Permalänk
Medlem

Ny bärbar för max 4000 kronor

Hej!

Ska köpa en ny bärbar till frugan. Hon behöver absolut ingen värsting. Kollar bara mail, fejan mm.
Har nu en Lenovo som har strulat en del, trasigt ethernet anslutning och problem med eladaptrar.
Hade tidigare HP, där var problemet att fläktarna pajade.
Har hört att nya HP är bra i prisklasser kring 4000 kronor. Att dom blivit bättre senaste åren.

Eller finns det bättre alternativ?

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk

@Putte333: Kolla in ASUS E403SA. Har själv inte den men funderar på att köpa den. Har kollat in flera recensioner på YouTube och över nätet och den verkar vara riktigt bra. Bra batteritid (12-14 timmar), ska flyta på riktigt bra för vardagliga uppgifter på datorn och sen så är den riktigt snygg också. Kanske inte en värstingdator men så som jag uppfattat det så ska den vara bra för just de saker du vill använda den för. Sen har den även USB-C vilket inte förekommer för budget datorer. Lycka till med ditt köp! Hoppas du hittar något du blir nöjd över

Permalänk
Medlem
Skrivet av StatJustice:

@Putte333: Kolla in ASUS E403SA. Har själv inte den men funderar på att köpa den. Har kollat in flera recensioner på YouTube och över nätet och den verkar vara riktigt bra. Bra batteritid (12-14 timmar), ska flyta på riktigt bra för vardagliga uppgifter på datorn och sen så är den riktigt snygg också. Kanske inte en värstingdator men så som jag uppfattat det så ska den vara bra för just de saker du vill använda den för. Sen har den även USB-C vilket inte förekommer för budget datorer. Lycka till med ditt köp! Hoppas du hittar något du blir nöjd över

Hej!

Tack så mycket för tipset.

Med vänlig hälsning

Putte333

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte333:

Hej!

Ska köpa en ny bärbar till frugan. Hon behöver absolut ingen värsting. Kollar bara mail, fejan mm.
Har nu en Lenovo som har strulat en del, trasigt ethernet anslutning och problem med eladaptrar.
Hade tidigare HP, där var problemet att fläktarna pajade.
Har hört att nya HP är bra i prisklasser kring 4000 kronor. Att dom blivit bättre senaste åren.

Eller finns det bättre alternativ?

Med vänlig hälsning

Putte333

Du får fundera på hur stor skärm datorn ska ha.

Hårdvarumässigt vill du ha en i3, SSD, minst 4GiB (helst mer) RAM och en 1080p skärm för en trevlig upplevelse.

1080p-skärmarna brukar skalas om på små skärmar som standard så allt zoomas in lite. Det fungerar bra enligt min erfarenhet. Går att ställa in själv om man vill.

Det här tror jag är en bra allround-dator. Skärmen är på 14 tum. https://www.dustinhome.se/product/5010968250/f540la

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för svaren.
Funderar vidare.

Med vänlig hälsning

Putte333