Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Vet ej ifall detta är 100% rätt ställe att posta de här på, men jag tycker Komplett har väldigt bra priser, men skulle verkligen behöva jobba med att uppgradera deras "specifikationer" på annat än datorer och laptops, dessa sektioner har bra specs, men när det gäller tangentbord, möss och t.ex. chassin är de uruselt.

* Det här, är inte tillräckligt information, jag vill veta max höjd för CPU kylare, max längd för GPU etc. Sån info är nödvändig.
"Tekniska specifikationer
General
Tillverkares artikelnr 805C BLACK + IEAR
Fabriksgaranti (mån) 24
Vikt med emballage 9.14 kg"

Ovanstående är alltså allt som står under "specification på t.ex. en In Win 805C https://www.komplett.se/product/853610/datorutrustning/chassi...

nästa exempel är angående ett tangentbord, CM MasterKeys Lite

"Tekniska specifikationer
General
Tillverkares artikelnr SGB-3040-KKMF1-ND
Fabriksgaranti (mån) 24
Vikt med emballage 1.44 kg"

Tycker verkligen inte att det är tillräckligt med info, det framgår inte ens vad det är för typ av brytare, de kallar dom "mem-chanical" och de enda som framgår är att de, enligt Cooler Master, "känns" som mekaniska brytare. Vad betyder det ens? Mekaniska brytare kan vara allting ifrån Cherry MX Blåa/Gröna till Topre/QS1 switchar som är väldigt mjuka nästintill rubberdome känsla. Känns konstigt att det inte framgår i specifikationen per säljsidan.

* Sen vet jag inte hur många år jag har sett Kingstons E100 SSDs på "fyndlådan" när de SSD priserna representerar SSD priser för ca. 4-5 år sedan. 4000kr + för en 200gb SATA SSD är aldrig värt, man kan sätta upp en större RAID 10 array för under det priset.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Hur många förhandsbokningar har ni på iphone 7s 32gb svart?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Komplett.se

@Henrikfotograf:

Hej!

Jag skickade ett PM till dig så hjälper jag dig vidare.

/Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett:

Hej Komplett.

Tar det verkligen 4 dagar att svara på mail?
Ärendenummer: 455926

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Komplett.se

@zeleni:

Hej!

Beklagar innerligt att ert ärende tog långt tid att få besvarat. Jag finner att ni nu har fått hjälp med ert ärende.

/Jonathan, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett:

High five, jag har fått svar på mitt fråga

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

@Komplett:

Hej Komplett.

Tar det verkligen 4 dagar att svara på mail?
Ärendenummer: 455926

Testa inet (som hyllas här så ofta). Har tagit inet 8 dagar att få till en RMA.

Permalänk
Medlem

Jag har verkligen respekt för folk som arbetar med kundservice. Det är mycket press att leverera, tyckte bara det var lite konstigt, eftersom komplett brukar svara inom 24 timmar.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

@Komplett: Vi köpte en acer laptop hos er förra hösten, en VN7-792G men tangentbordet har nu pajat pga spill. Kan man även köpa reservdelar hos er? Annars: var gör man det?

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Komplett.se

@crumpets:

Hej!

Mycket tråkigt att höra om tangentbordet. Har skickat dig en PM.
Hoppas att vi kan komma fram till en bra lösning!

