Samsung stryper laddning av Galaxy Note 7 via mjukvaruuppdatering

Permalänk

Fortfarande bättre än Iphone som inte har nån batteritid ifrån början ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Fortfarande bättre än Iphone som inte har nån batteritid ifrån början ^^

...förutom att den exploderar i din sons knä då... annars en jättejättebra telefon.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Du förstår att detta är en temporär lösning för att förhindra skador fram tills enheten blivit utbytt va?

Tror inte han var jätte seriös med sin kommentar, självklart är hela denna historia en katastrof. Jag är bara rädd att den där molotov cocktail till mobil kan överantända när som, som i sin tur sätter folk i fara. Ett misstag är ett misstag, men ärligt, testar ens Samsung sina telefoner? Man undrar ju....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Fortfarande bättre än Iphone som inte har nån batteritid ifrån början ^^

...känns iofs strategiskt rätt med facit i hand...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Exxovion:

En praktisk funktion är att man klart och tydligt ser om någon ringer när mobilen ligger med skärmen nedåt.

På vilket sätt skulle kurvningen på skärmkanterna göra den användbara ytan mindre?

Ta ett A4-papper. Vik ned cirka 1 cm på långsidorna. Pappret är fortfarande lika stort, så den användbara ytan är lika stort, men tittar du rakt framifrån så blir ytan lite mindre och således även mindre användbar sett framifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Ta ett A4-papper. Vik ned cirka 1 cm på långsidorna. Pappret är fortfarande lika stort, så den användbara ytan är lika stort, men tittar du rakt framifrån så blir ytan lite mindre och således även mindre användbar sett framifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Dock är skärmen större än S7 (sett framifrån), för den har ju kanter runt skärmen. Så du får i praktiken par MM skärm till.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Ta ett A4-papper. Vik ned cirka 1 cm på långsidorna. Pappret är fortfarande lika stort, så den användbara ytan är lika stort, men tittar du rakt framifrån så blir ytan lite mindre och således även mindre användbar sett framifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Den användbara och synliga ytan är lika stor i det här fallet. Har en S7 Edge.

Permalänk
Medlem

Känns aningen drastiskt med så pass få drabbade enheter. Å andra sidan tyder det väl på att Samsung är medvetna om hur stort felet verkligen är. Lite som när Apple skickade ut gratis bumpers till iPhone 4 för designmissen med antennen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Haha! Samsung måste agera för det är för många korkade människor i samhället som inte förstår bättre. Precis som Seinfeld nämner ang "Hjälmtvång"

Permalänk
Inaktiv

Det ska väl inte strypas på laddningen när de nya betterierna är ute? Isf är det rätt illa
Jag tolkat det som att dom stryper på de enheter som är i riskzonen, och till och med stänga ner enheter efter ett tag som inte har bytt batteri. Så att dom ska få en ok stämpel på sin telefon när det gäller flygplan osv.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Det ska väl inte strypas på laddningen när de nya betterierna är ute? Isf är det rätt illa
Jag tolkat det som att dom stryper på de enheter som är i riskzonen, och till och med stänga ner enheter efter ett tag som inte har bytt batteri. Så att dom ska få en ok stämpel på sin telefon när det gäller flygplan osv.

Bör gälla dom gamla, inte nya note.

Men batteri problem händer fler än samsung (dessa batterier mobiler använder idag är känsliga och får batteriet en kraftig stöt kan det gå illa).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Kommer ändå att fortsätta köpa mobiler från Samsung även om dom hade ett litet bug jag är en trogen kund.

Det är ju bra att Samsung tar sitt ansvar och löser detta på bästa sätt synd bara att det tar så lång tid, bara dom löser det innan äpplet kommer ut.

Skrivet av robbankentor:

undrar om man någonsin får flyga med en så här i handen, kommer dom som är fixade få en egen märkning?

Skrivet av anon244477:

Nu får du böter och/eller fängelse om du som ägare av Note 7 flyger med din telefon (antingen den är incheckad, i handbagage eller följer med dig in i planet).

http://www.theverge.com/2016/10/16/13298846/galaxy-note-7-fed...

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.go...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Nu får du böter och/eller fängelse om du som ägare av Note 7 flyger med din telefon (antingen den är incheckad, i handbagage eller följer med dig in i planet).

http://www.theverge.com/2016/10/16/13298846/galaxy-note-7-fed...

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.go...

Låter som ett skämt men vad gör man inte för säkerheten.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666