Ljud problem med Quick time player

Permalänk
Medlem

Ljud problem med Quick time player

Igår så spelade jag in en skärminspelning från en play-kanal. Och när jag var klar med skärminspelningen och skulle kolla igen på programmet så upptäckte jag att ljudet hackar. Och innan jag påbörjade skärminspelningen så ändrade jag ljudet på Soundflower (64ch) och även på LJUD UT så ändrade jag även där till Soundflower (64ch).

Och så en annan gång, så fick jag även ett annat problem. Då hackade även bilden.

Så vad är problemet, vad gör jag för fel?

Permalänk
Rekordmedlem

Quicktime är ett format som har slutat stödjas och det bör inte användas lägre, i övrigt vet jag inte vad du har för problem för det var så länge sedan jag kom i kontakt med Quicktime att jag nästan glömt bort att det funnits.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Igår så spelade jag in en skärminspelning från en play-kanal. Och när jag var klar med skärminspelningen och skulle kolla igen på programmet så upptäckte jag att ljudet hackar. Och innan jag påbörjade skärminspelningen så ändrade jag ljudet på Soundflower (64ch) och även på LJUD UT så ändrade jag även där till Soundflower (64ch).

Och så en annan gång, så fick jag även ett annat problem. Då hackade även bilden.

Så vad är problemet, vad gör jag för fel?

Svårt att säga med endast den informationen. Testa att sätt något annat som ljudkälla, om du testar att bara spela in skrivbordet när du själv snackar samtidigt i den i Macen inbyggda micen, hackar ljudet då?

Uteslut möjliga felkällor.

Skrivet av mrqaffe:

Quicktime är ett format som har slutat stödjas och det bör inte användas lägre, i övrigt vet jag inte vad du har för problem för det var så länge sedan jag kom i kontakt med Quicktime att jag nästan glömt bort att det funnits.

Quicktime Player i Mac OS X sparar som standard i h264.