Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Någon som har testat/kör Xim4 och kan rek. det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Någon som har testat/kör Xim4 och kan rek. det?

Jag har en, använder den nästan aldrig längre. Men dom fungerar riktigt bra.
Styr det via blåtand på telefonen.
Man måste dock koppla in allt i rätt ordning annars fungerar det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guvvan:

Jag har en, använder den nästan aldrig längre. Men dom fungerar riktigt bra.
Styr det via blåtand på telefonen.
Man måste dock koppla in allt i rätt ordning annars fungerar det inte.

Har du testat med trådlöst tangentbord och mus? Sugen på att sälja den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Har du testat med trådlöst tangentbord och mus? Sugen på att sälja den?

Har testat med trådlöst tangentbord och det fungerade utmärkt.
Ganska säker på att jag testade med min trådlösa mus förut och det fungerade, men kör alltid trådat.

§9
Permalänk
Medlem

Har Tac4... men den tycker jag är bökig... använt den 3-4ggr... visst, siktar lite bättre än HK... men det blir inte som mus/tangbord...
Xim4 ska va bättre...

Permalänk

Är det brist på PS4 Pro enheter?
För det ser inte ut som PS4-priserna sjunkit alls på begagnat marknaden.
De ligger ju nära butikspris om man tittar på blocket.

Vad siar ni om?
Kommer det dröja länge innan PS4 går ned ytterligare i pris eller ligger det runt hörnet?

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Är det brist på PS4 Pro enheter?
För det ser inte ut som PS4-priserna sjunkit alls på begagnat marknaden.
De ligger ju nära butikspris om man tittar på blocket.

Vad siar ni om?
Kommer det dröja länge innan PS4 går ned ytterligare i pris eller ligger det runt hörnet?

Playstation 4 Pro har väl inte släppts än?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Är det brist på PS4 Pro enheter?
För det ser inte ut som PS4-priserna sjunkit alls på begagnat marknaden.
De ligger ju nära butikspris om man tittar på blocket.

Vad siar ni om?
Kommer det dröja länge innan PS4 går ned ytterligare i pris eller ligger det runt hörnet?

Jag siar om att många som säljer är väl aningslösa föräldrar som rensar ut och har därför inte koll. Priserna sjunker snart. Låt det gå en månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Kommer det dröja länge innan PS4 går ned ytterligare i pris eller ligger det runt hörnet?

PS4 Pro kommer ut mitten av november så du kommer nog inte se ett billigare pris med tanke på jul rushen. Möjligtvis att det blir billigare vid mellandags rea, särskilt på ställen där de byter in en vanlig PS4 mot PS4 Pro, typ som gamestop, men jag skulle gissa på att priset kommer ligga runt 2200kr för ett begagnat PS4 som billigast.

Permalänk
Medlem

Jag förbokade PRO på gamestop i veckan.

Tycker dom har överpriser överlag, men 3999:- känns ändå okey, blev 2099:- om man lämnar in en 500 GB ps4, vilket man får göra vid release.
Handpenning 500:- när man bokar.

Jämfört med andra listpriser på nästan 4500:- så hade jag behövt få 2400:- för min beggdei ps4:a vilket jag tvivlar starkt på, då nypris ligger på 2800:-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Räkna med att Sony nog vill få folk att köpa PS4 Pros. En "Pro"-exklusiv The Last of Us 2 skulle nog få fart på försäljningen och tvinga många av kunderna att byta.

Räknar snarare med att Sony vill tjäna pengar.

Sony vill att man ska köpa/behålla sitt Playstation. Om kunden sitter på OG eller Pro är inte särskilt relevant, pengarna ligger ändå inte i hårdvaran. Det viktiga är att kunden köper spel, tillbehör och tecknar upp sig på PS+ osv. Att reta upp och stänga ute OG kunder går rakt emot denna strategi.

Så Pro-exklusiva spel kommer inte komma. Av den enkla anledningen att det vore kontraproduktivt. Eller korkat, om man så vill...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Räknar snarare med att Sony vill tjäna pengar.

Sony vill att man ska köpa/behålla sitt Playstation. Om kunden sitter på OG eller Pro är inte särskilt relevant, pengarna ligger ändå inte i hårdvaran. Det viktiga är att kunden köper spel, tillbehör och tecknar upp sig på PS+ osv. Att reta upp och stänga ute OG kunder går rakt emot denna strategi.

Så Pro-exklusiva spel kommer inte komma. Av den enkla anledningen att det vore kontraproduktivt. Eller korkat, om man så vill...

Åtminstone inte nu borde man kanske tillägga. Om ett år eller två ser nog situationen annorlunda ut.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nidnus:

Åtminstone inte nu borde man kanske tillägga. Om ett år eller två ser nog situationen annorlunda ut.

Precis, Sony kommer med stor sannolikhet vilja kontra Scorpio nästa år på något vis.

Sony är inte känd för att göra smarta och konsumentvänliga beslut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Åtminstone inte nu borde man kanske tillägga. Om ett år eller två ser nog situationen annorlunda ut.

Näe situationen är precis likadan om två år. Det är lika korkat då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag förbokade PRO på gamestop i veckan.

