Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem

Jag spelade och gillade MX vs ATV Reflex väldigt mycket på PS3, problemet var den förbannat irriterande fryslagget som spelet hade varannan minut på alla plattformar.

Jag beslöt mig att skaffa detta spelet nu efter om och men, när jag nu har en vettig dator. Nej, spelet är inte "Reflex". När jag väl vande mig vid fartkänslan och tyngden av Crossen så är hela känslan i spelet helt jävla underbar.

Spelet heter...

Dold text

Jag ser nu att det blir FRAPS i fortsättningen, bilderna är tagna genom STEAM...usel kvalitet.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leafo:

Jag spelade och gillade MX vs ATV Reflex väldigt mycket på PS3, problemet var den förbannat irriterande fryslagget som spelet hade varannan minut på alla plattformar.

Jag beslöt mig att skaffa detta spelet nu efter om och men, när jag nu har en vettig dator. Nej, spelet är inte "Reflex". När jag väl vande mig vid fartkänslan och tyngden av Crossen så är hela känslan i spelet helt jävla underbar.

http://i.imgur.com/xmDVqmv.jpg
http://i.imgur.com/Sw57GvW.jpg
http://i.imgur.com/PXElESb.jpg
http://i.imgur.com/bHFScSS.jpg
http://i.imgur.com/w8ihgFN.jpg

Spelet heter...

Jag ser nu att det blir FRAPS i fortsättningen, bilderna är tagna genom STEAM...usel kvalitet.

Prova aktivera "Save an uncompressed copy" i Steams inställningar. Själv använder jag Afterburner istället. Senaste betan ska klara av DirectX 12 till och med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

Jag ser nu att det blir FRAPS i fortsättningen, bilderna är tagna genom STEAM...usel kvalitet.

Fraps kan spara i PNG vilket borde vara standard.

Du har ett Nvidia så om du klarar lite bloat och datasamling så fungerar Share (gamla Shadowplay) i nya GFE3 utmärkt. Mycket bra videoinspelning och kan spara bilder i PNG. Har en overlay man kan aktivera med en hotkey också.

Det går t.o.m. att ha konto på Imgur eller Flickr (har jag för mig).. Gör det enkelt ladda upp bilder m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Prova aktivera "Save an uncompressed copy" i Steams inställningar. Själv använder jag Afterburner istället. Senaste betan ska klara av DirectX 12 till och med.

Får testa mig fram när det är i bockat nu.

Skrivet av Buio:

Fraps kan spara i PNG vilket borde vara standard.

Du har ett Nvidia så om du klarar lite bloat och datasamling så fungerar Share (gamla Shadowplay) i nya GFE3 utmärkt. Mycket bra videoinspelning och kan spara bilder i PNG. Har en overlay man kan aktivera med en hotkey också.

Det går t.o.m. att ha konto på Imgur eller Flickr (har jag för mig).. Gör det enkelt ladda upp bilder m.m.

Anledningen att jag körde FRAPS förut var på grund av PNG. Jag hade faktiskt GFE3 installerat för några timmar sedan, skiten åkte ut lika fort som när det installerades...

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

Anledningen att jag körde FRAPS förut var på grund av PNG. Jag hade faktiskt GFE3 installerat för några timmar sedan, skiten åkte ut lika fort som när det installerades...

Vad är problemet då? GFE3 med Share är extremt bra för att ta screenshots och filmer om man har ett Nvidia-kort. Visst det finns en del annat man inte behöver, men det kan man bara ignorera då. Visst, optimalt hade varit om Share är en helt separat produkt, men det är som det är.

Du kan ta filmer i 1:1 upplösning upp till 4K med upp till 60fps och en bitrate på upp till 130Mbit/s, vilket ger riktigt bra kvalite även om det inte är lossless. Bilderna man tar är i PNG, och går att browsa i den inbyggda overlayen.

Fraps fungerar fortfarande bra att ta screenshots med, men är inte uppdaterat på många år och är underlägset för att ta video från spel.

Permalänk
Medlem

Lägger en spoiler på svaret.

Skrivet av Buio:

Vad är problemet då? GFE3 med Share är extremt bra för att ta screenshots och filmer om man har ett Nvidia-kort. Visst det finns en del annat man inte behöver, men det kan man bara ignorera då. Visst, optimalt hade varit om Share är en helt separat produkt, men det är som det är.

Du kan ta filmer i 1:1 upplösning upp till 4K med upp till 60fps och en bitrate på upp till 130Mbit/s, vilket ger riktigt bra kvalite även om det inte är lossless. Bilderna man tar är i PNG, och går att browsa i den inbyggda overlayen.

Fraps fungerar fortfarande bra att ta screenshots med, men är inte uppdaterat på många år och är underlägset för att ta video från spel.

Största problemet var att hitta inställningar lätt med ett fåtal knapptryck för att hitta det jag söker som te.x i STEAM
"Settings -> In-game -> Save an Uncompressed copy" lätt utav fan när anders190 gav mig tipset om det (har inte rört steam på över 4 år).

Hitta ju knappt menyn för inställningar i GFE3, allt kändes så jäkla begränsat, återkommer kanske till det när de kan lära sig att lägga in menyer.

Jag spelar inte in video klipp eller Streamar, det är knappt att jag tar bilder från spel, programmet är då helt onödigt för mig. När jag tittade på youtube så såg jag dessa knappar i höger nedre hörn och tänkte "så fan heller, den skiten skall bort". Det programmet var inte för mig (samma med fraps) nu när STEAM tar okomprimerade bilder utan tjafs.

Dold text

Kholat (UE4)

Kan vara spoiler bilder om man inte har spelat spelet.

NOPE......NOPE

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Det är ok, man använder det som passar en bäst. Jag fastnade lite för GFE efter att ha vant mig med det. Det kan bli bättre fortfarande.

Protip! Använd inte Imgur för screenshots! Jag vet inte om det är bättre om man är medlem där, men per default så komprimerar dem om alla bilder man laddar upp till skrotkvalite. Använd någon annan bildsajt som inte komprimerar om bilderna.

Jag tog en jpg i hög kvalite (typ 2 på kvalite) som var 2243 KB i original. Laddade upp på Imgur och laddade sen ner bilden som då var 305KB stor och mycket hårdare komprimerad. Gjorde samma på t.ex. tyska Abload som jag använder och filen var i princip lika stor (skalat bort metadata kanske).

Adam Jensen + kaffe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Det är ok, man använder det som passar en bäst. Jag fastnade lite för GFE efter att ha vant mig med det. Det kan bli bättre fortfarande.

Protip! Använd inte Imgur för screenshots! Jag vet inte om det är bättre om man är medlem där, men per default så komprimerar dem om alla bilder man laddar upp till skrotkvalite. Använd någon annan bildsajt som inte komprimerar om bilderna.

Jag tog en jpg i hög kvalite (typ 2 på kvalite) som var 2243 KB i original. Laddade upp på Imgur och laddade sen ner bilden som då var 305KB stor och mycket hårdare komprimerad. Gjorde samma på t.ex. tyska Abload som jag använder och filen var i princip lika stor (skalat bort metadata kanske).

Adam Jensen + kaffe
https://abload.de/img/adamg8u2h.jpg

Mina png's jag laddar upp på Imgur ser rätt okej ut IMHO, men de komprimerar/renderar helt klart om dom. JPG-filer upplever jag blir ännu sämre men det är ett bildformat jag brukar försöka undvika så gott jag kan med. Jag är medlem också, bör väl tilläggas.

Samtidigt känns det som att Imgurs storhetstid är över. Gränssnittsbytet är... inte direkt bra. :/

-----

Homefront: The Revolution

Spelet är gratis att spela i helgen på Steam, om någon missat.

Permalänk
Avstängd

Några printscreen från fallout 4

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Några från EVERSPACE (rymdshooter)

Permalänk
Inaktiv

Bioshock Remastered (PC, 2560x1440)

Introt och inledningen håller lika bra som första gången, för 9 år sedan. Spelet ihop med remastern av Bioshock 2 är gratis om man har dessa spel på Steam. Kan vara ett bra tillfälle att spela igenom spelet igen, eller spela det för första gången för den delen.

Permalänk
Medlem

Några bilder från Divinity Original Sin 2 (Early Access)

Permalänk
Medlem

Två från Elite Dangerous 2.2 beta 3 (gjorde en lite klumpig edit för att ta bort betanamnet, men jag har inte PS)

En Federal Gunship smyger i isbältet

På väg bort från det

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Hur tar man skärmdumpar i spel?

1) Använder spelets egna funktion för skärmdumpar. Ofta kopplat till knappen "Print Screen", men det varierar. Gäller att kolla i spelets info var de sparar bilderna, det brukar variera kraftigt.

2) Använder ett tredjepartsprogram som Fraps, MSI Afterburner eller till och med Steamklienten (F12 är default har jag för mig). Det finns många andra program utöver dessa. Har du Nvidia och använder senaste Geforce Experience finns en funktion kallad Share inbyggt. För att ta fram Share är defaultknappen Alt+Z, sen går det att ställa in var man ska spara bilderna, och vilken hotkey som man använder för att ta bilderna.

Fördelar med att använda en tredjepartsprogram är att man då kan använda samma snabbkommando för alla spel och få bilderna sparade på ett och samma ställe. Dessutom går det oftast att använda PNG som bildformat vilket ger bilderna högsta kvalite. Jag använder Nvidia Share, tidigare använde jag Fraps.

Sen bör man ladda upp dem på en bra bildsajt för att göra det enklare att dela dem på nätet. Steam och Nvidia Share har funktioner för att ladda upp till sajt inbyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

1) Använder spelets egna funktion för skärmdumpar. Ofta kopplat till knappen "Print Screen", men det varierar. Gäller att kolla i spelets info var de sparar bilderna, det brukar variera kraftigt.

2) Använder ett tredjepartsprogram som Fraps, MSI Afterburner eller till och med Steamklienten (F12 är default har jag för mig). Det finns många andra program utöver dessa. Har du Nvidia och använder senaste Geforce Experience finns en funktion kallad Share inbyggt. För att ta fram Share är defaultknappen Alt+Z, sen går det att ställa in var man ska spara bilderna, och vilken hotkey som man använder för att ta bilderna.

Fördelar med att använda en tredjepartsprogram är att man då kan använda samma snabbkommando för alla spel och få bilderna sparade på ett och samma ställe. Dessutom går det oftast att använda PNG som bildformat vilket ger bilderna högsta kvalite. Jag använder Nvidia Share, tidigare använde jag Fraps.

Sen bör man ladda upp dem på en bra bildsajt för att göra det enklare att dela dem på nätet. Steam och Nvidia Share har funktioner för att ladda upp till sajt inbyggt.

Tackar, grymma tips

Screenshots från Doom i 2K och allt max i vulkan mode.

Permalänk
Medlem

Lite bilder från spelet Dangerous Golf.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Dreamfall Chapters (PC)

Lite karaktärsbilder en bit in i spelet. Spoilertaggade då iallafall en av dessa kan klassas som spoiler.

Dold text
Permalänk
Medlem

Lyfter från en planetbas i min taxifärgade Python

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Leafo:

Jag ser nu att det blir FRAPS i fortsättningen, bilderna är tagna genom STEAM...usel kvalitet.

Man går in på Settings → fliken In-Game och kryssar i Save an uncompressed copy.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Bioshock Infinite: Burial at Sea

Efter att ha spelat igenom både Bioshock 1 + 2 "remastered" så fick det bli en genomspelning av Burial at Sea också.

Rapture <3

The horror!

Sist men inte minst, Mr Bubbles!

Permalänk

Moddat Mass Effect 3

varning, spoilers

Dold text
Permalänk
Medlem

Fyra bilder från Shadow Warrior 2 (sista är en easter egg jag hittade, med bild på utvecklarna)

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls III Morrowind Moddat

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Inaktiv

My Summer Car

Min skapade karaktär och dess körkort.

Skruvar motor...

När motorn är färdigmonterad har det såklart blivit natt...

Ölbacken används strategiskt för att rikta ficklampan...

Blir hungrig, åker för att köpa mat och stoppas av polisen och bötfälls.

Slutar med att polisen i polisbilen ovanför kör på mig bakifrån så jag åker av vägen och kraschar i ett träd och dör. Jag lovar och svär, varken pekade finger (tangent M) eller svor (tangent N) åt polisen. :/

Nytt liv, nya möjligheter?

Hittar tillslut fram till butiken och får tag i min öl och mat.

Permalänk
Skrivet av Lucce11:

The Elder Scrolls III Morrowind Moddat
http://i.imgur.com/thQVx8U.jpg

Flera av mina moddar ser det ut som, kul att dom fortfarande kommer till användning Fast du borde även modda det med min bitter coast overhaul, dom träden är sjukt fula i original imo..

http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/37489/?

/vurt

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Flera av mina moddar ser det ut som, kul att dom fortfarande kommer till användning Fast du borde även modda det med min bitter coast overhaul, dom träden är sjukt fula i original imo..

https://staticdelivery.nexusmods.com/mods/100/images/37489-1-1299669599.jpg

http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/37489/?

/vurt

Ser man på

Har säkert några mods från dig installerat (Vurt's Grazeland är en av dem tror jag. Kan dock inte kolla upp det just nu). Riktigt fina.

Får kolla på den overhaulen

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

En från SNOW som blev rätt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

1) Använder spelets egna funktion för skärmdumpar. Ofta kopplat till knappen "Print Screen", men det varierar. Gäller att kolla i spelets info var de sparar bilderna, det brukar variera kraftigt.

2) Använder ett tredjepartsprogram som Fraps, MSI Afterburner eller till och med Steamklienten (F12 är default har jag för mig). Det finns många andra program utöver dessa. Har du Nvidia och använder senaste Geforce Experience finns en funktion kallad Share inbyggt. För att ta fram Share är defaultknappen Alt+Z, sen går det att ställa in var man ska spara bilderna, och vilken hotkey som man använder för att ta bilderna.

Fördelar med att använda en tredjepartsprogram är att man då kan använda samma snabbkommando för alla spel och få bilderna sparade på ett och samma ställe. Dessutom går det oftast att använda PNG som bildformat vilket ger bilderna högsta kvalite. Jag använder Nvidia Share, tidigare använde jag Fraps.

Sen bör man ladda upp dem på en bra bildsajt för att göra det enklare att dela dem på nätet. Steam och Nvidia Share har funktioner för att ladda upp till sajt inbyggt.

Hehe själv använder man fortfarande Print-Screen och klistrar in i Paint....

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Inaktiv

Lite mer My Summer Car!

Lyfter i och monterar motor.

Belysningen fungerar! Varm sommarkorv till vänster, tar bara tid att lägga in den i kylen så får ligga och stekas på varm asfalt, redo att ätas!

Frustrerad, hoppar på biltaket. Karossen har fått ett par smällar av delar, verktyg och ilsk finne med slägga.

Jag fick tillslut ihop bilen, glädjen var stor när den startade för första gången med relativt fungerande växlar.

Lastar lite proviant/färdkost till en lite längre testkörning. En nästan full ölback samt två paket korv borde räcka.

Bakluckan full med verktyg, olika oljor, kylvätska och en full tank bensin.

Don't drink and drive...

Permalänk
Medlem

I nya patch 2.2 för Elite Dangerous finns det uråldriga främmande ruiner att hitta på vissa specifika planeter. Nedan är lite bilder från den som är upptäckt.

Dold text