

Jag vill såklart stödja SweC ändå och undrar om det skulle finnas möjlighet att istället betala en liten summa för att slippa både reklam och förfrågningar om att avaktivera AdBlock.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tjena!

Om jag får vara en smula lat och hänvisa till en tidigare tråd finns en mycket matnyttig diskussion om annonserna och finansieringsalternativ här: #16038863

I korthet handlar det om att vi bedömer att betalväggar, frivilliga bidrag och liknande inte är en rimlig lösning i dagsläget, men att vi givetvis håller alla dörrar öppna och löpande undersöker tänkbara alternativ till den traditionella annonsfinansieringen.

Riktigt härligt att höra att du vill bidra till SweClockers. Det värmer!

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Synd men förståeligt. Då blir det tyvärr behålla AdBlockern på tills att alternativ dyker upp då sånt här fortfarande händer: http://www.pcworld.com/article/2879732/malicious-advertisemen...
För det är väl Adtech.de ni kör?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zeta Two:

Tack för svaret. Synd men förståeligt. Då blir det tyvärr behålla AdBlockern på tills att alternativ dyker upp då sånt här fortfarande händer: http://www.pcworld.com/article/2879732/malicious-advertisemen...
För det är väl Adtech.de ni kör?

I fallet som det hänvisas till i artikeln verkar det som att någon lyckats plantera en skadlig annons i ett annonsnätverk. På SweClockers har vi i huvudsak annonser som skickas direkt från kunden till våra annonssäljare, vilket innebär att vi har goda möjligheter att styra vad som i slutänden visas på sajten.

Det finns alltid en risk att media, bilder, script, länkar etc. kan användas för att utnyttja säkerhetshål, men jag skulle inte bedöma att den risken är större när det gäller annonser än någonting annat.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015