Inet vinner Årets datorbutik 2015

Permalänk
Skrivet av Tempel:

Skall vara fixat nu.

Den funktionen verkar trevlig, måste testas vid tillfälle.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Den funktionen verkar trevlig, måste testas vid tillfälle.

Jupp, mycket trevlig. Den har funnits bra länge oxå.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ingen är bitter, det börjar bara bli meningslöst när samma butik vinner år efter år trots att det finns andra butiker som är betydligt bättre, det är dessa godis som gör att alla småkids röstar på dom för att det är inne att göra det varje år.. dom är långt ifrån bäst en butik som ska vinna detta pris tycker jag Inet inte gör sig förtjänt av.

Du låter extremt bitter och barnslig. Det är en popularitetsomröstning och majoriteten tycker inte som du. Lev med det.

Edit: Jo förresten, det finns en sak som nog kan få många "småkids" att ge Inet oförtjänta röster: Alla gnällspikar som tycker att resultatet är fel och därmed måste spy galla på forumet och använda ord som "pingvinstångsmaffian" osv. Självklart är det barnsligt kul att göra er ännu surare.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft Webhallen som mitt första val och många som jobbar i malmö butiken känner mig väl då jag handlar en hel del. Det har aldrig varit problem och de flesta är super trevliga. Däremot blev jag ruskigt besviken nu sist när jag handlare en skärm för 6000kr från nätet och valde betala och hämta i butik. Jag fick mail att min "BESTÄLLNING" är mottagen och sen att det kommit in för hämtning. Jag har läst på deras sida om ångerrätten och distansköplagenoch där står det inget om betalmetod eller hämtning. Så till min förvåning när jag skulle lämna tillbaka det eftersom skärmen lider av en hel del backlight bleeding. Webhallen säger sig att man måste betala för att distansköplagen ska gälla. Men varför ska de lura folk på detta sättet. Varför inte bara skriva vad som gäller på deras regler eller när man ska checka ut. De ger kunden möjlighet till betalsätt men utelämnar info. Även när jag påpekar att de kunde i alla fall lägga till liten text på sin hemsida gällande detta för andra kunder som faller i samma fälla så blir det tjat. Visst kan man ha frågat men ändå ska man ha special regler så tycker jag det ska stå på deras sida. Texten för Distansköplagen är inte direkt tydlig så det lämnar ju en del för tolkning.
Så visst har de trevlig personal och så men denna incident drog ner mitt intryck en hel del. Komplett däremot har schyssta regler och även de har riktigt duktig personal som har tålamod att hjälpa och vägleda. För min del blir det Komplett som blir första valet i framtiden.

Permalänk
Medlem

Grattis INET!.
Komplett har legat något bättre i pris under hösten men nu på senare är intrycket att Inet har samma prisnivå.
Service är suverän och jag drog i väg ett tackmejl till dem i somras när jag fick lite tid över på en tågresa. Fick även då ett personligt svar omgående. Det vittnar om att man inte bara vill sälja prylar utan vill ta hand om sina kunder. Köpte nya delar till dator i denna vecka, självklart blev det på Inet. Självklart blev det leverans i ett kolli dagen efter. Jag gillar inte när ens beställning hos andra leverantörer kommer med en pryl i varje paket. Inte miljövänligt och stackars personalen på ICA får leta igenom hyllarna flera gånger innan man hittat allt som ingår på ens order.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Kul läsning på inet angående detta:

Skrivet av Erik Wickman:

...vi har redan öppet sju dagar i veckan men det kommer att utökas ytterligare.

Ska dom tillverka en veckodag till?

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

[quote postid="15952322" userid="149653" name="Tobblish"]
Varför Webhallen är då frågan.
Dom har en jobbig hemsida och ett bonussystem som lätt lurar folk att låsa in sig.
Deras utbud och priser är inte direkt något att hurra över heller.

Sant, deras bonus system lurade mig fram till nyligen då jag läste mig till att det är XP i form av achivements och inte faktiska pengar du lägger ner som ger dig högre lvl. Dock tycker jag övriga saker funkar bra. Om inet slår upp i Uppsala får vi se om jag ändrar rösten 😸

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Undra hur många kvalificerade röster som gjorts, har alla som röstat verkligen erfarenheter utav alla dessa bolagen med bla. service ärenden etc. Eller är det folk som köpt en dator eller nån enstaka del från ex. inet med föräldrarnas visa. Håller inte med om att inet har bäst priser eller sortiment, men är väl värd sin vinst ändå.

Permalänk
Medlem

Har handlat hos komplett sedan start och lagt nästan 300k och aldrig ett enda problem det säger en del.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|