/Christian, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Black Friday närmare sig med stormsteg, så jag undrar om ni tar emot önskemål här i tråden, vad era kunder skulle vilja se under rean?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Välkommen till Komplett chatt!
17:06:45 - Din plats i kön är 17
17:06:59 - Du: Hej! Tittar på https://www.komplett.se/product/898649/datorer/datorer-barbar...
17:07:16 - Du: Hur ser datorn egentligen ut? Ni har olika bilder på den
17:09:43 - Din plats i kön är 11
17:12:44 - Din plats i kön är 5
17:15:44 - Din plats i kön är 2
17:16:54 - Kundservice: Hej! Mitt namn är Zebastian, vad kan jag hjälpa dig med?
17:17:19 - Du: som jag skrev
17:19:05 - Kundservice: Jag kan inte se att det ska vara olika bilder på den.
17:19:15 - Kundservice: Vilken av dem är det du tänkte på?
17:19:48 - Du: Men den bilden ni har som huvudbild är inte den samma som under produktinfo...
17:20:40 - Kundservice: Ah, okej då är det huvudbilden som stämmer.
17:20:47 - Kundservice: Den högst upp.
17:21:14 - Du: Men det är inte samma som på Asus hemsida...
17:21:20 - Du: http://www.asus.com/se/Notebooks/ASUS-ZenBook-Pro-UX501VW/
17:22:31 - Kundservice: Det är färgen på tangenterna du tänkte på?
17:23:03 - Du: Hela färgsättningen är annorlunda
17:23:38 - Du: Så antingen har ni någon specialmodell eller så är det fel bild ni satt in.
17:23:40 - Du:
17:24:11 - Kundservice: Vad jag kan hitta så sak det ha att göra med vilken batch dem ska ha varit tillverkade i, så det är möjligt att bilden itne stämmer längre om den är uppdaterad.
17:24:32 - Du: Så vad gäller då?
*** 3 min för att komma fram till den frågan. Bra där... ***
17:27:07 - Kundservice: Hur menar du?
17:27:28 - Du: Vilken färg är det på den ni säljer?
17:29:11 - Kundservice: Osäker på vilken batch det är vi har, och jag har tyvärr ingen möjlighet att kolla.
17:29:56 - Du: Bra kundtjänst och bra koll på vilka produkter ni säljer. Tack och hej!

Borde inte kundtjänst veta vilken produkt man säljer?

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Välkommen till Komplett chatt!
17:06:45 - Din plats i kön är 17
17:06:59 - Du: Hej! Tittar på https://www.komplett.se/product/898649/datorer/datorer-barbar...
17:07:16 - Du: Hur ser datorn egentligen ut? Ni har olika bilder på den
17:09:43 - Din plats i kön är 11
17:12:44 - Din plats i kön är 5
17:15:44 - Din plats i kön är 2
17:16:54 - Kundservice: Hej! Mitt namn är Zebastian, vad kan jag hjälpa dig med?
17:17:19 - Du: som jag skrev
17:19:05 - Kundservice: Jag kan inte se att det ska vara olika bilder på den.
17:19:15 - Kundservice: Vilken av dem är det du tänkte på?
17:19:48 - Du: Men den bilden ni har som huvudbild är inte den samma som under produktinfo...
17:20:40 - Kundservice: Ah, okej då är det huvudbilden som stämmer.
17:20:47 - Kundservice: Den högst upp.
17:21:14 - Du: Men det är inte samma som på Asus hemsida...
17:21:20 - Du: http://www.asus.com/se/Notebooks/ASUS-ZenBook-Pro-UX501VW/
17:22:31 - Kundservice: Det är färgen på tangenterna du tänkte på?
17:23:03 - Du: Hela färgsättningen är annorlunda
17:23:38 - Du: Så antingen har ni någon specialmodell eller så är det fel bild ni satt in.
17:23:40 - Du:
17:24:11 - Kundservice: Vad jag kan hitta så sak det ha att göra med vilken batch dem ska ha varit tillverkade i, så det är möjligt att bilden itne stämmer längre om den är uppdaterad.
17:24:32 - Du: Så vad gäller då?
*** 3 min för att komma fram till den frågan. Bra där... ***
17:27:07 - Kundservice: Hur menar du?
17:27:28 - Du: Vilken färg är det på den ni säljer?
17:29:11 - Kundservice: Osäker på vilken batch det är vi har, och jag har tyvärr ingen möjlighet att kolla.
17:29:56 - Du: Bra kundtjänst och bra koll på vilka produkter ni säljer. Tack och hej!

Borde inte kundtjänst veta vilken produkt man säljer?

Kan inte se att det skulle vara fel bilder, det om skiljer är att bilderna är tagna i olika ljusförhållande.
Så där får jag nog säga dom har koll och du fel..

Permalänk
Medlem

Har ni redan startat eran blackfriday eller är det fel på sidan?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Hallå.
Jag var en av de lyckliga som lyckades knipa ett gtx 1070 för 3.6k nu under Bf, eller i alla fall så var jag säker på det fram tills idag. När jag la ordern så fick jag ett mail om att beställningen var gjord och på min kontosida på komplett så finns ordern med. Det som oroar mig är att statusen bara är mottagen och leveranstid är öppen medans en annan order som jag la dagen efter har förväntad leveranstid och har statusen behandlas.
Har jag skäl att vara orolig?

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

@Komplett Hur lång tid ungefär kan man räkna med att en order tar innan den börjar behandlas om man beställde på blackfriday? La min beställning runt 21.00

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Varför prismatchar ni inte?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Måste säga att eran leveranstid verkar vara under all kritik jämnfört med era konkurenter (Dustin & Inet).

Gjorde en beställning från Dustin och 1 från Komplett i fredags. Dustin fick jag igår vid lunch och jag har fortfarande inte fått från Komplett. Kompisar fick sina grejer från Inet igår eller idag också.

Ni ju i samma hus som postnord, man tycker ju att ni iallafall inte borde vara sämst

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoCc:

Måste säga att eran leveranstid verkar vara under all kritik jämnfört med era konkurenter (Dustin & Inet).

Gjorde en beställning från Dustin och 1 från Komplett i fredags. Dustin fick jag igår vid lunch och jag har fortfarande inte fått från Komplett. Kompisar fick sina grejer från Inet igår eller idag också.

Ni ju i samma hus som postnord, man tycker ju att ni iallafall inte borde vara sämst

Jag har beställt av komplett.se många ggr och har alltid varit imponerad av hur snabba dom är i sina leveranser.
Allt kan väl tyvärr hända, speciellt en dag som black friday.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Jag har beställt av komplett.se många ggr och har alltid varit imponerad av hur snabba dom är i sina leveranser.
Allt kan väl tyvärr hända, speciellt en dag som black friday.

Det värsta är att jag vet att paketet skickades från huvudlagret till "butik" på måndag eftermiddag, så dom fick min beställning måndag kväll eller tisdag morgon. Sedan har paketet snart suttit där i 24 timmar utan att dom har brytt sig om att scanna in det.

Black Friday eller inte, deras konkurenter klarar av det, och Komplett är väl större än både Inet & Dustin?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Måste hålla med! Även att dom gått ut och varnat för högt tryck och kanske lite sena leveranstider så är jag missnöjd. Beställde i Fredags, fortfarande inte ett ljud. Första gången jag valde Komplett över Inet, aldrig mer.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut min PS4 Pro som jag beställt från Komplett. Skickad i originalkartong. Inget emballage. Är detta normalt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste säga grym black friday! Dels hade ni bästa utbudet och snabbast leverans. Beställde på fredagen och leverans på måndag. Supernöjd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vimm:

Hämtade precis ut min PS4 Pro som jag beställt från Komplett. Skickad i originalkartong. Inget emballage. Är detta normalt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill påstå att det tyvärr är normalt. Alla tre Pinell radioapparater jag köpt (1200kr+) skickades i sin mycket tunna originallåda, inte ens tejp på locket, så vem som helst kunde öppnat och tagit fjärrkontrollen t ex.

Beställde fyra UPS-batterier nyligen som skickades helt undermåligt emballerat med tanke på vikten och hade därför krökta batteriterminaler, inte alls bra med bly/syrabatterier. Senaste 6TB WD-black låg omkringslängd i en liten tunn kartong och skumgummiskyddet satt inte kvar längre (endast fäst med ett gummiband!), därför hade även en del av emballaget punkterats inifrån. Inte kul alls med en mekanisk HD för runt 3000kr.

Sammantaget kommer jag nog delvis återgå till Dustin pga detta, som hållit jämnare emballeringskvalitet genom åren. Men även Dustin skickar i enbart originalkartonger till och från, dock överlägset mycket bättre HD-emballering.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Där rök mitt förtroende för Komplett. Vill inte vara sån som "tänker aldrig mer handla hos er". Men bemötandet jag fick på supporten var undermåligt. De använde till och med tänk på miljön-kortet. Hoppas innerligt att innehållet i kartongen är helt och rent. Här får ni tänka om lite Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoCc:

Måste säga att eran leveranstid verkar vara under all kritik jämnfört med era konkurenter (Dustin & Inet).

Gjorde en beställning från Dustin och 1 från Komplett i fredags. Dustin fick jag igår vid lunch och jag har fortfarande inte fått från Komplett. Kompisar fick sina grejer från Inet igår eller idag också.

Ni ju i samma hus som postnord, man tycker ju att ni iallafall inte borde vara sämst

Det är tyvärr inte alltid så det funkar med transport. Postnord har sina dröjsmål och Komplett har sina. dessutom så kanske inte alla delar fanns på samma lager eller andra anledningar. Byråkrati kan också ställa till det ordentligt ofta. Något jag fick erfara när jag skulle köpa delar från Net on Net's lagershop i Borås. Shoppen låg precis vägg i vägg med både posten och deras centrallager, men man kunde ändå inte få delar som inte fanns i butiken då en beställning var tvungen att skickas... tre meter till vänster. Detta tog ca en dag innan delarna skulle skickas alt fanns tillgängliga i butik.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag vill påstå att det tyvärr är normalt. Alla tre Pinell radioapparater jag köpt (1200kr+) skickades i sin mycket tunna originallåda, inte ens tejp på locket, så vem som helst kunde öppnat och tagit fjärrkontrollen t ex.

Beställde fyra UPS-batterier nyligen som skickades helt undermåligt emballerat med tanke på vikten och hade därför krökta batteriterminaler, inte alls bra med bly/syrabatterier. Senaste 6TB WD-black låg omkringslängd i en liten tunn kartong och skumgummiskyddet satt inte kvar längre (endast fäst med ett gummiband!), därför hade även en del av emballaget punkterats inifrån. Inte kul alls med en mekanisk HD för runt 3000kr.

Sammantaget kommer jag nog delvis återgå till Dustin pga detta, som hållit jämnare emballeringskvalitet genom åren. Men även Dustin skickar i enbart originalkartonger till och från, dock överlägset mycket bättre HD-emballering.

Jag måste bara tipsa om Net on Net. Deras förpackningsskills är väldigt bra och jag har aldrig fått något känsligt skickat med undermåligt skydd. Kan dock haft mycket tur men med tanke på att jag har köpt delar från stället i sju år nu så verkar det inte speciellt troligt imo.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Måste säga grym black friday! Dels hade ni bästa utbudet och snabbast leverans. Beställde på fredagen och leverans på måndag. Supernöjd.

Jag beställde också i fredags, och mitt paket är inte inlämnat till posten än, och det registrerades inte ens förrän igår. "Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport."

Beställde även från Inet och NetonNet i fredags. Paketen från båda kom fram i måndags...

Alla paketen fraktades med PostNord, till mitt utlämningsställe, även Kompletts kommer hamna där, när det nu blir. Förhoppningsvis imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Det är tyvärr inte alltid så det funkar med transport. Postnord har sina dröjsmål och Komplett har sina. dessutom så kanske inte alla delar fanns på samma lager eller andra anledningar. Byråkrati kan också ställa till det ordentligt ofta. Något jag fick erfara när jag skulle köpa delar från Net on Net's lagershop i Borås. Shoppen låg precis vägg i vägg med både posten och deras centrallager, men man kunde ändå inte få delar som inte fanns i butiken då en beställning var tvungen att skickas... tre meter till vänster. Detta tog ca en dag innan delarna skulle skickas alt fanns tillgängliga i butik.

Komplett har 1 huvudlager där allting skickas ifrån, allting fanns på lager enligt deras hemsida. Paketet skickades kring lunch från Sandefjord till Göteborg (En restid på cirka 4 timmar) på måndag. Vi vet alltså att paketet befann sig i Göteborg senast måndag kväll. Om paketet går direkt till Komplett eller Postnord är lite skitsamma. Det är samma byggnad, men om det kom till Postnord så sorterar dom allting under natten/tidig morgon och det bör finnas tillgängligt till Komplett före ens första arbetaren har kommit in till jobbet. (Kan tänka mig att Postnord bara har någon gubbe som puttar över en vagn till dom direkt på morgonen när dom sitter bredvid varandra och har ett aktivt sammarbete)

Jag har väldigt svårt att tro att fördröjningen låg någon annanstans än när paketet hade kommit till deras kontor. (Deras egen beräknade leveranstid var dessutom igår..)

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Jag beställde i fredags kväll och min har inte ens blivit behandlad än. Inget nytt sen tiden ja la ordern... Vilken tid la ni era ordrar som har fått sina skickade?

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.