Permalänk
Medlem

Nekad RMA!

Hej!

Behöver lite hjälp med ett RMA ärende!
Den 19/8 beställer jag ett EVGA 1070sc, monterar kortet 22/8 men hör tyvärr ganska snart ett nytt ljud från datorn!

Ett vinande/hög frekvent oljud som visar sig vara från grafikkortets fläktar på lågt fläktvarv (spelar Wow), se filmen på mitt kort; (efter 25-26 sek hörs tydlig ljudet växa fram, lyssna gärna med hörlurar då det är inspelat med mobil).

https://www.youtube.com/watch?v=MPwiRvLX9yw

24/8 gör jag en felanmälan, kortet skickas då till Captech, får svar 16/9 då dom kört 3Dmark PRO och Furmark maxinställnigr = Pass = nekad RMA.

Felet kvarstår ju alltså, istället för att jag ska göra en ny felanmälan så vill jag häva köpet och lägga en beställning på ett nytt kort.
Men nekas detta pga att ångerrätten löpt ut, har haft kortet i mina ägor ca 2 dagar sen har det varit på service.

Snälla kan du kolla igen om det går att häva köpet.
RMA 247835

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av apoh:

Hej!

Behöver lite hjälp med ett RMA ärende!
Den 19/8 beställer jag ett EVGA 1070sc, monterar kortet 22/8 men hör tyvärr ganska snart ett nytt ljud från datorn!

Ett vinande/hög frekvent oljud som visar sig vara från grafikkortets fläktar på lågt fläktvarv (spelar Wow), se filmen på mitt kort; (efter 25-26 sek hörs tydlig ljudet växa fram, lyssna gärna med hörlurar då det är inspelat med mobil).

https://www.youtube.com/watch?v=MPwiRvLX9yw

24/8 gör jag en felanmälan, kortet skickas då till Captech, får svar 16/9 då dom kört 3Dmark PRO och Furmark maxinställnigr = Pass = nekad RMA.

Felet kvarstår ju alltså, istället för att jag ska göra en ny felanmälan så vill jag häva köpet och lägga en beställning på ett nytt kort.
Men nekas detta pga att ångerrätten löpt ut, har haft kortet i mina ägor ca 2 dagar sen har det varit på service.

Snälla kan du kolla igen om det går att häva köpet.
RMA 247835

Från trådens första inlägg:

"Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar."

#10240484

***

Du har redan valt att reklamera en produkt som sedan efter tester visat sig felfri. Därmed kan du inte heller använda dig av ångerrätten, oavsett om du försökt inom de 14 dagarna (min tolkning). Lev med felet eller sälj det begagnat (med tydlig beskrivning om varför) och köp ett annat.

Din enda väg framåt med nuvarande kort är fortsatta reklamationer där du visar att felet verkligen existerar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hur kontaktar man kundtjänst?

Jag ångrar ett köp och inga av era kontaktfunktioner fungerar på er hemsida, livechatt, telefonnummer osv.

Tack på förhand

(Jag läste på er facebook sida på en annan kommentar som någon hade gjort och den länken till livechatt som han hade fått fungerar inte. Den bara tar mig till er startsida. =

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Navicula:

Hej och tack för svar

Jag har testat detta tidigare men det finns fotfarande produkter som inte existerar på den Finska sidan + att de produkter som faktiskt finns har högre pris. Det kan vara allt från 50 cent till flera €uro (1€ ≈ 10kr). Nja... Sak samma om det där med priserna, jag betalar hellre 20kr extra än köper båtbiljetter. Där fick ni mig

Men nu läste jag att ni möjligtvis kan lösa "existens problemet" via kundtjänst? Om jag hittar, låt säga, en bok som bara finns på den svenska sidan hur skall jag då formulera mig till kundtjänst via e-mail för att smidigast få den till Finland? Vi vill ju helst få produkten skickad från CDON.fi för att slippa de höga fraktkostnaderna från Sverige.

Hej!

Det är bäst om du kontaktar vår finska kundtjänst iom att du kommer beställa från den finska sidan (går fint att skriva på svenska till dem också), och skicka med länkar till produkterna från svenska sidan som du gärna hade sett tillgängliga även på finska sidan. Kundtjänst kan då kolla med inköpsavdelning om det är möjligt att göra dem tillgängliga. Hoppas vi kan lösa det med varorna du är ute efter!

Mvh,
Adam
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Hej kära CDON:

Saknas beräknad leveranstid på dessa minnen:
http://cdon.se/hemelektronik/corsair-vengeance-ddr3-pc12800-1...

Finns de inne i lager just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perzreal:

Hur kontaktar man kundtjänst?

Jag ångrar ett köp och inga av era kontaktfunktioner fungerar på er hemsida, livechatt, telefonnummer osv.

Tack på förhand

(Jag läste på er facebook sida på en annan kommentar som någon hade gjort och den länken till livechatt som han hade fått fungerar inte. Den bara tar mig till er startsida. =

http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Supra-GeeK:

Hej kära CDON:

Saknas beräknad leveranstid på dessa minnen:
http://cdon.se/hemelektronik/corsair-vengeance-ddr3-pc12800-1...

Finns de inne i lager just nu?

Hej,

Vi har de i lager på vårt huvudlager och har en leveranstid på 1-3 dagar beroende på var i detta avlånga land du bor.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av perzreal:

Hur kontaktar man kundtjänst?

Jag ångrar ett köp och inga av era kontaktfunktioner fungerar på er hemsida, livechatt, telefonnummer osv.

Tack på förhand

(Jag läste på er facebook sida på en annan kommentar som någon hade gjort och den länken till livechatt som han hade fått fungerar inte. Den bara tar mig till er startsida. =

Hej!

Får du inte upp pop-up fönstret när du klickar på kundservice via startsidan kan du även maila till: kundservice@cdon.com

Chatten ska du annars nå här: http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact

Mvh,
Adam
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej! Det är bäst om du kontaktar vår finska kundtjänst iom att du kommer beställa från den finska sidan (går fint att skriva på svenska till dem också), och skicka med länkar till produkterna från svenska sidan som du gärna hade sett tillgängliga även på finska sidan. Kundtjänst kan då kolla med inköpsavdelning om det är möjligt att göra dem tillgängliga. Hoppas vi kan lösa det med varorna du är ute efter!

Okej, tack så mycket! Ska testa detta nästa gång. Får väl göra nytt konto i och med att svenska konton inte fungerar på finska sidan...

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker att CDON har försämrats kraftigt det senaste. Senaste koden från CDON+ kom 3 Juni, man får inte längre en 50krs rabattkod vid köp över 800kr och dessutom har ni tagit bort den klart bästa delen av bonustrappan enligt mig.

http://cdon.se/start/office_365_299_kr/

Blir nog inget nytt medlemskap för mig när det är dags att förnya. Inte så att man handlar på CDON för den grymma supporten direkt.

Permalänk

Jag beställde ett Ps vita Art nr 3030537955 och en soft bag till Vitan Art Nr 7037168410 , Datum 2016-09-15
Om man köper något med en totalkostnad på 2338:- kr så tycker jag att man borde få en fet Rabattkod !!

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte ofta jag beställer fel, men idag hände det. Jag använde ert formulär för avbeställning.

Det tog inte ens 5 minuter innan det var behandlat och artikeln struken. Blixtsnabbt och ännu ett tecken på att er organisation fungerar riktigt bra numera.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/skonhet-halsa/citronsyra-1-kg-p34017201
Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar
Orderdatum 2016-09-22

Har jag fått nåt än?
NOPE!
Och status är Behandlas ännu.

Om Cdon vill titta på det så är ordernummer 54432948 men jag tror inte det kommer gå snabbare för det.

Återigen så vore det trevligt om Cdon´s beräknade leveranstid på deras sida kunde stämma överens med verkligheten.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grizzly666:

http://cdon.se/skonhet-halsa/citronsyra-1-kg-p34017201
Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar
Orderdatum 2016-09-22

Har jag fått nåt än?
NOPE!
Och status är Behandlas ännu.

Om Cdon vill titta på det så är ordernummer 54432948 men jag tror inte det kommer gå snabbare för det.

Återigen så vore det trevligt om Cdon´s beräknade leveranstid på deras sida kunde stämma överens med verkligheten.

Det är Bodystore som levererar (alltså Marketplace), det enda företag som misslyckats för mig detta året. Efter drygt en vecka kontaktade jag CDON som konstaterade att Bodystore glömt bort ordern. Jag undviker Bodystore efter det och när samma produkter säljs av CDON väljer jag de istället. Som jag skrivit tidigare flyter CDON själva på bra, nästan i nivå med värsta konkurrenten Klarna (Qliro - jobba på!).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hej cdon
jag hittar inte vilket version nummer er produkt har på er hemsida
produkten ifråga TP-Link TL-WN822N 300Mbps

mvh raa

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av RAA76:

hej cdon
jag hittar inte vilket version nummer er produkt har på er hemsida
produkten ifråga TP-Link TL-WN822N 300Mbps

mvh raa

Hej,

Det är v4.0 enligt leverantör.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

http://cdon.se/skonhet-halsa/citronsyra-1-kg-p34017201
Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar
Orderdatum 2016-09-22

Har jag fått nåt än?
NOPE!
Och status är Behandlas ännu.

Om Cdon vill titta på det så är ordernummer 54432948 men jag tror inte det kommer gå snabbare för det.

Återigen så vore det trevligt om Cdon´s beräknade leveranstid på deras sida kunde stämma överens med verkligheten.

Hej Grizzly666,

Vi beklagar att du ännu inte mottagit din beställning, jag har bett våran kundservice ta sig en titt på detta och återkoppla till dig med mer information om statusen!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Hej CDON!

Köpte en Razer Deathadder och fick hem den igår men känner verkligen att det inte var rätt mus för mig. Hur funkar det med ångerrätt, kan man överhuvudtaget lämna tillbaka den i detta fall? Orginalkartong och allt som följde med är i toppskick.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av piano fire:

Hej CDON!

Köpte en Razer Deathadder och fick hem den igår men känner verkligen att det inte var rätt mus för mig. Hur funkar det med ångerrätt, kan man överhuvudtaget lämna tillbaka den i detta fall? Orginalkartong och allt som följde med är i toppskick.

Hej piano fire,

Vad tråkigt att produkten inte motsvarade dina förväntningar.
Givetvis är du välkommen att nyttja ångerrätten för köpet, även om förpackningen är öppnad och produkten testad.

Om du kontaktar våran kundtjänst via våra kontaktformulär så får du hjälp med att returnera produkten!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej piano fire,

Vad tråkigt att produkten inte motsvarade dina förväntningar.
Givetvis är du välkommen att nyttja ångerrätten för köpet, även om förpackningen är öppnad och produkten testad.

Om du kontaktar våran kundtjänst via våra kontaktformulär så får du hjälp med att returnera produkten!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Tack för svaret!

Jag blev informerad om följande: "Viktigt för att vi ska kunna ta emot returen är att den skickas som företagspaket." Jag tänkte packa ner orginalförpackningen (tillsammans med följesedeln och min kundinformation såklart) i ett sånt blått vadderat kuvert från Postnord i rätt storlek och skriva er returadress på framsidan och min adress på baksidan och lägga i lådan. (Paketet är ju trotts allt inte så stort). Funkar det att göra så eller måste jag gå till ett ombud och speciera att jag vill skicka som företagspaket? (vad det nu innebär )

Permalänk
Medlem

Beräknad leverans info är fortfarande felaktig (1-3dagar) på denna vara som cdon (eller bodystore) nu fick arslet ur vagnen att skicka efter 3veckor.
OM dom nu har skickat nåt alls vill säga!
För kolli nummret går ej att söka på (både på posten och cdons sida) får inte ens upp "elektronisk förhandsinfo" det kan ju ta veckor innan dom (alla företag inte enbart Cdon) faktiskt skickar en vara som har "elektronisk förhandsinfo" som status hos posten

Och det var ju inte mer än 2-3 månader sedan som Cdon gick ut här i tråden och sa att om vi har bevis på att tex beräknad leveranstid är felaktig så ska vi raportera detta och Cdon kommer fixa det.
Men som dom flesta som hängt i denna tråd vet om så har ju Cdon lovat detta flertalet gånger under åren och efter starka bevis (ibland bevis på att tiden ej stämmer på samma vara även efter flera har rapporterat samma sak under nån,några veckors tid) inte gjort ett dugg för att "fixa" det.

Visst det är i detta fallet som Multiman påpekade bodystore som är säljande part och dom verkar glömma bort ordrar lite hur som helst, MEN detta gör inte att Cdon är felaktiga i denna fråga.
Det är ju från deras hemsida köpet gjordes och beräknad leveranstid är ju nåt som dom borde ha koll på, varför ens ha denna info om den är så missvisande?
Sen borde ju Cdon ha någon som helst koll på om det som beställts och betalats för faktiskt skickas ut av deras tredja parts företag!

Det är ju troligen Bodystore som har satt denna tid om jag får gissa!
Hur ser deras övriga beräknade leveranstider ut? är alla på 1-3 dagar? Jag gissar på ja.
Kanske är dags för cdon att ändra bodystores tider till nåt som dom kan hålla?

Sen fick jag nu ett mail med "svar" på "min fråga" som jag hade ställt på sociala media.

Skrivet av CDON.COM:

Hej ******,

Gäller order: 54432948

Jag har blivit kontaktad av vår ansvariga för sociala medier som informerat mig om att du undrar vad aktuell status är för din order. Din order har skickats idag av Bodystore med kollinummer: ***********

Vänligen återkom om du har fler frågor gällande ditt ärende.

Med vänliga hälsningar

Anders

Och visst staus var en sak jag ville veta.
MEN framförallt så ville jag veta VARFÖR jag inte fick varan på 1-3 dagar som utlovat.
Så igen Cdon VARFÖR gick det inte på dom utlovade 1-3 dagarna?
Och VARFÖR har inte beräknad leveranstid ändrats?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av piano fire:

Tack för svaret!

Jag blev informerad om följande: "Viktigt för att vi ska kunna ta emot returen är att den skickas som företagspaket." Jag tänkte packa ner orginalförpackningen (tillsammans med följesedeln och min kundinformation såklart) i ett sånt blått vadderat kuvert från Postnord i rätt storlek och skriva er returadress på framsidan och min adress på baksidan och lägga i lådan. (Paketet är ju trotts allt inte så stort). Funkar det att göra så eller måste jag gå till ett ombud och speciera att jag vill skicka som företagspaket? (vad det nu innebär )

Skicka med spårning, annars kommer det skitföretaget hävda att dom aldrig fått tillbaka paketet.
Har hänt mig, fick hota med civil stämning innan jag fick tillbaka pengarna 9(!) månader senare.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Sämre jävla support får man fan leta efter.. skickar en laptop som jag beställde hos dom för reparation då den levererades defekt.
Klart är det den i särklass största skitföretaget InfoCare som har hand om alla deras serviceärenden.

Datorn repareras och när jag får hem datorn så återstår problemet fortfarande så klart, och när man skickar in den igen på service så påstår de att inget är fel på datorn och kräver att jag betalar undersökningsavgift. Skickade in den tredje gången nu, och det har gått 2(!) månader sen jag skickade in den för första gången, och har fortfarande inte fått ett nytt exemplar eller pengarna tillbaka.
Kommer aldrig mer handla från er då er kundservice och serviceärenden är riktigt horribel och under all kritik.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av piano fire:

Tack för svaret!

Jag blev informerad om följande: "Viktigt för att vi ska kunna ta emot returen är att den skickas som företagspaket." Jag tänkte packa ner orginalförpackningen (tillsammans med följesedeln och min kundinformation såklart) i ett sånt blått vadderat kuvert från Postnord i rätt storlek och skriva er returadress på framsidan och min adress på baksidan och lägga i lådan. (Paketet är ju trotts allt inte så stort). Funkar det att göra så eller måste jag gå till ett ombud och speciera att jag vill skicka som företagspaket? (vad det nu innebär )

Hej igen piano fire,

Företagspaket är en typ av tjänst som PostNord erbjuder, vad det innebär är att paketet körs ut till vårat lager. Anledningen till att vi önskar att returer skickas som företagspaket beror på att vårat lager och dess personal inte har möjlighet att hämta ut försändelser hos postens ombud.

Det ska inte vara några problem att skicka tillbaka produkten med brev, men jag rekommenderar dig att lämna in försändelsen hos ert närmsta ombud och be om att det ska skickas med tjänsten företagspaket för att undvika att den vid ett senare tillfälle returneras till er.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Beräknad leverans info är fortfarande felaktig (1-3dagar) på denna vara som cdon (eller bodystore) nu fick arslet ur vagnen att skicka efter 3veckor.
OM dom nu har skickat nåt alls vill säga!
För kolli nummret går ej att söka på (både på posten och cdons sida) får inte ens upp "elektronisk förhandsinfo" det kan ju ta veckor innan dom (alla företag inte enbart Cdon) faktiskt skickar en vara som har "elektronisk förhandsinfo" som status hos posten

Och det var ju inte mer än 2-3 månader sedan som Cdon gick ut här i tråden och sa att om vi har bevis på att tex beräknad leveranstid är felaktig så ska vi raportera detta och Cdon kommer fixa det.
Men som dom flesta som hängt i denna tråd vet om så har ju Cdon lovat detta flertalet gånger under åren och efter starka bevis (ibland bevis på att tiden ej stämmer på samma vara även efter flera har rapporterat samma sak under nån,några veckors tid) inte gjort ett dugg för att "fixa" det.

Visst det är i detta fallet som Multiman påpekade bodystore som är säljande part och dom verkar glömma bort ordrar lite hur som helst, MEN detta gör inte att Cdon är felaktiga i denna fråga.
Det är ju från deras hemsida köpet gjordes och beräknad leveranstid är ju nåt som dom borde ha koll på, varför ens ha denna info om den är så missvisande?
Sen borde ju Cdon ha någon som helst koll på om det som beställts och betalats för faktiskt skickas ut av deras tredja parts företag!

Det är ju troligen Bodystore som har satt denna tid om jag får gissa!
Hur ser deras övriga beräknade leveranstider ut? är alla på 1-3 dagar? Jag gissar på ja.
Kanske är dags för cdon att ändra bodystores tider till nåt som dom kan hålla?

Sen fick jag nu ett mail med "svar" på "min fråga" som jag hade ställt på sociala media.
Och visst staus var en sak jag ville veta.
MEN framförallt så ville jag veta VARFÖR jag inte fick varan på 1-3 dagar som utlovat.
Så igen Cdon VARFÖR gick det inte på dom utlovade 1-3 dagarna?
Och VARFÖR har inte beräknad leveranstid ändrats?

Hej Grizzly666,

Det är givetvis beklagligt att det tagit så pass lång tid för paketet att skickas från Bodystore.
Leveranstiden som står angiven på produkten är en beräknad leveranstid och ingen garanterad leveranstid, samtidigt så gör vi givetvis vårat bästa för att dessa tider ska hållas. När det gäller spårningsnumret så har vi precis kontrollerat detta och paketet ska vara skickat under gårdagen, detta bör vara levererat till er om det inte varit för stort för att levereras i brevlåda/brevinkast och istället skickats till ert närmsta postombud.

Vi har kontinuerlig kontakt med våra leverantörer som finns på marketplace för att säkerställa att beställningar skickas och levereras i tid, samtidigt är detta givetvis något som ständigt kan förbättras. I detta fallet har produkten varit tillfälligt slut och den rapport som skulle skickats till oss angående detta har inte kommit fram p.g.a. tekniska fel vilket även gjort att informationen aldrig kunnat nå ut till dig.

Jag hoppas att du fått svar på dina frågor och om det finns något annat du funderar på är du givetvis välkommen att kontakta oss på nytt!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Forza1:

Sämre jävla support får man fan leta efter.. skickar en laptop som jag beställde hos dom för reparation då den levererades defekt.
Klart är det den i särklass största skitföretaget InfoCare som har hand om alla deras serviceärenden.

Datorn repareras och när jag får hem datorn så återstår problemet fortfarande så klart, och när man skickar in den igen på service så påstår de att inget är fel på datorn och kräver att jag betalar undersökningsavgift. Skickade in den tredje gången nu, och det har gått 2(!) månader sen jag skickade in den för första gången, och har fortfarande inte fått ett nytt exemplar eller pengarna tillbaka.
Kommer aldrig mer handla från er då er kundservice och serviceärenden är riktigt horribel och under all kritik.

Hej Forza1,

Vad tråkigt att du upplever problem med hanteringen av ditt ärende, jag har skickat iväg ett PM till dig så att vi kan finna en lösning på detta snarast!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Apropå kopplingar till Marketplace så finns det fler saker att kolla än leveranstider. Jag har handlat ett antal gånger av Animail och varenda gång så verkar det fallera i överföringen av kunddata (mail/telefon), då jag varje gång får pappersvi i brevlådan istället för SMS. Känns som 1990. Är det någon som håller koll på sådant hos er?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

@CDON.COM: Apropå kopplingar till Marketplace så finns det fler saker att kolla än leveranstider. Jag har handlat ett antal gånger av Animail och varenda gång så verkar det fallera i överföringen av kunddata (mail/telefon), då jag varje gång får pappersvi i brevlådan istället för SMS. Känns som 1990. Är det någon som håller koll på sådant hos er?

Hej MultiMan,

Då jag personligen inte hanterar ärenden som rör marketplace är jag lite osäker på detta, jag kommer definitivt undersöka detta vidare och återkoppla till dig med ett bättre svar så fort jag får detta.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

@CDON.COM: Apropå kopplingar till Marketplace så finns det fler saker att kolla än leveranstider. Jag har handlat ett antal gånger av Animail och varenda gång så verkar det fallera i överföringen av kunddata (mail/telefon), då jag varje gång får pappersvi i brevlådan istället för SMS. Känns som 1990. Är det någon som håller koll på sådant hos er?

Skrivet av CDON.COM:

Hej MultiMan,

Då jag personligen inte hanterar ärenden som rör marketplace är jag lite osäker på detta, jag kommer definitivt undersöka detta vidare och återkoppla till dig med ett bättre svar så fort jag får detta.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Hej igen MultiMan,

Jag har försökt titta närmre på detta och jag har även varit i kontakt med Animail. Paketen ska skickas som MyPack, vilket ska medföra att försändelsen aviseras via sms. Om paketet inte hämtas ut inom 7 dagar så skickas aviseringen istället med brev.

Jag pratade även med min kollega som primärt sköter kontakten med våra merchants och problemet ni beskriver är inte känt sedan tidigare. Det enda jag kan tänka mig skulle ligga bakom är att ni av misstag angett fel mobilnummer på ert kundkonto, dock skulle detta innebära att aviseringar från samtliga leverantörer (inkl. CDON) sker via post och så var inte fallet om jag förstod dig rätt?

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Alla andra, inklusive ni själva aviserar via min telefon (SMS). Enbart Animail som utan undantag skickar allt med pappersavi.

Edit: Senaste beställningen var 27/7 hos Animail. Som jag minns det hade PostNords (utmärkta) app då fått funktionen att automatiskt snappa upp paket. Inte ens där dök Animail upp, vilket då tyder på att de varken har angett min epost eller mitt mobilnummer.

Gymgrossisten, Bodystore och Tretti för att ta några exempel på Marketplace hos er, klarade under samma period att skicka paket utan pappersavi.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro