Permalänk
Avstängd

Nytt abonnemang med mobil

Tja!

Mitt nuvarande abonnemang går snart ut. Jag hade 24 månaders bindningstid 399kr och då fick jag en LG G3.
Nu är jag på jakt efter något nytt, max 300kr i månaden och en mobil med stor skärm.
Hittade denna Huawei Honor 8 hos 3 https://www.tre.se/privat/handla/mobiltelefoni/abonnemang/?p=... bara 249kr i månaden, hos Telenor kostar det 399kr i månaden https://www.telenor.se/mobiler/honor-8/#subscription%3Dsubscr....

Uppskattas gärna andra tips.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Se vad Comviq har för ny mobil via "månadens mobil" i nästa vecka. Ger 50kr i månaden för min HTC M8 som jag tog förra året.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tja!

Mitt nuvarande abonnemang går snart ut. Jag hade 24 månaders bindningstid 399kr och då fick jag en LG G3.
Nu är jag på jakt efter något nytt, max 300kr i månaden och en mobil med stor skärm.
Hittade denna Huawei Honor 8 hos 3 https://www.tre.se/privat/handla/mobiltelefoni/abonnemang/?p=... bara 249kr i månaden, hos Telenor kostar det 399kr i månaden https://www.telenor.se/mobiler/honor-8/#subscription%3Dsubscr....

Uppskattas gärna andra tips.

Det kan ibland gå att göra en deal, om du tex hänvisar till att ett annat företag erbjuder den till ett lägre pris och så vidare. Jag kom en gång ut från en teliabutik med en gratis surfplatta, billigare abbonemang, extra surfsimkort (utan månadskostnad) samt 12 månaders gratis spotify mot att jag tog 24 månaders bindningstid. Men då stod jag och dividerade med försäljaren i ~20-30min.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag sagt upp mitt gamla abonnemang. Det går ut i November så jag måste betala några räkningar till.

Nu tänkte jag skaffa ett nytt abonnemang hos Tele2. Men hur fungerar det, kan jag fortsätta att använda mitt gamla tills November och då sätta i Tele2 kortet och börja betala, eller måste jag börja betala direkt efter jag köpt det (alltså dubbla räkningar)
Hoppas ni förstår vad jag menar

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Nu har jag sagt upp mitt gamla abonnemang. Det går ut i November så jag måste betala några räkningar till.

Nu tänkte jag skaffa ett nytt abonnemang hos Tele2. Men hur fungerar det, kan jag fortsätta att använda mitt gamla tills November och då sätta i Tele2 kortet och börja betala, eller måste jag börja betala direkt efter jag köpt det (alltså dubbla räkningar)
Hoppas ni förstår vad jag menar

Du vill väl flytta med ditt nuvarande nummer?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

Du vill väl flytta med ditt nuvarande nummer?

Jo jag vill ha mitt gamla nummer kvar, hur tänker du?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jo jag vill ha mitt gamla nummer kvar, hur tänker du?

Flyttar du nummret och tecknar ett nytt abonemang idag kommer du få en slutfaktura från din tidigare operatör. Du får då en faktura med alla återstående fakturor på en gång.

Tecknar du ett nytt abonemang bara ett par veckor innan uppsägningstiden är slut bör du klara dig ifrån dubbla fakturor.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruentusa:

Flyttar du nummret och tecknar ett nytt abonemang idag kommer du få en slutfaktura från din tidigare operatör. Du får då en faktura med alla återstående fakturor på en gång.

Tecknar du ett nytt abonemang bara ett par veckor innan uppsägningstiden är slut bör du klara dig ifrån dubbla fakturor.

Tack för infon. Men om jag väljer ett nytt nummer då?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

kan ju ta ett kontant kort du teleporterar ditt nuvarande kort så kontant kortet står på gamla abbet och sen porterar ditt gamla nummer till nya abbet har jag för mig

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tack för infon. Men om jag väljer ett nytt nummer då?

Tecknar du ett nytt idag kommer du få två separata fakturor fram till november då gamla abonnemanget löper ut.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Man har ofta möjligheten att teckna ett nytt abonnemang och skjuta upp starten i upp till tre månader.
Detta för att det ska vara enklare att byta operatör.
De jag vet med säkerhet erbjuder detta är Telia och Halebop, och även Telenor med sitt "first call activation".

Du kan med andra ord redan nu skaffa ett nytt abonnemang med telefon på avbetalning, men du använder ditt gamla abonnemang tills uppsägningstiden är slut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av torbear:

Man har ofta möjligheten att teckna ett nytt abonnemang och skjuta upp starten i upp till tre månader.
Detta för att det ska vara enklare att byta operatör.
De jag vet med säkerhet erbjuder detta är Telia och Halebop, och även Telenor med sitt "first call activation".

Du kan med andra ord redan nu skaffa ett nytt abonnemang med telefon på avbetalning, men du använder ditt gamla abonnemang tills uppsägningstiden är slut.

Ok, men han ovan säger att man får 2 fakturor :/

Jag får ringa supporten imorgon och fråga hur det ligger till.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

@robalm: Han ovan vet inte vad han snackar om

Permalänk
Avstängd
Skrivet av torbear:

@robalm: Han ovan vet inte vad han snackar om

Gäller detta även Tele2 tror du?

Tack för hjälpen

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

@robalm: Nej, Tele2 erbjuder inte denna tjänst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av torbear:

@robalm: Nej, Tele2 erbjuder inte denna tjänst.

Jag pratade just med Tele2 kundservice och det skulle gå bra att frysa (som han kallade det) i upp till 6 månader.
Jag har just gjort en beställning, då skulle jag ringa imorgon och säga att jag vill frysa. Och 14 dagar innan mitt gamla Telenor går ut skulle jag ringa och säga att jag vill flytta över mitt gamla nummer.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]