Permalänk
Medlem

Datahörnan

Villa ha en enklare datahörna än den förra jag hade. Så då blev det till och bygga denna.
-Bänkskiva från k-rauta (Kapade till mina mått(
-Ben från bauhaus
Sen fick det bli mitt andra data bygge

Bygge av dator:
Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass
Monitor: Acer Z35 Predator Curved 35"
Moderkort: Asus ROG Maximus VIII Hero
Cpu: Intel Core i7-6700K Skylake
Cpu kylning: Corsair Hydro H100i V2
Gpu: MSI GeForce GTX 1080 Gaming
Ssd: Samsung SSD 850 EVO
Psu: Corsair RM750i
Minne: HyperX Fury DDR4 2400MHz 16GB
Tangentbord: Logitech G801 Orion (gillade romer g brytarna)
Mus: Logitech G502 Proteus Spectrum

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

kan bli trevligt! lite stor planta där bara

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

kan bli trevligt! lite stor planta där bara

Hehe, ja plantan ser faktiskt dåligt ut på bild. Men i verklighete får man en annan kännsla.
Vi får se hur det blir, men hoppas på att kunna slutföra detta inom snart

Permalänk
Medlem

kan bli bra! skulle dock vilja att du ändra titeln till Datorhörna. Ser bättre ut och du kommer få mindre folk som lackar på det

Väntar med att rösta tills det kommit fler bilder

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

@Wastafari: Tack för tipset. Förhoppningsvis så har jag beställt alla grejer snart. Ska montera chassi hållaren imorgon dock. Ska ordna kabelkanaler i veckan

Permalänk
Medlem

@Xash85: Ser fram imot det!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Snyggt

Permalänk
Medlem

ser betydligt bättre ut med skärmen och chassit där! riktigt snyggt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Adnerhill: jag får tacka. Börjar att ta form nu. Väntar på innehållet bara. Men förhoppningsvis kan jag få allt färdigt till helgen så jag kan ta lite bättre bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

@Xash85: Ser fram imot det!

Vad tycks?

Permalänk
Medlem

@Xash85: ser bra ut! Stör mig lite på att monitorn inte står centrerat på hyllan, men det är inget som drar ner betyget. Jag gillar det annars!
Tog även ett par sekunder att fatta vart on/off knappen va för någonstans. haha, kul detalj dock

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

@Wastafari:Tackar. Anledningen till att den inte är mitten är för att jag letar efter en bordslampa som ska fästas på vänster sida. Förstår att det ser konstigt ut 😁. Men kommer dock bli lite bättre. Haha on/off blev bara till. Hålet var tänkt för kabeldragning på vänster sida, om jag skulle vilja ha datorn där någon gång i framtiden. Men när jag lade skarvsladden där tittade knappen på den fram hehe.
Tack för betyget 😉. Nu är det bara att invänta bf1

Permalänk
Skrivet av Xash85:

Villa ha en enklare datahörna än den förra jag hade. Så då blev det till och bygga denna.
-Bänkskiva från k-rauta (Kapade till mina mått(
-Ben från bauhaus
Sen fick det bli mitt andra data bygge

Bygge av dator:
Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass
Monitor: Acer Z35 Predator Curved 35"
Moderkort: Asus ROG Maximus VIII Hero
Cpu: Intel Core i7-6700K Skylake
Cpu kylning: Corsair Hydro H100i V2
Gpu: MSI GeForce GTX 1080 Gaming
Ssd: Samsung SSD 850 EVO
Psu: Corsair RM750i
Minne: HyperX Fury DDR4 2400MHz 16GB
Tangentbord: Logitech G801 Orion (gillade romer g brytarna)
Mus: Logitech G502 Proteus Spectrum

Besök galleriet här

Vartifrån köpte du den där kabelkanalen? Verkar rymma väldigt bra

Visa signatur

Nätaggregat Corsair AX 850W 80+ Gold | Moderkort Asus P8P67 PRO REV B3 | GPU EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Superclocked | CPU Intel Core i7 2600K | RAM Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB | Ljudkort Asus Xonar Essence STX | Hårddiskar OCZ Agility 3 120GB + WD 500GB | Mikrofon JJLabs BMC-USB | Hörlur Sennheiser HD 598 |

Permalänk
Medlem

@Piederman: Den är egen tillverkad, så jag vet inte om den finns att köpa :(.

Permalänk
Medlem

Väldigt tjusigt. Hur är ljudnivån med chassit? Är själv sugen på ett sådant men avsaknaden av ljuddämpning skrämmer mig!

Permalänk
Medlem

@Ahis: Tackar, tyvär så är det väldigt dåliga bilder men har varit för lat för att ta fram riktiga kameran
Chassit är väldigt snyggt och av hög kvalite.
Men Ljudnivån från fläktarna är betydligt sämre än i mitt förra. Men det är inte så illa som man kan tro. Grafikkortets fläktar på 2400rpm, h100i v2 fläktarna på 2000rpm och chassits egna på ca 1100rpm så hörs det men inte så man inte står ut. Kan förmodligen få det bättre genom att byta ut fläktarna på h100i då det är enbart de som hörs som mest. Man kan även höra pumpen i vissa fall :(.

Permalänk
Medlem

Mycket stilig hörna!
Vad är det för mått på den stora respektive lilla bänkskivan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Signatur: Signatur

Permalänk
Medlem

@ruberts: Tackar
Måtten:

Stora
Längd: 1500 mm
Bred: 620 mm

Lilla
Längd: 1000 mm
Bred: 300 mm
Benen: 100 mm

Permalänk
Medlem

@Xash85
Tackar, funderar på något liknande!
Hur är mått på skivan datorn står på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Signatur: Signatur

Permalänk
Medlem

@ruberts:
den är
längd: 500 mm
bred: 620 mm

med dessa mått har jag ca 200 mm överbliven plats i längden för chassit som man kan använda till annat.

Själva benen är 800 mm. Trodde att detta skulle vara för högt när jag började bygga. Men skärmen hamnade i en lagom höjd enligt mitt tycket. Nackdelen är att jag måste ha stolen i det högsta läget för att få den rätta vinkeln. Men jag är kort i längden också

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xash85:

@ruberts:
den är
längd: 500 mm
bred: 620 mm

med dessa mått har jag ca 200 mm överbliven plats i längden för chassit som man kan använda till annat.

Själva benen är 800 mm. Trodde att detta skulle vara för högt när jag började bygga. Men skärmen hamnade i en lagom höjd enligt mitt tycket. Nackdelen är att jag måste ha stolen i det högsta läget för att få den rätta vinkeln. Men jag är kort i längden också

Lycka till.

Tack så mycket! Får se vad det kan bli

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Signatur: Signatur