Tycker dom har överpriser överlag, men 3999:- känns ändå okey, blev 2099:- om man lämnar in en 500 GB ps4, vilket man får göra vid release.
Handpenning 500:- när man bokar.

Jämfört med andra listpriser på nästan 4500:- så hade jag behövt få 2400:- för min beggdei ps4:a vilket jag tvivlar starkt på, då nypris ligger på 2800:-...

Låter intressant, har inte en så gammal PS4 1tb cuh-1200 modell och om man bara behöver betala 2000 för att uppgradera till PS4 Pro är det inte så farligt. Bokade du online eller vid butik?

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Priset för inbyte har gått ner, så räkna inte med 2 tusen längre. Vad med en polare iförrgår när han bokade en maskin. bytte in 1 Tb versionen, fick 1900.

Gjorde likadant med min 500 Gb men det var för 3 veckor sedan, fick då 1900.

Båda har gått ner med 300 kr var.

Permalänk
Medlem

"The Last Of Us" kostar nu 139:- på PS Store. Bra pris!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel det jag hunnit med att spela.

PSN plus kommer med bla. Resident Evil HD kommande månad. Ska bli fett att återvända till herrgården

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Riktigt bra spel det jag hunnit med att spela.

PSN plus kommer med bla. Resident Evil HD kommande månad. Ska bli fett att återvända till herrgården

Nice! Lirat det på PS1 och "HD"-remaken på Gamecube. Blir skoj att köra igen.
Får hoppas idiotstyrningen/kameran är original. Även om det är idiotiskt så är det ju lite nostalgi

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

@bardbard:

Inte kört serien sen 3an eller nemesis vad det nu var så hoppas även jag att det är så likt originalet som möjligt

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bardbard:

Nice! Lirat det på PS1 och "HD"-remaken på Gamecube. Blir skoj att köra igen.
Får hoppas idiotstyrningen/kameran är original. Även om det är idiotiskt så är det ju lite nostalgi

Styrningen var valbar i Steam-utgåvan iallafall. Borde vara lika här. Jag spelade igenom PC-utgåvan utan tank-kontroller med en XO-kontroller. Tank-kontroller var valbart men personligen ogillar jag dessa. Bra med valmöjligheten förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av N_Micke:

@bardbard:

Inte kört serien sen 3an eller nemesis vad det nu var så hoppas även jag att det är så likt originalet som möjligt

Det är en HD-uppdatering av Resident Evil: Rebirth som släpptes till Gamecube 2002 som var en remaster av ursprungliga spelet. Definitiva utgåvan i mitt tycke. Har du inte spelat GC-utgåvan innan så har du något riktigt trevligt att se fram emot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon5930: inte spelat det sen ettan kom ut på pc så det ska bli riktigt kul

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på GameStops förbokningsvillkor? De är billigast med pro på 3999 kr, funderar på om man ska boka för det priset nu eller om de kommer köra priskrig vid lanseringen så att man kan hitta billigare. Kan man t.ex. förboka och sen välja att avbryta? Man betalar 500 av värdet redan nu.

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Någon som har koll på GameStops förbokningsvillkor? De är billigast med pro på 3999 kr, funderar på om man ska boka för det priset nu eller om de kommer köra priskrig vid lanseringen så att man kan hitta billigare. Kan man t.ex. förboka och sen välja att avbryta? Man betalar 500 av värdet redan nu.

Du får tillbaka dina 500 om du ångrar dig.

Permalänk

Satt och lekte runt i meyerna på mitt ps4 old, och såg att den fått HDR stöd. Är det någon som kan bekräfta om det fungerar?

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nalle6killer:

Satt och lekte runt i meyerna på mitt ps4 old, och såg att den fått HDR stöd. Är det någon som kan bekräfta om det fungerar?

Så länge du har en TV som klarar HDR så fungerar det säkert, problemet är dock att även spelen måste ha stöd för HDR vilket de troligtvis inte har så de måste patchas för det, så frågan är om äldre spel kommer få patchar så HDR fungerar.

Permalänk
Medlem

Trodde jag installerade gta v igår.meeeen, viloläge satte stopp för kvällens spelning.

Gick ju ganska smärtfritt tills 55%+..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Någon som har koll på GameStops förbokningsvillkor? De är billigast med pro på 3999 kr, funderar på om man ska boka för det priset nu eller om de kommer köra priskrig vid lanseringen så att man kan hitta billigare. Kan man t.ex. förboka och sen välja att avbryta? Man betalar 500 av värdet redan nu.

Förhandsbokade en Pro idag på GameStop, lär inte bli billigare än 3999kr vid release. Betalade 500kr och skulle få 1900kr för min gamla PS4 500GB som jag kunde lämna in när jag hämtar ut min Pro. Tydligen kunde jag få ytterligare 300kr för en extra handkontroll och man kunde även använda det värdet plus 200kr för depositionen. Du kan ångra dig närsomhelst och få pengarna tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Giant Bomb kör PSVR live nu: https://www.youtube.com/watch?v=x_mF6m_WJF8

Det verkar vara stora problem med att HMD tappar positionen (head tracking).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)