Permalänk

Ni som förbokar BF1

Hej!

Ni som förbokar spelet redan idag, gör ni alla det via origin? antar att det går att köpa keyn lite överallt. Sedan kan det diskuteras om man blir bannad eller ej för det. Men har något sådant faktiskt hänt?

Och ni som förbokar via origin, dras pengarna direkt eller på release?

Mvh
Thomas

Rubrik smått förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem

Dras direkt vid beställning hos Origin.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Nu använder jag inte Origin, men jag har aldrig varit med om att pengar dras när spelet släpps. Alltid vid boknings/förköpstillfället.

Jag har köpt Steamkeys lite här och var (kinguin etc.), men aldrig blivit bannad eller att nyckeln dragits tillbaka.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Varför förboka?

Permalänk
Skrivet av fermia:

Dras direkt vid beställning hos Origin.

Okej!

Skrivet av kokkojambo:

Nu använder jag inte Origin, men jag har aldrig varit med om att pengar dras när spelet släpps. Alltid vid boknings/förköpstillfället.

Jag har köpt Steamkeys lite här och var (kinguin etc.), men aldrig blivit bannad eller att nyckeln dragits tillbaka.

Okej, ja vi får väl testa och se annars Tack för svar!

Skrivet av Blofeld:

Varför förboka?

Tänkte mest att det skulle vara gjort, men givetvis kan jag vänta och köpa det på release

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Varför förboka?

För att man vill spela på release?

Blizzard lyckades ju med Legion releasen, då finns ju möjligheten att EA gör det med BF1 med.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Efter att själv förbokat har jag lagt av med det, är trött på releaser som är upphaussade och sen värdelösa.

Men visst är känslan underbar att förboka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

För att man vill spela på release?

Blizzard lyckades ju med Legion releasen, då finns ju möjligheten att EA gör det med BF1 med.

EA har sumpat en hel del releaser så bara för att blizzard lyckades...

Alla kan väl spela spelet (BF1) vid release, eller har jag missat ngt?

Permalänk
Skrivet av Blofeld:

EA har sumpat en hel del releaser så bara för att blizzard lyckades...

Alla kan väl spela spelet (BF1) vid release, eller har jag missat ngt?

Ja alla kan köpa och spela det 21:a oktober. Det är endast de som köper Early Enlister Deluxe Edition och Ultimate Edition som får spela det från den 18:e oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av michelsson:

Ja alla kan köpa och spela det 21:a oktober. Det är endast de som köper Early Enlister Deluxe Edition och Ultimate Edition som får spela det från den 18:e oktober.

Ah, där ser man, tack.

Permalänk
Medlem

Att förhandsboka är såklart en risk, att jämföra EA och Blizzard är lite svårt med tanke på att EA har haft flera, många releases där det inte gick bra.
Personligen kommer jag aldrig att förhandsboka et spel från EA med tanke på hur många gånger man har blivit besviken på deras expansion's och spelbarhet vid release, likandant med Ubisoft.

Blizzard har lyckats många gånger, dock har det också strulat sig för dem, server overload, många som laddar ner vid release mm.

Såklart har det sina fördelar med förhandsbokning, man slipper tänka på det, man får oftast något extra med i priset andat än spelet.

Permalänk
Medlem

Nu släpps det på min födelsedag, så har vissa förhoppningar. Frun är säkert nöjd om jag ger ngt konkret istället för "en cool t-shirt eller nåt...."

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Tänkte förboka Bf1 från spelbutiken, brukar oftast förboka och välja faktura men dom verkar ha tagit bort det betalningsalternativet, men för allt annat dom har så verkar det funka att betala med faktura. Vill påpeka att jag vill beställa den nedladdningsbara versionen. Någon aning om varför det är så?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Lånar tråden lite. Tänkte förboka Bf1 från spelbutiken, brukar oftast förboka och välja faktura men dom verkar ha tagit bort det betalningsalternativet, men för allt annat dom har så verkar det funka att betala med faktura. Vill påpeka att jag vill beställa den nedladdningsbara versionen. Någon aning om varför det är så?

Fråga dom?

Permalänk
Medlem

Detta känns fortfarande väldigt aktuellt:
https://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

Fråga dom?

Gjorde det igår, fick nyss kort och gott det här svaret.
"För att undvika bedrägliga ärenden"

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |