EVGA svara inte när jag vill utnyttja min ångerrätt.

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Men du kollar garanterat deras forum i USA. Han handlade från EVGA EU. EVGA supporten skrev dessutom att spelkod gäller för Nordamerika.

Jo, men läste du inte tråden!?

"Paragon is free to play" vare sig det kommer med EVGA eller ej!

Så det var det som var det intressanta!

EVGAs marketing avdelning stoltserade stort med "Free game with purchase!", o sen är det ett free-to-play spel det gäller!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oxygenial:

Jo, men läste du inte tråden!?

"Paragon is free to play" vare sig det kommer med EVGA eller ej!

Så det var det som var det intressanta!

EVGAs marketing avdelning stoltserade stort med "Free game with purchase!", o sen är det ett free-to-play spel det gäller!

Nja, de använde en felaktig liten bild på ett ställe medan det på resten av siten var tydligt att det gällde 115$ av in-game-value så som det stod i tråden verkade det mer vara att man gjorde en miss på ett ställe.

Frågan till TS är som sagt vad exakt stod på sidan där han beställde kortet. Går man till deras EU-sida finns ingen direkt info på framsidan om att detta ingår (som det gör på .com) och läser man i tråden vi pratar om så gäller denna promotion endast .com och utanför är det återförsäljarna som gäller. Så det känns mer som ett misstag av TS och inte av eVGA. Däremot ska det inte vara några problem att återlämna men risken är som flera nämnt att du får betala frakten tillbaka.

Men nu var det ju någon i tråden som erbjöd sin kod så det borde väl inte spela någon roll längre?

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd

Kan vi glömma spelet? Jag vill utnyttja min ångerrätt och för att göra det så behöver man inte uppge nån anledning. Men utnyttja man den så måste man meddela ÅF innan man skickar tillbaka kortet.
Nu har det gått 3 dagar och fortfarande inget svar...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@kaya: Offtopic: Vad fick du betala för kortet i svenska kronor efter valutaväxlingen?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 1080 SC | 32GB Corsair Vengeance White LED 3466 MHz | ASUS Maximus IX Hero | Samsung 840 EVO 250GB | Samsung 850 EVO 500GB | Corsair HX750W | Fractal Define S | Acer XB270HU | Corsair K70 RGB Rapidfire | Razer Deathadder Chroma | Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem

@kaya:
Som sagt, du har fel här och har missuppfattat kampanjen. Nvidias kampanj gäller Enbart via återförsäljare, du köpte direkt från EVGA, dvs du har inte rätt till spelkoden. EVGA har en annan kampanj i Nordamerika, du är Svensk och bor i Sverige, dvs du har inte rätt till en spelkod.

Vill du krångla med ångerrätt för att du inte förstår hur kampanjen fungerar, stackars dig. För öppnade produkter gäller inte ångerrätten, den gäller enbart vid obrutna förpackningar. Dvs du har ingen rätt att utnyttja ångerrätt då du har öppnat paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vill du krångla med ångerrätt för att du inte förstår hur kampanjen fungerar, stackars dig. För öppnade produkter gäller inte ångerrätten, den gäller enbart vid obrutna förpackningar. Dvs du har ingen rätt att utnyttja ångerrätt då du har öppnat paketet.

Man har alltid rätt att undersöka varan och se så att den lever upp till de utlovade specifikationerna/funktionerna. Det är en väldigt luddig formulering som går att tolka på många sätt men generellt gäller ångerrätten även vid öppnad förpackning så länge varan är komplett och inte bär spår av användning.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@kaya:
Som sagt, du har fel här och har missuppfattat kampanjen. Nvidias kampanj gäller Enbart via återförsäljare, du köpte direkt från EVGA, dvs du har inte rätt till spelkoden. EVGA har en annan kampanj i Nordamerika, du är Svensk och bor i Sverige, dvs du har inte rätt till en spelkod.

Vill du krångla med ångerrätt för att du inte förstår hur kampanjen fungerar, stackars dig. För öppnade produkter gäller inte ångerrätten, den gäller enbart vid obrutna förpackningar. Dvs du har ingen rätt att utnyttja ångerrätt då du har öppnat paketet.

Personligen tycker jag ångerrätten vore ganska meningslös om man inte fick ångra sig efter att faktiskt ha fått undersöka produkten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaya:

Köpte ett 1070 SC från EVGA just pga att så många här rekommenderar dom. Och nu har jag fått problem med supporten för första gången. :/

Fick hem mitt kort i fredags 2/9
Efter registrering och test av kortet så kontaktar jag supporten för att jag har inte fått nån Paragon bundle key, men dom hävdar att den bara gäller i Nord Amerika. Då menar jag att det kan inte stämma för Nvidia skickar med en sån nyckel till alla 10 serie kort som säljs i Sverige och att om jag skickar tillbaka mitt kort och köper ett annat EVGA 1070 SC från komplett.se så får jag en sån kod.
Då skyller supporten på deras avtal med Nvidia.

Så i Söndags 4/9 så startar jag ett nytt support ärende där jag begär att få utnyttja min ångerrätt. Nu har snart hela Tisdagen gått och jag har inte hört ett ord från dom.

Kortet är köpt från EVGA EU, dom skickade det från Tyskland, men som jag förstår det så gäller ångerrätten i hela EU?
Jag startade supportärendet med deras webbformulär och man får ingen bekräftelse på att man har skickat den.
Hur ska jag göra nu?

Ska väl inte vara några problem? Så fort du har åberopat ångerrätten så kan dom inte ignorera dig till efter den perioden gått ut.

Permalänk
Medlem

@ågren:
Då häver man köpet, man utnyttjar inte ångerrätten i de fallen.
Ångerrätten gäller enbart vid oöppnade förpackningar, är det något fel på produkten handlar det om en reklamation, misslyckas företaget reparera/få fram en fungerande produkt så kan man kräva att häva köpet.

TS har missuppfattat en kampanj och blir arg över det, använt grafikkortet och allt är som det ska. Han har ingen rätt varken till att reklamera, ångerrätt eller att häva köpet. Visst kan han försöka men han har ingen rätt.

Men det största misstaget, han handlade från en utlandet, vilket krånglar till det ännu mer för krånglande kunder.

I stort sett, TS har ingen ångerrätt i det här fallet, den har redan gått ut när han bröt förpackningen. Att han missförstår hur kampanjer fungerar gör inte att EVGA måste ge han goodwill.

screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@ågren:
Då häver man köpet, man utnyttjar inte ångerrätten i de fallen.

Vad är definitionen av ångerrätt enligt dig? Om man är missnöjd med en vara har man rätt att använda sig av sin lagstadgade ångerrätt även om förpackningen har öppnats (med vissa undantag).

Att häva ett köp är väl aktuellt först när man t.ex. får en defekt produkt.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@ågren:
Då häver man köpet, man utnyttjar inte ångerrätten i de fallen.
Ångerrätten gäller enbart vid oöppnade förpackningar, är det något fel på produkten handlar det om en reklamation, misslyckas företaget reparera/få fram en fungerande produkt så kan man kräva att häva köpet.

TS har missuppfattat en kampanj och blir arg över det, använt grafikkortet och allt är som det ska. Han har ingen rätt varken till att reklamera, ångerrätt eller att häva köpet. Visst kan han försöka men han har ingen rätt.

Men det största misstaget, han handlade från en utlandet, vilket krånglar till det ännu mer för krånglande kunder.

I stort sett, TS har ingen ångerrätt i det här fallet, den har redan gått ut när han bröt förpackningen. Att han missförstår hur kampanjer fungerar gör inte att EVGA måste ge han goodwill.

Sluta sprid felaktigheter och läs vad som gäller istället... http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-ra...

Permalänk
Medlem

@Exxovion:
En sak ändrar sig inte oavsett, om TS vill skicka tillbaka det måste han betala frakten till utlandet, vad kan det kosta med posten? Närmare en femhundring? Vad är poängen, det är inget fel med kortet, det kommer att kosta mer och bli krångel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@ågren:
Då häver man köpet, man utnyttjar inte ångerrätten i de fallen.
Ångerrätten gäller enbart vid oöppnade förpackningar, är det något fel på produkten handlar det om en reklamation, misslyckas företaget reparera/få fram en fungerande produkt så kan man kräva att häva köpet.

TS har missuppfattat en kampanj och blir arg över det, använt grafikkortet och allt är som det ska. Han har ingen rätt varken till att reklamera, ångerrätt eller att häva köpet. Visst kan han försöka men han har ingen rätt.

Men det största misstaget, han handlade från en utlandet, vilket krånglar till det ännu mer för krånglande kunder.

I stort sett, TS har ingen ångerrätt i det här fallet, den har redan gått ut när han bröt förpackningen. Att han missförstår hur kampanjer fungerar gör inte att EVGA måste ge han goodwill.

Du är helt ute och cyklar, så tröttsamt när folk som inte har någon aning om vad de talar om låter som att de själva har skrivit lagtexterna.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Exxovion:
En sak ändrar sig inte oavsett, om TS vill skicka tillbaka det måste han betala frakten till utlandet, vad kan det kosta med posten? Närmare en femhundring? Vad är poängen, det är inget fel med kortet, det kommer att kosta mer och bli krångel.

Kortet väger väl inte ens 2 Kg?

200 kr max i frakt till Tyskland.

Permalänk
Avstängd

6 dagar nu och inte ett ord från EVGA, på Måndag så kontaktar jag konsument Europa.
Fy fan att man måste stämma dom för att få sin lagliga rätt...

EVGA Aldrig mer.

Skrivet av str8forthakill:

@Exxovion:
En sak ändrar sig inte oavsett, om TS vill skicka tillbaka det måste han betala frakten till utlandet, vad kan det kosta med posten? Närmare en femhundring? Vad är poängen, det är inget fel med kortet, det kommer att kosta mer och bli krångel.

Det kostar 250kr att skicka tillbaka kortet, men jag skulle gärna betala 500 för att slippa ha nått med EVGA att göra igen.
Vilket jävla skit företag.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

30 minuter efter att jag postade om mitt problem på EVGAs forum så fick jag det här svaret.

EVGATech_ChrisB
Dear ******,

I am sorry for any confusion, as I can confirm that we were just able to make this available in our EU region a couple days ago to assist. I am showing that you do have the option to request this code on your account by visiting the promotion page online at the below link and clicking on Request Code.

http://eu.evga.com/articles/01045/paragon-bundle/

Please do not hesitate to let me know if you should have any additional questions or concerns. Chrisb@evga.com

Det var tydligen inga problem alls att ge mig min kod...
Men av nån konstig anledning så valde EVGA EU att helt enkelt att jävlas med mig.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Dåligt tålamod? jag fick kortet för 4 dagar sen och allt måste vara klart inom 14 dagar

Så länge du säger att du vill använda dig av din ångerfrist inom 14 dagar är det lugnt, då måste inte ha skickat tillbaka den inom 14 dagar.