Battlefield 1-betan slår rekord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Njae, efter senaste spelens uppsplittring i mappacks där spelet dör på rekortid är jag inte särskillt köpsugen. Med de få speltimmar man har med 2 småbarn, är man inte så sugen på att lägga 500kr på en ny expansion för att få folk att spela med varje gång man drar igång spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Jämför jag vad jag lagt ut på Wargaming och deras spel så är BF1 en droppe i havet

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Aha.

Ser framemot både BF1 o CoDIW.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Äntligen!!!! Ett spel som inte bara handlar om att stressa runt utav helvete. Säger det igen, det bästa som hänt sedan BF 1942.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Okej, senaste gångerna jag spelat har det inte varit så många servrar som inte rullat med flera av expansionerna.

Får också medge att mitt inlägg var helt känslobaserat och överdrivet. Det hänger ju också självklart ihop med att antalet spelade timmar inte är vad de en gång varit.
Skickades från m.sweclockers.com

Jag är också 2-barns far o håller med dig. Tröttsamt med alla dessa tillägg för dyra pengar. Sedan köper inte alla i kompisgänget mappacken så slutar det med att man spelar samma gamla banor i alla fall vilket i sin tur resulterar i att färre o färre servrar har med tilläggsbanorna eftersom de servararna får färre möjliga spelare, vilket i sin tur resulterar i att färre väljer tilläggspacken eftersom det finns för få servarar. Och så spinner spiralen nedåt.

Tacka vet jag BF2 med fria moddar. När man tröttnat på standardspelet var det bara att tanka hem en modd och leka runt.

Permalänk

30-35 timmar avverkades i betan. Det blir ett givet köp, dock ej ultimate utgåvan. Kommer dock köpa expansionerna men det blir ett i taget varefter de kommer ut

Visa signatur

Apple MacBook Pro 13" 2012 | Apple iPad Air 2013

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gregermeister:

30-35 timmar avverkades i betan. Det blir ett givet köp, dock ej ultimate utgåvan. Kommer dock köpa expansionerna men det blir ett i taget varefter de kommer ut

Blir ju lite dyrare att göra så.
Och är man premium,har man ju förtur i kö på fulla servrar.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Är ju rätt otroligt hur många som fortfarande spelar och köper nya EA spel med tanke på hur de behandlar deras konsumenter. Även med en beta så ger det en viss insikt om hur villiga folk är att dras in i hypen, trots utav all fakta på bordet som varnar konsumenten att hålla sig undan(om man värderar både plånbok och integritet).

Det kommer alltid att vara så att så länge de får in flera miljoner per spel, så fortsätts den minoritet som drabbas att ignoreras. För den gemene konsumenten finns inte många alternativ annat än att sluta använda/köpa spel och tjänster av dem, speciellt när de gör allt för att inte ta ansvar.

Jag nämner detta då jag tycker det är synd att se att så många fortfarande låter sig köras över gång på gång och inte bryr sig om hur det påverkar dem själva och framförallt spelindustrin. De kommer fortsätta släppa 10 separata DLC och halvfärdiga och ostabila spel, om folk fortsätter att köpa dem. Detta är dock ett av de mindre problemen.

Jag rekommenderar att SweC-medlemmar röstar med plånboken och inte hoppar in i hypen och köper fler EA spel ett tag framöver. Sedan kan ni som åskådare luta er tillbaka och se om ni gjorde ett bra val, dessutom utan att ni personligen har blivit påverkade negativt av detta.

Det är värt att tänka på att det är nyheterna som inte når framsidan som oftast säger mest, så det är EA's egna forum som berättar som det är. Ni väljer självklart själva hur ni gör, men bojkottar personligen fortfarande allt som har med EA att göra, sedan 2013.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Är ju rätt otroligt hur många som fortfarande spelar och köper nya EA spel med tanke på hur de behandlar deras konsumenter. Även med en beta så ger det en viss insikt om hur villiga folk är att dras in i hypen, trots utav all fakta på bordet som varnar konsumenten att hålla sig undan(om man värderar både plånbok och integritet).

Det kommer alltid att vara så att så länge de får in flera miljoner per spel, så fortsätts den minoritet som drabbas att ignoreras. För den gemene konsumenten finns inte många alternativ annat än att sluta använda/köpa spel och tjänster av dem, speciellt när de gör allt för att inte ta ansvar.

Jag nämner detta då jag tycker det är synd att se att så många fortfarande låter sig köras över gång på gång och inte bryr sig om hur det påverkar dem själva och framförallt spelindustrin. De kommer fortsätta släppa 10 separata DLC och halvfärdiga och ostabila spel, om folk fortsätter att köpa dem. Detta är dock ett av de mindre problemen.

Jag rekommenderar att SweC-medlemmar röstar med plånboken och inte hoppar in i hypen och köper fler EA spel ett tag framöver. Sedan kan ni som åskådare luta er tillbaka och se om ni gjorde ett bra val, dessutom utan att ni personligen har blivit påverkade negativt av detta.

Det är värt att tänka på att det är nyheterna som inte når framsidan som oftast säger mest, så det är EA's egna forum som berättar som det är. Ni väljer självklart själva hur ni gör, men bojkottar personligen fortfarande allt som har med EA att göra, sedan 2013.

Problemet med att bojkotta är ju att spelen de släpper är så fantastiskt roliga att spela.
Jag kommer dock köpa mitt från annan källa än orignin för lite vettigare prislapp.

OnT: Inte konstigt att medic är den minst spelade klassen när du inte kan se var folk som behöver revives är, tillskillnad från tidigare titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slangfil:

Problemet med att bojkotta är ju att spelen de släpper är så fantastiskt roliga att spela.
Jag kommer dock köpa mitt från annan källa än orignin för lite vettigare prislapp.

OnT: Inte konstigt att medic är den minst spelade klassen när du inte kan se var folk som behöver revives är, tillskillnad från tidigare titlar.

Klart att spelen kan vara roliga. Dock anser jag att om man har någon integritet alls, och vill gynna spelindustrin, så offrar man den glädjen. Den glädje du får från spel från en utgivare är liten jämfört med att kunna stå upp till sina principer om vad som är rätt och fel, och därmed kunna leva med sig själv.

Det finns dessutom hundratals andra spel som alternativ, så du förlorar ju inte all nöje. Kan förmodligen nämna minst tio MP spel som är betydligt bättre än de senaste Battlefield spelen. Dessutom så är risken att bli överkörd liten då de utgivarna har andra mål än att endast tjäna pengar.

Spelar inte så stor roll vart du köper spelet, eftersom EA kommer få sina pengar oavsett. Den enda skillnad det gör är att du möjligtvis ger dem mindre pengar än vad du kanske får betala genom att köpa spelet direkt from dem. Så länge du köper deras spel, och är medveten om de oetiska praktiker som de utövar, så godkänner du mer eller mindre hur de hanterar och behandlar industrin och sina kunder. I det fallet så är man en del av problemet, inte lösningen.

För min del är det ett enkelt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Står ju closed alpha, var det så även när det va open beta dvs öppet för alla?

För som sagt, jag lirade bara två gånger men såg inget serverbrowser fönster.

Ja.

Alternativen var i ordningen
Conquest, rush, browse servers. Vet inte hur du lyckades missa det ens på ett försök.

Menyerna är sagolika.

Hoppas de lägger ner tid på att göra bra banor istället gör att spy ur sig en massa halvdant.

I BF3 var det typ Caspian border, metro (rush) och back to kharkand dom var roliga. I BF4 var alla banor rätt tråkiga. Jag tycker fortfarande att BF3 är mycket roligare än BF4.

Sinai Desert var rolig, man får hoppas att de andra banorna blir lika bra. Hade hellre sett bolt-action till samtliga klasser (ev undantag för support) och göra scout unik med perks och kikarsikten. Men hade riktigt kul med BF1 beta, körde som vanligt mest medic.

Bra att tanks är ett sattyg att få väck så alla tvingas samarbeta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Har Battlefield 1 Mantle?
Och kommer det finnas HC servers? Isf blir det ett köp.

Hej!
Vad jag sett har inte BF1 mantle utan DX11 och DX12. Jag håller tummarna för att det får stöd för Vulkan men det verkar inte lovande.
Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Klart att spelen kan vara roliga. Dock anser jag att om man har någon integritet alls, och vill gynna spelindustrin, så offrar man den glädjen. Den glädje du får från spel från en utgivare är liten jämfört med att kunna stå upp till sina principer om vad som är rätt och fel, och därmed kunna leva med sig själv.

Det finns dessutom hundratals andra spel som alternativ, så du förlorar ju inte all nöje. Kan förmodligen nämna minst tio MP spel som är betydligt bättre än de senaste Battlefield spelen. Dessutom så är risken att bli överkörd liten då de utgivarna har andra mål än att endast tjäna pengar.

Spelar inte så stor roll vart du köper spelet, eftersom EA kommer få sina pengar oavsett. Den enda skillnad det gör är att du möjligtvis ger dem mindre pengar än vad du kanske får betala genom att köpa spelet direkt from dem. Så länge du köper deras spel, och är medveten om de oetiska praktiker som de utövar, så godkänner du mer eller mindre hur de hanterar och behandlar industrin och sina kunder. I det fallet så är man en del av problemet, inte lösningen.

För min del är det ett enkelt val.

Du menar att vi inte borde spela alls? och bara betala till indie utvecklare som inte gör de spel vi vill ha?

Jag håller med dig om EA, men kan de leverera det jag är ute efter men släpper ofärdiga produkter så får jag göra ett val. Spela eller inte spela. Då vinner spela eftersom att jag anser att en krasch då och då är bättre än att sluta spela i huvud taget. Men om man anser att det ända sättet att få utgivare att sluta släppa buggiga spel är genom att inte köpa några på säg ca 5-10 år så är det upp till en och var. Hade ingen handlat så hade det inte lagts ner över 10år i mantimmar för att göra ett spel. Blir dessvärre lätt ett moment 22. Lite som när folk säjer. "Jag väntar och ser om andra köper innan" Om alla tänkte så skulle ingen köpa något.

Lär bli en massa buggar även vid denna release, eftersom det var i betan. Men hur långt ska man dra det? Sluta umgås med folk som har ett EA konto? Sluta handla från sidor som säljer EA spel. Bojkotta spelutgivare som inte har råd att ge ut spel själva? Blir lite mycket i slutändan.

Jag kommer köpa spelet. Men jag förhandsbokar sällan spel.

Edit:
@Naxos
Mantle las officiellt ner för drygt ett och ett halvt år sedan.
http://vrworld.com/2015/03/05/amds-mantle-efforts-come-end/

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag spelar BF4 och tycker spelet är riktigt roligt! Använder Mantle och det flyter väldigt bra.
Jag hoppades verkligen att Dice skulle släppa Bf1 med stöd för Vulkan men det verkar inte bli så denna gång.

Mer vulkan stöd åt folket!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4