Permalänk
Medlem

i5 6600k skyhöga temperaturer med H100i?

Som ni ser på bilden så åker processorn upp i över 70c med aida 64. Tänk på att processorn är i stock inställningar. Med prime95 så går det över 90c. Ska väl inte kunna bli så med en ganska biffig kylare?

Alla svar uppskattas.

Permalänk
Medlem

Din bild syns inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blofeld:

Din bild syns inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Öppna bilden i ny flik.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Prova att montera om kylaren med ny kylpasta. Misstänker att någonting gått snett vid monteringen, alternativt är kylaren defekt. Det är på tok för höga siffror för en oklockad 6600k

Mer info behövs dock, Hur har du monterat radiatorn? Vad har du för chassi? Går fläktarna upp i hastighet vid belastning av cpu? Använder du nödvändig mjukvara?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

@Mizccc: Tar in fräsch luft utifrån så radiatorn får kall luft på sig. Den sitter i ett Fractal Design Core 500. Fläktarna går upp i hastighet vid belastning. Använder corsair Link.

Har kommit fram till att den är defekt. Ska höra med Corsair om jag kan få en ny.

Permalänk
Avstängd

@svampae:
Jag skulle föreslå pengarna tillbaka.
Och köp en rejäl luft fläkt,
Från Noctua,Bequiet.
Så kan du glömma kylproblemen.
Är bara jävelskap med såna vattenkylare.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Mange43: Nackdelen är väl att ett Core 500 är väldigt litet, osäker om en tex NH-D15 får plats i det lilla chassiet. Skulle dock vara skönt o komma bort från luftkylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Din bild syns inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av robalm:

Öppna bilden i ny flik.

Håller med btw... det var rätt höga temps för oklockat, och du har inte direkt skyhög spänning heller. Så titta på kylpasta...

Permalänk
Medlem

@svampae: Går pumpen på full hastighet?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag får 42C vid load med min pure rock så antar jag att det är något fel.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Vad får du för Temps i real use? Asså typ spel och liknande? Aida och prime är ju stresstestare som pushar processorn mer än vad du kommer se i "verkliga" scenarion...

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

http://imgur.com/a/rmDMs

Som ni ser på bilden så åker processorn upp i över 70c med aida 64. Tänk på att processorn är i stock inställningar. Med prime95 så går det över 90c. Ska väl inte kunna bli så med en ganska biffig kylare?

Alla svar uppskattas.

Det är absolut för högt. Den ska idla på rumstemp oklockad. Jag hade i princip samma uppsättning. De kyler extremt bra och ser sjukt snygga ut.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Har sammqa CPU dock i 4.5Ghz med en 212 Evo och tempen har aldrig hamnat över 60c, så något är fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

http://imgur.com/a/rmDMs

Som ni ser på bilden så åker processorn upp i över 70c med aida 64. Tänk på att processorn är i stock inställningar. Med prime95 så går det över 90c. Ska väl inte kunna bli så med en ganska biffig kylare?

Alla svar uppskattas.

Monterat allt rätt? Tänker främst på baksidan.

Du bör få betydligt bättre temperaturer än så.
Jag får inte ens 80c i prime95 @ 4.6 med 1.4v

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Har kommit fram till att den är defekt. Ska höra med Corsair om jag kan få en ny.

Vad var fel då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vad var fel då?

Äh. Köpte mig en Nh d15 istället

Skickades från m.sweclockers.com