Hjälp mig! Få tex en i5 650 , Datorn postar inte

Permalänk
Medlem

Hjälp mig! Få tex en i5 650 , Datorn postar inte

Du läste rätt lyckas du hjälpa mig hitta lösningen till min dator som inte postar kan du välja mellan dessa exklusiva priser!

Intel core i5 650 , intel core duo 6550 , ddr2 stickor eller en valfri 3d print som tar mindre än 10 timmar (äger en mk2 prusa i3 ) har mycket att bjuda. Kom med förslag. (PS jag skickar heelst inte men kanske kan ordnas , Rör runt centrala stockholm)

Så jag fick en gammal dator från skolan som satt på en intel core i7 870 med DH55HC Lga 1156.

Då tänkte jag ta mig an och försöka återuppliva denna dator men har ännu inte lyckats. Scenariot känner ni säker igen. Datorn startar fläktar snurrar och inga beep codes. Däremot lyckas jag få beep codes om jag antingen flyttar en enda ramstick till slot 3. Eller starta datorn utan ram. När jag startar datorn lyser min skärm också upp (både när jag kör integrerat gpu och 3 olika externa ) Jag har testat koppla om allt minst 3 gånger och kört utan onödiga enheter som hdd , mus och tangentbord.

Jag har bytt ramstickor som fungerat i en annan dator , bytt 3 olika psus , 3 olika cmos , 3 olika gpus , 2 olika cpus intel core i5 650 , i7 870.

Varför funkar det inte ?? det känns som jag är såå nära!
Mvh Noah

ps ( skummade igenom reglerna för att posta och hoppas detta följer reglerna annars får ni ursäkta mig )

Visa signatur

Silverstone Fortress FT03 ,Intel Core i7 4770K @4.5ghz 1.24v , ASUS Gryphon mATX Z87 + Armor Kit , Corsair Vengeance Pro 4x4GB @ 2133mhz , Silverstone Strider ST85F-P 850W PSU & Custom waterloop + EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0

Permalänk
Medlem

För sök starta med minsta möjliga i den och kolla om du kan komma in i bios . Kan vara en trasig komponent
PS kolla bios batteri med vissa datorer startar inte om den är slut .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz