Permalänk
Medlem

In Win 909 med vatten

Halloj Sweclockare!

Tänkte dela med mig av mitt första vattenkylningsbygge. Alla delarna förutom chassi, nätdel, ram samt lite rör, färg med mera är köpt här på Sweclockers marknad. Kabeldragningen kommer fixas, hade inga "combs" till ATX/PCIe kablarna när jag byggde. Tyvärr så har jag inga bilder från när jag byggde datorn..

Spec:
Asus Maximus VIII Formula
Intel Core i7 6700k
Crucial Ballistix Sport LT DDR4 4x8GB
Gigabyte G1 Gaming 980ti
2x 480gb Corsair Force Le
1x 250gb Samsung 850 Pro
Corsair cx600m
NZXT Hue+
InWin 909

Konstruktiv kritik mottages gärna så länge ni håller god ton, alltid bra inför framtida byggen.

EDIT: Radiatorerna, plastkåpa till moderkort samt bakplåten till grafikkortet har jag lackat med vanlig sprayfärg från random byggvaruhandel.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

mycket mycket snyggt! 5/5 poäng! ända jag hade velat se är ett lite bättre nätagg! inget o snåla in på när de är en sånhär dator ju

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

mycket mycket snyggt! 5/5 poäng! ända jag hade velat se är ett lite bättre nätagg! inget o snåla in på när de är en sånhär dator ju

Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Extremt fin dator! Håller dock med om nätaggregatet. Har haft ett cx600 själv och det "brann" upp precis efter att garantin gick ut.

Permalänk
Medlem

@Potatissallad: Tack!

Angående nätagget så hade jag det liggandes, får väl se hur det står sig när jag börjar överklocka.

Permalänk
Medlem

Riktigt vackert! 5/5
Lust att lägga upp en bild på insidan i dagsljus så man får se allt arbete som lagts på bygget?

Permalänk
Medlem

@Goo5e: Kan fixa det ikväll

Permalänk
Racingkonstnär

Riktigt snyggt bygge! Gillar verkligen färgkombon, stor tumme upp!

Permalänk
Medlem

Vätskan är det ek blood red eller mayhems

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Vätskan är det ek blood red eller mayhems

Det är EK Blood Red.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Grymt bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

Halloj Sweclockare!

Tänkte dela med mig av mitt första vattenkylningsbygge. Alla delarna förutom chassi, nätdel, ram samt lite rör, färg med mera är köpt här på Sweclockers marknad. Kabeldragningen kommer fixas, hade inga "combs" till ATX/PCIe kablarna när jag byggde. Tyvärr så har jag inga bilder från när jag byggde datorn..

Spec:
Asus Maximus VIII Formula
Intel Core i7 6700k
Crucial Ballistix Sport LT DDR4 4x8GB
Gigabyte G1 Gaming 980ti
2x 480gb Corsair Force Le
1x 250gb Samsung 850 Pro
Corsair cx600m
NZXT Hue+
InWin 909

Konstruktiv kritik mottages gärna så länge ni håller god ton, alltid bra inför framtida byggen.

EDIT: Radiatorerna, plastkåpa till moderkort samt bakplåten till grafikkortet har jag lackat med vanlig sprayfärg från random byggvaruhandel.

Besök galleriet här

Vad är det för rör du har? Storlek?

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

uuh, så jäkla snyggt! om ändå man hade lite bättre ekonomi

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Vad är det för rör du har? Storlek?

Nedan rör har jag använt (12/16mm PETG), körde PETG då akryl är lite mer svårarbetat.
https://www.ekwb.com/shop/ek-hd-petg-tube-12-16mm-500mm-2pcs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enbitost:

uuh, så jäkla snyggt! om ändå man hade lite bättre ekonomi

Tackar! Man kan trolla rätt så mycket genom att använda sig av SweC-marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

Tackar! Man kan trolla rätt så mycket genom att använda sig av SweC-marknaden.

ja, jo, det är sant. tyvärr så har åldern tvingat mig tänka att "vad ska jag med en så häftig dator till"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

Nedan rör har jag använt (12/16mm PETG), körde PETG då akryl är lite mer svårarbetat.
https://www.ekwb.com/shop/ek-hd-petg-tube-12-16mm-500mm-2pcs

Okej, tack för hjälpen

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Klockren!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Riktigt snyggt en fråga min IN WIN 909 loga lyser inte är det ngt som är trasigt eller har jag gjort fel?

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Riktigt snyggt en fråga min IN WIN 909 loga lyser inte är det ngt som är trasigt eller har jag gjort fel?

Det ligger en molex på fläktgallret i golvet av chassit som måste kopplas in, har du gjort det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av NeVroe:

Det ligger en molex på fläktgallret i golvet av chassit som måste kopplas in, har du gjort det?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp. Den på sidan lyser men inte logon

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

[quote postid="16595751" userid="263454" name="djdennistm"]
Jag kollade nu, det är "Power LED"-kabeln som går till frontloggan, alltså den kabel som kopplas in på moderkortet.