Hur bra dator är denna? För GTA V

Permalänk
Avstängd

Hur bra dator är denna? För GTA V

Tjena, hade tänkt fixa dator jag är inne på oc.nu har gjort om en dator jag hittade man kan alltså ändra delar... Vilken FPS skulle jag ligga i GTA 5 på högsta grafik? Vet ni vad ARK är svara gärna på det också...

SPECS:
Processor: AMD FX-8320 8-Core 3.5GHZ
Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO CPU cooler
Ramminne: 16 GB 2 moduler
Moderkort: Gigabyte 970A-DS3P - AM3+
Chassi: In Win 703 Midi Tower
Grafikkort: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6GB
Lagring: 3 TB 1 hårddisk
Vilken FPS skulle GTA 5 ha o ARK något jag behöver veta inom kort!

Permalänk
Avstängd

KANSKE spelar inte det någon roll med hårddisk o sånt men det kom med

Permalänk
Avstängd

Jag har kört gta v på min signaturdator på rätt höga inställningar så du borde inte få några problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

@Stefflo: ok tack mest rädd för att processorn inte klarar det..

Permalänk
Medlem

Kör hellre på en Intel CPU om du ska köra GTA. En modern i5 med basklock på ca 3.5GHz slår t.o.m 8350 när den är klockad till 4.7GHz. Med den cpu'n du valt så kommer du knappt få konstant 60fps även om den är överklockad.

Permalänk
Avstängd

@Friterad: Vad gör den så dålig? Det jobbiga är att jag valt en dator och kan ändra delarna som jag gjorde på vissa men fanns ingen Intel..

Permalänk

@Foxis04: Är det på komplett du beställer eller? I sådant fall kanske du ska ta en annan basdator och ändra den. Är rädd att processorn kan bli en bottleneck till det där fina grafikkortet. GTA är ett väldigt processorkrävande spel.

Edit: Förlåt, missade att det var på OC.nu
ARK btw är ett survivalspel i stil med day z och rust fast med dinosaurier. I princip inga datorer klarar att driva det och det är mycket dåligt optimerat, dock fortfarande bara i Alpha(?)

Permalänk
Avstängd

@Datorspelaren: Kollade på OC.NU kan kolla där mer

Permalänk

@Foxis04: varför inte använda Inet istället så slipper du "färdigbyggda datorer"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxis04:

@Friterad: Vad gör den så dålig? Det jobbiga är att jag valt en dator och kan ändra delarna som jag gjorde på vissa men fanns ingen Intel..

Du kan börja med att beställa på ett annat ställe än oc.nu.

Permalänk
Medlem

Låten någon här göra en lista åt dig på Inet med montering istället

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

1. Vad kostar datorn?
2. Vad har du för budget?
3. Vilken upplösning och inställningar på grafiken pratar du om när du undrar om fps?
4. Vad har din skärm för uppdateringsfrekvens (Hz)?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

@Friterad: Ok vet du typ tre bra sidor?

Permalänk
Avstängd

@trickeh2k: inte mer en 10 000 och typ GTA 5 60 FPS helst
@alex5555 ok

Permalänk
Medlem

@Foxis04: inet.se skulle jag iaf reka. Plocka ihop en dator med 6700k alt 6600k och välj till montering om du har tummen mitt i handen. Eller så säger du vad du har för budget så fixar nog någon det åt dig.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

@Foxis04:
Inet.se
Komplett.se
Webhallen.com

Permalänk
Medlem

Agreed, den processorn kommer flaska fruktansvärt. Sikta på ett intelsystem (haswell eller skylake) istället eller invänta amd:s nya processorer som är på gång. I övrigt är det en kapabel maskin för spel i 1080p, jag hade dock köpt till en SSD att köra operativsustem från. Om budgeten är tight kan du säkert landa en beg här på marknaden för 2-300. Lycka till

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Avstängd

@Datorspelaren: Ok men man kan bara ändra specsen på komplett och där hamnade på priset på för mycket... Den jag på 11500 för att jag satsar på 16 gb ram också för annat i bakrunden som kräver lite.. Men också ett bättre grafikkort som 980 eller 1060

Till alla TACK

Permalänk
Medlem

Lägg ett bud på den här för 5500 vid snabb affär. Inget fel med begagnat
Klarar GTA V i 60 FPS

http://www.sweclockers.com/marknad/131486-speldator-ev-bytes

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Avstängd

@TrueType: Tack... Fast jag tar inga risker på nätet om mer värde saker den kanske inte ens funkar med otur... Men kan man få en dator byggd men tex någon i7/i5 gtx 1060 6 gb o 16 GB ram o 2 eller 3 TB ram för 10 K... Om det går så kan jag prata med någon jag känner som kan och vill nog! Så länge en gta med bästa settings går över 10 000 i pris! Vilken FPS tror du man hade fått för 10 k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxis04:

@trickeh2k: inte mer en 10 000 och typ GTA 5 60 FPS helst
@alex5555 ok

Skönt att du besvarar 2/4 frågor. Varför ber man om hjälp och sen skiter i att besvara frågorna?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@Foxis04: https://www.youtube.com/watch?v=jgOcRZ8UGks en enkel googling så fick jag fram detta? vet inte om det är bästa inställingarna men den dator för 10k så kand du ju inte förvänta dig det bästa ?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9757145/

Permalänk
Avstängd

@trickeh2k: typ 300 svar jag skrev tack till alla jag läser de!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Kan inflika lite om ARK där min dator i signatur inte klarar att driva det på epic inställningar utan att få några fps drops, har inte kollat fps dock. Men det är helt klart spelbart och blir bättre om man sänker vissa inställningar. Spelar i 2560:1440 också.

Har även en dator med en amd 860k tror jag det är, 8gb ram och ett 760 som inte klarar det laggfritt på lägsta inställningar i 1920:1080. Och då är det cpu som flaskar (överklockad till 4.3 ghz)

Kan plocka ihop en dator när jag kommit hem

Edit: kan tillägga att ARK som är i ett mycket tidigare alpha stadie än dayz är bättre optimerat. Och ARK kommer med nya uppdateringar riktigt ofta jämfört med dayz som knappt uppdateras alls.. Så det kommer förmodligen bli mer lättdrivet med tiden om dom inte lägger ner det. Dom har börjat mjölka kunder på pengar genom att sälja dlc till ett alpha spel

Permalänk

Om du ska klara dig under 10.000 med ett 1060 får du nog satsa på att bygga ihop den själv. Annars får du räkna med några tusen mer. Här har du en komplett dator med en låst i5a och 1060 för 11.000 http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/248544-w...

Permalänk
Avstängd

@Zy77en: Hoppas det går att spela senare..
@Dannelito98 : Känner någon som kan bygga var mest osäker på om priset skulle passa till ark

ALLA TACK... Behöver ingen mer hjälp nu!