Bethesda visar Skyrim Special Edition med uppdaterad grafik och moddstöd

Permalänk
Medlem

om spelet blir lite snyggare och stabilare så tycker jag ändå att det är värt att dom släpper det på PC, det betyder att vi kan ha fler mods och förhoppningsvis minska antalet gånger spelet krashar. Men det är bara att vänta och se, tydligen ska spelet nu köras i 64 bit (det var 32 innan) vilket kommer betyda bättre minnes hantering etc. något jag läste på reddit.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Vad sjutton! En remake på det senaste spelet??? Totalt onödigt. Gör en sexa nu!!! Hälsningar en trogen spelare sedan nittiotalet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att slutföra storyn i Skyrim en gång, det buggade för mycket när spelet var nytt så jag gjorde typ allt annat istället. Men utan en ny motor blir det inget av. Det räcker att ha bråkat med motorn i Fallout 4 nyligen. Såvida inte Bethesda får ny ägare och hjälp med det tekniska som de inte klarar själva, så har jag inte längre några förväntningar på deras spel. Todd Howard skulle också behöva bytas ut; det duger inte att bara snacka om hur seriöst man arbetar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För helvete.... Gör ett nytt Elder Scrolls istället!!!!! (Arg nörd med red bull i handen)

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Vad sjutton! En remake på det senaste spelet??? Totalt onödigt. Gör en sexa nu!!! Hälsningar en trogen spelare sedan nittiotalet.

Skickades från m.sweclockers.com

TACK!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nioreh83:

Vad sjutton! En remake på det senaste spelet??? Totalt onödigt. Gör en sexa nu!!! Hälsningar en trogen spelare sedan nittiotalet.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av serverfel:

För helvete.... Gör ett nytt Elder Scrolls istället!!!!! (Arg nörd med red bull i handen)

Bethesda har bekräftat att de arbetar på TES VI men att det är långt kvar till lansering: http://www.ign.com/articles/2016/06/13/e3-2016-bethesda-is-wo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Tycker det här är jätteroligt. De släpper en "HD remake" för att få tid och pengar medan de funderar ut sin roll i post-Witcher 3 världen. Deras spel ser ju ut som halvfärdiga alphatester bredvid Witcher 3.

Haha, sitter just nu och lirar igenom TW3. Körde igenom spelet innan DLC kom och ska nu uppleva allt på nytt igen. Efter att ha spelat Fallout 4 så kommer jag hela tiden på mig själv med att tänka "fan va fallout hade varit underbart om CD Project Red hade gjort det". Hade glömt hur jävla makalöst bra TW3 är. Man märker snabbt att bethesda varken kan koda en ordentlig motor eller lägger ner nån själ i sina spel längre. Gör mig ledsen då jag verkligen älskar fallout världen. Tvi

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fissure:

Haha, sitter just nu och lirar igenom TW3. Körde igenom spelet innan DLC kom och ska nu uppleva allt på nytt igen. Efter att ha spelat Fallout 4 så kommer jag hela tiden på mig själv med att tänka "fan va fallout hade varit underbart om CD Project Red hade gjort det". Hade glömt hur jävla makalöst bra TW3 är. Man märker snabbt att bethesda varken kan koda en ordentlig motor eller lägger ner nån själ i sina spel längre. Gör mig ledsen då jag verkligen älskar fallout världen. Tvi

Håller med till 100%. Spelade nyligen igenom allt DLC som släppts upp till Far harbor. Sedan påbörjade jag en ny genomspelning av hela Witcher 3 för att senare spela igenom Heart of Stone och Wine & Blood. Fallout 4 framstår som ett uselt spel på många vis och en klar försämring mot tidigare delar i serien. Hoppas verkligen att TES VI blir ett mer genomtänkt spel. Speciellt tekniskt men även hur det skrivits. Fallout 4 har gjort en del saker bra men överlag... nä.

Och jo, just tanken på om CDPR gjort Fallout-spelen var något jag tänkte väldigt ofta med hehe. Jag skulle kunna diskutera i evigheter hur fantastiskt Witcher 3 är på alla möjliga vis men tiden är nog bättre spenderad spelandes skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Ballar fysikmotorn fortfarande ur om man har mer än 60 fps? Isåfall tack men nej tack.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

https://youtu.be/Z_1mzhRQSsM?t=9184

Tror detta kommer bli ganska awesome.
Gamla mods ska fungera och det är 64-bit och DX11.

Texturerna är mer högupplösta än HD-packet

Väldigt många mods kommer inte fungera på konsol dock, då det kräver SKSE (SKyrim Script Extender).

Skrivet av Kunzite:

Hoppas de fixar muslagget i denna version så att man faktiskt kan köra spelet för en gångs skull.

Har inte alla det problemet? För jag har det då inte.

Skrivet av ramlösa:

Lol, moddar på konsol vilket skämt, 4 fps?

Finns tusentals moddar som inte gör nån skillnad i prestanda.

Skrivet av Arzei:

Tycker det här är jätteroligt. De släpper en "HD remake" för att få tid och pengar medan de funderar ut sin roll i post-Witcher 3 världen. Deras spel ser ju ut som halvfärdiga alphatester bredvid Witcher 3.

Själv har jag aldrig gillat Witcher-spelen.

Skrivet av zeagan:

Jag är lite fundersam på hur det funkar med: *Får det nya spelet gratis*
Så om jag köper spelet till steam idag så är det en uppdatering? Det går ju att förbeställa det *nya* spelet separat för 60$ medan orginalspelet kostar mellan 100-200 kr

Helt riktigt. Äger du Skyrim + alla DLC innan Special Edition släpps så får du det gratis.

Skrivet av MinscS2:

Ballar fysikmotorn fortfarande ur om man har mer än 60 fps? Isåfall tack men nej tack.

Jag vet inte...gör det det i Fallout 4?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

https://youtu.be/Z_1mzhRQSsM?t=9184

Tror detta kommer bli ganska awesome.
Gamla mods ska fungera och det är 64-bit och DX11.

Texturerna är mer högupplösta än HD-packet

Väldigt många mods kommer inte fungera på konsol dock, då det kräver SKSE (SKyrim Script Extender).

Har inte alla det problemet? För jag har det då inte.

Finns tusentals moddar som inte gör nån skillnad i prestanda.

Själv har jag aldrig gillat Witcher-spelen.

Helt riktigt. Äger du Skyrim + alla DLC innan Special Edition släpps så får du det gratis.

Jag vet inte...gör det det i Fallout 4?

Om du kör omoddat har du garanterat problemet, däremot så är det inte alla som kan känna muslagg. Fallout 4 har samma problem med spelmotorn och framerate. Där visar sig problemen med spelmotorn på ett annat sätt dock. T.ex. lock picking slutar fungera, NPCs reagerar inte som de ska etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Håller med till 100%. Spelade nyligen igenom allt DLC som släppts upp till Far harbor. Sedan påbörjade jag en ny genomspelning av hela Witcher 3 för att senare spela igenom Heart of Stone och Wine & Blood. Fallout 4 framstår som ett uselt spel på många vis och en klar försämring mot tidigare delar i serien. Hoppas verkligen att TES VI blir ett mer genomtänkt spel. Speciellt tekniskt men även hur det skrivits. Fallout 4 har gjort en del saker bra men överlag... nä.

Och jo, just tanken på om CDPR gjort Fallout-spelen var något jag tänkte väldigt ofta med hehe. Jag skulle kunna diskutera i evigheter hur fantastiskt Witcher 3 är på alla möjliga vis men tiden är nog bättre spenderad spelandes skulle jag tro.

Skulle vilja kalla Fallout 4 för ett riktigt dåligt budget spel.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Skulle vilja kalla Fallout 4 för ett riktigt dåligt budget spel.

Har hört fler som klagat på FO4 och vet inte riktigt vad dessa personer har spelat för spel, känns inte som det är samma spel s0m man själv spelar. Jag tycker att det är ett bra spel, har haft roligt i det hittills (c:a 60 timmar played) och Far Harbor DLC'n ska t.om. vara bättre.

Däremot har jag aldrig tyckt Skyrim osv varit något för mig, säkert bra men inget som fångat mitt intresse.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Själv har jag aldrig gillat Witcher-spelen.

Huruvida man tycker om spelet eller inte är inte så relevant i den här frågan - att Skyrims värld är tom och livlös jämfört med Witcher 3 är ingen åsikt, det är ett faktum.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arzei:

Huruvida man tycker om spelet eller inte är inte så relevant i den här frågan - att Skyrims värld är tom och livlös jämfört med Witcher 3 är ingen åsikt, det är ett faktum.

Nu vet jag varken eller gällande Witcher 3 och Skyrim. Men det du beskriver är allt annat än fakta, det är en högst subjektiv åsikt om vad som är mer livfullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Helt riktigt. Äger du Skyrim + alla DLC innan Special Edition släpps så får du det gratis.

Så det blir att punga ut ganska mycket ändå alltså? Eller vad kostar dlc'erna?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shelter:

Har hört fler som klagat på FO4 och vet inte riktigt vad dessa personer har spelat för spel, känns inte som det är samma spel s0m man själv spelar. Jag tycker att det är ett bra spel, har haft roligt i det hittills (c:a 60 timmar played) och Far Harbor DLC'n ska t.om. vara bättre.

Däremot har jag aldrig tyckt Skyrim osv varit något för mig, säkert bra men inget som fångat mitt intresse.

Har du spelat Fallout 3, New Vegas eller för den delen Wicher 3 så du har något att jämföra med?

Klart du får tycka om spelet, gillar du upplägget så är det såklart bara utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Har hört fler som klagat på FO4 och vet inte riktigt vad dessa personer har spelat för spel, känns inte som det är samma spel s0m man själv spelar. Jag tycker att det är ett bra spel, har haft roligt i det hittills (c:a 60 timmar played) och Far Harbor DLC'n ska t.om. vara bättre.

Däremot har jag aldrig tyckt Skyrim osv varit något för mig, säkert bra men inget som fångat mitt intresse.

Har cirka 648 timmar speltid å har Season Pass å tycker Far Harbor DCL'n är klart den bästa.

Wasteland workshop har jag inte befattat mig med.

Preston Garvey questsen är lika dåliga som repriserna på tv.

"Min fru har blivit kidnappad".

30-40 min (ev 1 timme) senare:"Min fru har blivit kidnappad".

Jag gillade spelet när det kom ut men ju längre in man kom i spelet dess då sämre blev detta budget spel: Preston Garvey quest loopen.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zeagan:

Så det blir att punga ut ganska mycket ändå alltså? Eller vad kostar dlc'erna?

Har gått att köpa Legendary Edition för typ 10 euro flera gånger under rea, typ
I skrivande stund kostar Legendary Edition 36,56 euro på steam (att köpa bara DLC separat är dyrare)
Finns på GMG för 20 pund dock (ca 240 kr): https://www.greenmangaming.com/games/the-elder-scrolls-v-skyr...

Sen finns på andra ställen för under hundringen, men vet inte hur tillåtet det är att länka här.

Får se om det kommer på steams sommarrea

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Har hört fler som klagat på FO4 och vet inte riktigt vad dessa personer har spelat för spel, känns inte som det är samma spel s0m man själv spelar. Jag tycker att det är ett bra spel, har haft roligt i det hittills (c:a 60 timmar played) och Far Harbor DLC'n ska t.om. vara bättre.

Däremot har jag aldrig tyckt Skyrim osv varit något för mig, säkert bra men inget som fångat mitt intresse.

Folk har olika smak så det är väl inte så konstigt. Själv tröttnade jag väldigt snabbt på FO4. Oengagerande spelvärld för min del och jag hann aldrig stöta på något i storyväg som var ens bra innan jag slutade.

Skyrim gillade jag dock när det begav sig, men efter man upplevde Witcher 3 så känns det (och FO4) väldigt föråldrat för min del. Jag hoppas att CD Projekt Red satt ribban i ögonen hos de andra utvecklarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Folk har olika smak så det är väl inte så konstigt. Själv tröttnade jag väldigt snabbt på FO4. Oengagerande spelvärld för min del och jag hann aldrig stöta på något i storyväg som var ens bra innan jag slutade.

Skyrim gillade jag dock när det begav sig, men efter man upplevde Witcher 3 så känns det (och FO4) väldigt föråldrat för min del. Jag hoppas att CD Projekt Red satt ribban i ögonen hos de andra utvecklarna.

Inte kommit till Witcher 3 än så det kan jag inte jämföra med personligen men planen är att spela det också.
Tycker FO4 har bjudit på en hel del godis faktiskt... men vi får väl se hur det blir i längden, att jag gillar den postapokalyptiska miljön och humorn hjälper väl till en del.

Skrivet av seville57:

Har cirka 648 timmar speltid å har Season Pass å tycker Far Harbor DCL'n är klart den bästa.

Wasteland workshop har jag inte befattat mig med.

Preston Garvey questsen är lika dåliga som repriserna på tv.
"Min fru har blivit kidnappad".
30-40 min (ev 1 timme) senare:"Min fru har blivit kidnappad".

Jag gillade spelet när det kom ut men ju längre in man kom i spelet dess då sämre blev detta budget spel: Preston Garvey quest loopen.

OK, har undvikit honom med flit och gjort en massa annat, trist att det blir som du säger..

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett stöd för GNU/Linux än att de släpper en "färdigmoddad" version.

Permalänk
Digital fyndjägare

Ser intressant ut för de som INTE orkar modda spelet (PC) samt att det är gratis om man äger det, men sämre för de med konsoll de kommer få punga ut pengar.

Skyrim Remastered (Bad News)
https://www.youtube.com/watch?v=c7-PaIAu-eQ

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk

Bethesda är ju ändå sköna haha. Deras community has levererat content i åratal som fixar allt från spelbuggar till grafikmoddar.

Nu släpper de en "SE" med samma material som redan finns - FAST sämre. Dom kunde inte göra något som community faktiskt skulle kunnat ha glädje av istället? Typ en rejält uppdaterad grafikmotor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormfrog:

Bethesda är ju ändå sköna haha. Deras community has levererat content i åratal som fixar allt från spelbuggar till grafikmoddar.

Nu släpper de en "SE" med samma material som redan finns - FAST sämre. Dom kunde inte göra något som community faktiskt skulle kunnat ha glädje av istället? Typ en rejält uppdaterad grafikmotor?

Tja, att de uppdaterar spelet till 64-bitar är enligt mig guld värt. För mig kraschade spelet jämt och ständigt med den mod setup jag vill spela med, även med ENBoost och alla tänkbara försiktighetsåtgärder samt lösningar.

Sen att de passar på att göra grafiken bättre ser jag bara som positivt eftersom vi då slipper tynga ned det med kostsamma ENB-effekter till samma grad (alternativt få ett ännu finare spel till samma FPS som innan). Lite som en nodkrympning för grafikkortet

Med andra ord förstår jag inte varför folk klagar.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wizbro:

Tja, att de uppdaterar spelet till 64-bitar är enligt mig guld värt. För mig kraschade spelet jämt och ständigt med den mod setup jag vill spela med, även med ENBoost och alla tänkbara försiktighetsåtgärder samt lösningar.

Sen att de passar på att göra grafiken bättre ser jag bara som positivt eftersom vi då slipper tynga ned det med kostsamma ENB-effekter till samma grad (alternativt få ett ännu finare spel till samma FPS som innan). Lite som en nodkrympning för grafikkortet

Med andra ord förstår jag inte varför folk klagar.

DirectX 11 kommer det vara också.

Skrivet av Bl4ckIce:

Haha. Fan vad mycket skitsnack. Bara massa rabblande liksom xD

Permalänk

@Wizbro: Gött om det vore så. Men jag har aldrig spelat ett spel från Bethesda som varit fritt från buggar. Hoppas såklart att Remastered blir undantaget. Men om man ser till deras historia tycker jag det känns troligt att det kommer vara lika mycket buggar, CTDs och skit som alltid

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormfrog:

@Wizbro: Gött om det vore så. Men jag har aldrig spelat ett spel från Bethesda som varit fritt från buggar. Hoppas såklart att Remastered blir undantaget. Men om man ser till deras historia tycker jag det känns troligt att det kommer vara lika mycket buggar, CTDs och skit som alltid

Visst är bethesdaspel ökänt buggiga, men att resten underlättas är bara bra. Särskilt för en gratisuppdatering. Jag menar alltså att om vi kan få remastern som den är eller att den inte kommer alls, väljer jag remastern varje dag i veckan. Det är nog ingen som förväntar sig ett helt buggfritt spel i alla fall.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hej
Någon som vet hur man kommer in i konsol kommando med svenskt tangentbord

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rossi46:

Hej
Någon som vet hur man kommer in i konsol kommando med svenskt tangentbord

Knappen ovanför tab (§/½). Fungerar inte det så testa ö (knappen i Fallout 4)