Smidig bärbar för Chromecasting och surf

Permalänk

Smidig bärbar för Chromecasting och surf

Hej på er!

Har fått i uppdrag att sätta ihop en ny presentationshörna på jobbet. En TV har köpts in och monterats på väggen och en chromecast är monterad bakpå.

Tanken är att hörnan skall användas för att ge kunder kortare genomgångar via PowerPoint-presentationer och/eller internet. Chromes cast:ing till Chromecasten har fungerat alldeles utmärkt och därför tänker jag mig en Windows-maskin med följande prioriteringar:

  • Kvalitétskänsla, gärna aluminiumchassi

  • Bra batteritid

  • Någonstans mellan 10-13"

I övrigt är vi ganska öppna för förslag! Vi behöver ingen speciell prestanda utan så länge vi kan surfa och visa en presentation, samt att batteriet inte ger sig på direkten, så är vi mer än nöjda.

Har tagit fram en lista på prisjakt och sorterat efter mina önskemål, men priserna verkar hamna uppåt 10 000 kr och då med ganska så rejäla datorer med dedikerad grafik med mera vilket känns bortkastat för oss.

Finns något vettigt förslag därute?

Tack på förhand.

Permalänk

@HansTriceps
Köpte mig själv en Lenovo X1 carbon förra året och jag är supernöjd, perfekt till allt det ni vill ha den till och liten lätt o smidig och massor med batteritid, och superskönt tangentbord..
https://www.youtube.com/watch?v=p7J2wvrOC8A

Finns fler till salu på Tradera, sök där

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

@Blacksheep:

Tack för tipset!

Verkar helt klart vara en solid maskin, däremot är begagnat inte intressant och nypriset är lite väl tufft.

Permalänk
Skrivet av HansTriceps:

Hej på er!

Har fått i uppdrag att sätta ihop en ny presentationshörna på jobbet. En TV har köpts in och monterats på väggen och en chromecast är monterad bakpå.

Tanken är att hörnan skall användas för att ge kunder kortare genomgångar via PowerPoint-presentationer och/eller internet. Chromes cast:ing till Chromecasten har fungerat alldeles utmärkt och därför tänker jag mig en Windows-maskin med följande prioriteringar:

  • Kvalitétskänsla, gärna aluminiumchassi

  • Bra batteritid

  • Någonstans mellan 10-13"

I övrigt är vi ganska öppna för förslag! Vi behöver ingen speciell prestanda utan så länge vi kan surfa och visa en presentation, samt att batteriet inte ger sig på direkten, så är vi mer än nöjda.

Har tagit fram en lista på prisjakt och sorterat efter mina önskemål, men priserna verkar hamna uppåt 10 000 kr och då med ganska så rejäla datorer med dedikerad grafik med mera vilket känns bortkastat för oss.

Finns något vettigt förslag därute?

Tack på förhand.

Kanske en Asus Zenbook UX305CA?