Permalänk
Medlem

Macbuntu 16.04 LTS + Docky

Testar att köra Macbuntu med Docky för OS X-look och undrar om det är meningen att maximerade program INTE ska gå ner (har Docky-baren i botten) bakom Docky-baren?
Förstår om det är så för att det inte ska bli rörigt men man tapper ju en del skärmyta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Testar att köra Macbuntu med Docky för OS X-look och undrar om det är meningen att maximerade program INTE ska gå ner (har Docky-baren i botten) bakom Docky-baren?
Förstår om det är så för att det inte ska bli rörigt men man tapper ju en del skärmyta.

Var några år sen jag använde mac, men så tror jag att var det där också, såvida man inte valde att dockan skulle gömmas automatiskt när musen inte är på. Då täcks hela skärmen. Prova det!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Om jag inte missminner mig helt så kan man ställa in docky i "smart" mode vilket ska göra att dockan gömmer sig när man kör fönster i helskärmsläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Testar att köra Macbuntu med Docky för OS X-look och undrar om det är meningen att maximerade program INTE ska gå ner (har Docky-baren i botten) bakom Docky-baren?
Förstår om det är så för att det inte ska bli rörigt men man tapper ju en del skärmyta.

Har du testat att ändra i inställningarna?
Saxat ifrån dockys wiki:

Hiding -- select if Docky should hide and if so how. 4 options are given
None -- the dock will always be visible
Autohide -- the dock will always hide unless you move your mouse pointer to where the dock is hidden and leave it over the dock
Intellihide -- the dock will hide if it obstructs the currently active window
Window Dodge -- the dock will hide if it obstructs any window

Next to Hiding drop down menu , is a checkbox with the label "Fade on Hide". If checked Docky will fade when disappearing instead of sliding "in" the edge of the monitor.

http://wiki.go-docky.com/index.php?title=Settings_dialog

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Fan vad snabba ni är!
Tack och bock.
Ville helst ha den synlig hela tiden för familjens skull, men ska testa om "undvik fönster" accepteras.