Permalänk
Medlem

Debian 8 + mate

Permalänk
Medlem

@crash: Du får nog redigera URLen... just nu inefattar den även vad jag förmodar är din IP-adress vilket gör att bilden inte visas som den skall.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Efter att ha suttit med Ubuntu sen maj på en Thinkpad, när jag nu känner mig lite mer varm i kläderna
så tänkte jag installera nåt på min Main, blev Antergos.

Har inte hunnit ställa in och installera allt jag vill ha, är int helt säker på hur jag ska använda workspaces med xfce ännu.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Många fina bord i denna tråden, lite svårt att ens komma i närheten av de. Detta är resultatet av 1 dags aktivt pillande i olika config filer samt 1 dag av småfix. Någon som har några fina font rekommendationer?

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Snyggt jag gillar noto-sans fonterna

Skrivet av rj45:

Många fina bord i denna tråden, lite svårt att ens komma i närheten av de. Detta är resultatet av 1 dags aktivt pillande i olika config filer samt 1 dag av småfix. Någon som har några fina font rekommendationer?

https://minfil.org/P9lcoabcb6/screen3.png

Permalänk
Medlem

Har bytat tillbaka till Windows på mina desktops (:/), men har kvar Arch på min Thinkpad.

Visa signatur

Ryzen 7 3800x / 5700XT / 16GB RAM / Define R6

14" MacBook Pro (2021)

Permalänk
Medlem

Var längesedan jag började om på ny kula med datorn. Ny utbildning passade bra som ursäkt för att blåsa rent och styla om.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Körde Ubuntu för en jäkla massa år sedan, då fungerade inte spelen alls.
Hur är det med linux och spel nu? Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kowloon1793:

Körde Ubuntu för en jäkla massa år sedan, då fungerade inte spelen alls.
Hur är det med linux och spel nu? Tacksam för svar.

Kort svar: Rätt bra, men detta är fel tråd för den diskussionen. Välkommen HIT för att prata vidare.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Krånglar inte allt för mycket med teman men gillar när det är "rent" och minimalistiskt utan allt för mycket spretande färger !

Mitt förra utsende:

Mitt nuvarande som jag alldeles precis bytt till:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

Krånglar inte allt för mycket med teman men gillar när det är "rent" och minimalistiskt utan allt för mycket spretande färger !

Mitt förra utsende:

http://i.imgur.com/YYHLMoB.jpg

Mitt nuvarande som jag alldeles precis bytt till:

http://i.imgur.com/hG9cpf6.jpg

vilken dist och fönsterhanterare kör du?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

vilken dist och fönsterhanterare kör du?

Ah..sorry glömde info !
Går inte att redigera inlägget längre, heller !

Dist: Ubuntu Gnome 15.10
Kärna: 4.7
WM: Gnome 3.18

1:a bilden:
GTK: Arc
Skaltema: Arc
Ikoner: Elementary
Bakgrund: Random från nätet

2:a bilden:
GTK: Albatross
Skaltema: Aurora
Ikoner: Humanity-Dark-Aqua-Tru
Bakgrund: Egen komposition

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OS/distro: Arch Linux (Linux 4.7)
DE/WM: XFCE4/Xfwm4
Compositor: compton
Driver: nvidia
Terminal: Termite
Arc-Dark (tema) med Numix-Circle (ikoner)
Wallpaper: https://suwalls.com/games/wasteland-27653/

PC build med fler bilder: http://imgur.com/a/U7wFy

Permalänk
Skrivet av djazz:

http://i.imgur.com/mWX87j7.png

OS/distro: Arch Linux (Linux 4.7)
DE/WM: XFCE4/Xfwm4
Compositor: compton
Driver: nvidia
Terminal: Termite
Arc-Dark (tema) med Numix-Circle (ikoner)
Wallpaper: https://suwalls.com/games/wasteland-27653/

PC build med fler bilder: http://imgur.com/a/U7wFy

Snyggt, jag är rätt ny på linux, installerade min första Arch idag vad är det för desktop environment du och andra här kör?

EDIT: såg nu att det var XFCE4/Xfwm4

Jag drog in GNOME men då fick man ju den här "vanliga" looken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ju sällan man har det så tomt som i följande bild.

Så här brukar det ju se ut.

Jag testkör Midori som webläsare och DuckDuckGo som sökmotor, hitills faller båda kort om jag jämnför med Chrome och Google.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag testkör Midori som webläsare och DuckDuckGo som sökmotor, hitills faller båda kort om jag jämnför med Chrome och Google.

Ett alternativ är Chromium som är lika rapp som Chrome men utan allt bloatware och annat skit som google stoppat i. Om du inte är nöjd med sökningarna i DuckDuckGo kan du köra !g flaggan framför söksträngen så används googles sökmotor.

Permalänk
Medlem

Är bara tvungen att slänga in ett screenshot från laptopen jag kom över för ett par veckor sen. En turion x2 TL-59 1.9ghz, 2gb ram, geforce7000 grafik och utan hårddisk. Gav 250kr för den Slängde in en 500gb hdd jag hade liggandes. Så sjukt nöjd med den Hade tänkt köra enbart servergrejer på den men den är så trevlig som surf, film, musik, slösurf i soffan, så jag kan inte låta bli att använda den. Har saknat en laptop ända sedan åskan tog livet av min förra, betydligt nyare.

Denna sväljer dock hdfilm utan problem och i övrigt väldigt fräsch med lubuntu. Har fått det helt ok snyggt också med nåt clearlooks tema som jag har hemmapulat litegrann vad gäller färgerna på panelen och fönsterbakgrunder och så.
Särskilt nöjd med den egensnickrade ikonen för startmenyn längst ner till vänster Sköna färger tycker jag.

La till texten i efterhand efter att ha kollat så bilden fungerade.
Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Är bara tvungen att slänga in ett screenshot från laptopen jag kom över för ett par veckor sen. En turion x2 TL-59 1.9ghz, 2gb ram, geforce7000 grafik och utan hårddisk. Gav 250kr för den Slängde in en 500gb hdd jag hade liggandes. Så sjukt nöjd med den Hade tänkt köra enbart servergrejer på den men den är så trevlig som surf, film, musik, slösurf i soffan, så jag kan inte låta bli att använda den. Har saknat en laptop ända sedan åskan tog livet av min förra, betydligt nyare.

Denna sväljer dock hdfilm utan problem och i övrigt väldigt fräsch med lubuntu. Har fått det helt ok snyggt också med nåt clearlooks tema som jag har hemmapulat litegrann vad gäller färgerna på panelen och fönsterbakgrunder och så.
Särskilt nöjd med den egensnickrade ikonen för startmenyn längst ner till vänster Sköna färger tycker jag.

http://i.imgur.com/iF7LXLN.png

Helt galet att det går att använda en sådan maskin idag, haha.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Helt galet att det går att använda en sådan maskin idag, haha.

Ja visst är det

Men samtidigt är det ju skitkul om gamla grejer kan komma till nytta och få nytt liv. En sån här maskin hade väl hamnat på tipen. Dock skall jag pumpa in 4gb ram, en 2.3ghz cpu och kanske en ssd sen. Då jävlar. Räknar med att ha den några år som soffdator. Trevlig sak
Fler borde ta vara på lite äldre grejer för det finns garanterat folk som skulle vilja ha dem även om de inte är värda mycket pengar.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Ja visst är det

Men samtidigt är det ju skitkul om gamla grejer kan komma till nytta och få nytt liv. En sån här maskin hade väl hamnat på tipen. Dock skall jag pumpa in 4gb ram, en 2.3ghz cpu och kanske en ssd sen. Då jävlar. Räknar med att ha den några år som soffdator. Trevlig sak
Fler borde ta vara på lite äldre grejer för det finns garanterat folk som skulle vilja ha dem även om de inte är värda mycket pengar.

Är det värt att lägga pengar på den? Kan ju bli kostsamt att byta CPU, i alla fall. Men som sagt, kul att det fungerar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Mint 17.3

Gillar att hålla det rätt rent ^^

Vill dock skaffa transparent bars/panels. Inte orkat leta så mycket efter det än.. Någon som har några tips? Eller får man börja ge sig in på arch för att få till det på ett bra sätt?

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är det värt att lägga pengar på den? Kan ju bli kostsamt att byta CPU, i alla fall. Men som sagt, kul att det fungerar.

Mja, 2.3ghz ligger på ca 150kr med fri frakt på ebay, likaså 2x2ghz ram av den typ. Så 300kr kan det ju va värt. Ssd är kanske lite överdrivet iom att den bara har sata-150 men kanske nån sshd eller så kunde vara trevligt. Tänker ju ha den ett tag då den är i nyskick inkl batteriet och då kan det va värt en liten slant likväl som att jag köpt en ny eller bättre beg för x antal 1000 som jag hade använt till exakt samma grejer

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Mja, 2.3ghz ligger på ca 150kr med fri frakt på ebay, likaså 2x2ghz ram av den typ. Så 300kr kan det ju va värt. Ssd är kanske lite överdrivet iom att den bara har sata-150 men kanske nån sshd eller så kunde vara trevligt. Tänker ju ha den ett tag då den är i nyskick inkl batteriet och då kan det va värt en liten slant likväl som att jag köpt en ny eller bättre beg för x antal 1000 som jag hade använt till exakt samma grejer

En SSD skulle göra skillnad. Det som gör en dator med en SSD pigg är främst den låga accesstiden som en SSD har att erbjuda, något som en mekanisk hårddisk med rörliga armar aldrig kan mäta sig med. Och det är det som gör skillnad mellan en SSD och en HDD, inte hur snabbt den kan läsa och skriva.

Något från mellansegmentet med en bra krets är ju absolut att rekomendera tycker jag.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

En SSD skulle göra skillnad. Det som gör en dator med en SSD pigg är främst den låga accesstiden som en SSD har att erbjuda, något som en mekanisk hårddisk med rörliga armar aldrig kan mäta sig med. Och det är det som gör skillnad mellan en SSD och en HDD, inte hur snabbt den kan läsa och skriva.

Något från mellansegmentet med en bra krets är ju absolut att rekomendera tycker jag.

Det låter ju riktigt bra Då kanske man skall fundera lite till på det alternativet

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Började med linux typ 10-15 dagar sedan, testade mig igenom typ 50 olika distrubitioner, typ alla intressanta på top 100 på distrowatch, i både Vm och installerat.. Fastande för mint i några dagar, men kändes tråkigt och blev inte som jag ville. Så blev Arch och har så varit i två dagar än så länge. Känns som en brant backe att klättra för en van windows användare... men nu är steget taget.

https://minfil.org/fbA9p7b3b4/screen.png

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk

@nick-li: jag vill ha din högra wallpaper. Hjälp mig

Tråd: Så här ser mitt desktop ut nu. Ganska avskalat, vilket jag gillar. Manjaro / XFCE @ imgur

Lade till mitt desktop
Permalänk
Medlem

Laptopen

Blev trött på Lubuntu, det kändes bara allmännt segt. Sä efter en uppgradering till 4gb ram på laptopen i sign, så åkte Mint Mate 18 in istället. Precis som jag väntat mig fungerar det helt kanon

Min dotter har valt bakgrunden ^^

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Skrivet av sleepyoh:

Började med linux typ 10-15 dagar sedan, testade mig igenom typ 50 olika distrubitioner, typ alla intressanta på top 100 på distrowatch, i både Vm och installerat.. Fastande för mint i några dagar, men kändes tråkigt och blev inte som jag ville. Så blev Arch och har så varit i två dagar än så länge. Känns som en brant backe att klättra för en van windows användare... men nu är steget taget.

https://minfil.org/fbA9p7b3b4/screen.png

Välkommen till Linux. Jag ser att din Google-fu redan har nått höga nivåer (Firefox-rubriken)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Laptopen

Blev trött på Lubuntu, det kändes bara allmännt segt. Sä efter en uppgradering till 4gb ram på laptopen i sign, så åkte Mint Mate 18 in istället. Precis som jag väntat mig fungerar det helt kanon

Min dotter har valt bakgrunden ^^

Du glömde sudda ut allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Skrivet av Hund:

Du glömde sudda ut allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte på precis samma sak, men hade inte hjärta att påpeka det