Battlefield 2142 återupplivas av fans

Permalänk
Medlem

Mycket respekt och creeds till dessa fans som gjort detta spel möjligt att lira igen. Ett väldigt bra spel från förr
Ska ta och testa detta spel snarast taggad.
Kommer inte stödja EA eller deras skräp i framtiden, kan inte lita på detta företag.

Permalänk
Medlem

Sweet!

Efter BF1942 är BF2142 är förmodligen det bästa BF spelet som gjorts (räknar inte BF1 än förren det gått igenom sin egen prövning ). Det tog allt som var bra med BF1942 (som BF2 failade totalt på, fordon hitboxes och vapenskada) och skruvade upp det till max med ett unikt gameplay mode som ännu inte matchats av något annat BF spel. Efter det så har DICE (eller kanske snarare EA) bara spottat ur sig samma BF2 kopia.

Permalänk

Någon som fått ner det och fått det att funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azag-thoth:

Någon som fått ner det och fått det att funka?

Jepp. Minns inte att grafiken var såhär dålig senast jag spelade... laggar som fan fast man har 30 i ping också

Permalänk
Medlem

Tyvärr är risken stor att man inser hur dålig grafik det är. Kommer tyvärr stå över tills det görs en riktigt remake, vill inte förstöra bra minnen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Tyvärr är risken stor att man inser hur dålig grafik det är. Kommer tyvärr stå över tills det görs en riktigt remake, vill inte förstöra bra minnen.

Om endast grafik kvalitet är ditt största problem, så är det nog inte någonting att vänta på, själv tycker jag att själva gameplay och framförandet av spelet är mer av en anledning att spela detta spel.

Permalänk
Medlem

Nej detta var inget för mig!
Ska prova BF2 istället!

Laddar ner BF2 i ca 400 mbp/s just nu!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Jepp. Minns inte att grafiken var såhär dålig senast jag spelade... laggar som fan fast man har 30 i ping också

Laggen kan bero på att det är oftast vanliga privatpersoner som sätter upp servrarna. Så alla har kanske inte det bästa gräjerna Du kan med om du vill bara att ladda ned programmet från deras sida och fika hårdvaran

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv

Det där abandonware ger jag ej mycket för speciellt om det är en ganska så ny produkt, det blir intressant och se vad EA säger.
Detta för mig tankarna tillbaka till en händelse på jobbet. Ett företag hade en 20 år gammal mjukvara som skulle uppgraderas, där denna slutade att säljas för 15 år sedan. Vi frågade det megastora svenska företaget som hade gjort mjukvaran vad en licens skulle kosta och vi svaret 200 00kr för en licens och att de egentligen inte har något intresse att hjälpa oss då vi är en konkurrent.

Så jag tror att EA kommer reagera olika beroende på om de ser detta som ett hot eller ej, dessutom kan de vilja uppehålla en nollpolicy emot abandonware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Nej detta var inget för mig!
Ska prova BF2 istället!

Laddar ner BF2 i ca 400 mbp/s just nu!

Ja nu har dom fått ordentlig fart på sina servrar

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Hipp hipp Hurra!!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Jepp. Minns inte att grafiken var såhär dålig senast jag spelade... laggar som fan fast man har 30 i ping också

Dom hade stora problem med sina servers.Verkar som dom inte riktigt var beredd på hur många som hoppar på tåget hehe

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Dom hade stora problem med sina servers.Verkar som dom inte riktigt var beredd på hur många som hoppar på tåget hehe

Det går riktigt trögt att ladda ner. Har visserligen spelet på DVD men jag använder min DVD-läsare så sällan så den lär väl ha dammat igen. Nåja... Den som väntar på något gott, och så vidare

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det där abandonware ger jag ej mycket för speciellt om det är en ganska så ny produkt, det blir intressant och se vad EA säger.
Detta för mig tankarna tillbaka till en händelse på jobbet. Ett företag hade en 20 år gammal mjukvara som skulle uppgraderas, där denna slutade att säljas för 15 år sedan. Vi frågade det megastora svenska företaget som hade gjort mjukvaran vad en licens skulle kosta och vi svaret 200 00kr för en licens och att de egentligen inte har något intresse att hjälpa oss då vi är en konkurrent.

Så jag tror att EA kommer reagera olika beroende på om de ser detta som ett hot eller ej, dessutom kan de vilja uppehålla en nollpolicy emot abandonware.

Dock kommer de få ganska mycket negativ kritik om de väljer att stänga ner det hela. Det är bättre att de går och säger att "Främjar communityn" eller dylikt och får bra gratis pr på köpet. Dessutom så stärks ju BF varumärket.

Permalänk
Medlem

Snälla ge os battlefield vietnam Remake

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk

Grymt !

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Är det nu vi ska låtsas som att bf 2142 inte är det sämsta spelet nånsin i battlefield serien och markerar början till kvalitetsnedgången för spelserien? Jaja kul för de som gillade spelet iaf, inget att klaga på.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk

bf1942 med Desertcombat modden all the way.

Permalänk

saknar BF2142 );

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Är det nu vi ska låtsas som att bf 2142 inte är det sämsta spelet nånsin i battlefield serien och markerar början till kvalitetsnedgången för spelserien? Jaja kul för de som gillade spelet iaf, inget att klaga på.

Om du nu inte gillar just 2142 så får du väll köra bf2 som dom med har Antar att det är det bästa enligt dig äftersom kvaliteten gick ned med äfterföljaren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

BF2142 som släpptes 2006 stödjer 128 spelare, 256 (med mods) - jag hade mycket roligt på 128 player servrar i Japan
Nu kommer BF1 (2016) med hela "epic" 64 player support

Oj vad utveckling går framåt.....

Permalänk
Medlem

@bsk! för mig är det detta och 1942 jag har haft mest roligt med i alla fall.

Skrivet av anderjo4:

Vad vet du? Vi kanske har löjliga exosuits och jetpacks år 2142...

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ju till och med jetpacks med i 1942

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av blacksight:

bf1942 med Desertcombat modden all the way.

Jag håller med. Jag gillade att helikoptrarna krävde lite skill och att man kunde göra mer aerobatiska manövrar med dem.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Bf 2142 var kanske ingen höjdpunkt, men jäkla vad bf2 var roligt att spela...får ta några timmar av idag

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Jag spelade varken BF 2142 eller BF 2 innan. Jag ska ta och testa de båda nu!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900x l GPU: Nvidia RTX 2080 Ti l
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem

BF1942 var bäst. Inte så mycket hoppa runt och studsa och grejer, utan det var eld, skydd och rörelse som gällde. WWII har en viss tjusning, också.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Hur laddar man ner denna? Jag har redan spelet från början, går det bara att hoppa in och spela på den nya servern?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte hitta en server där inte allt håller på och rycker osv ospelbart för mig. Trots ping på 30-60 för min del. Eller beror det på min hårdvara som kan va inkompatibel?

Skrivet av King D:

Hur laddar man ner denna? Jag har redan spelet från början, går det bara att hoppa in och spela på den nya servern?

Registera dig och ladda ner deras klient sen laddas spelet ner via den. Så gjorde jag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

BF2142 som släpptes 2006 stödjer 128 spelare, 256 (med mods) - jag hade mycket roligt på 128 player servrar i Japan
Nu kommer BF1 (2016) med hela "epic" 64 player support

Oj vad utveckling går framåt.....

Nej, 2142 stödde 64 spelare utan mods, precis som de andra bf-spelen.

The game was designed primarily for multiplayer gameplay and allows for a maximum of 64 players on a server or a maximum of 16 players in single player mode against bots on Conquest mode.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_2142

Skrivet av bsk!:

Är det nu vi ska låtsas som att bf 2142 inte är det sämsta spelet nånsin i battlefield serien och markerar början till kvalitetsnedgången för spelserien? Jaja kul för de som gillade spelet iaf, inget att klaga på.

Låtsas? Jag tycker det tillförde en hel del i teamplay som inte BF2 hade. SciFi-temat gav också mer friheter för utvecklarna för vapens, gadgets och fordon, något jag tyckte påverkade gameplay positivt.
Med det sagt så led spelet av taskig motor, taskig nätverkskod och blandade buggar.

Skrivet av MonkeN:

Snälla ge os battlefield vietnam Remake

Battlefield Bad Company 2 med vietnam DLC?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag håller med. Jag gillade att helikoptrarna krävde lite skill och att man kunde göra mer aerobatiska manövrar med dem.

Håller med till fullo

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB