Hyra Teamspeak 3 server - Vart?

Permalänk
Medlem

Hyra Teamspeak 3 server - Vart?

Ska hyra 20 slots TS3 server. De flesta som joinar kommer bo i norra sverige och i princip alla bor i Sverige.
Krav:

- Password protected
- 20 slots.
- Nästintill fulla admin rättigheter (Ändra antal slots och sånt är inget jag kan kräva)
- Opus Voice Quality 10 Codex ska finnas.
- Rätt snabb support tillhands ifall något strular.
- Kan uppdatera TS3 serverversionen till senaste version på begäran eller håller den uppdaterad.
- Väldigt lite Downtime.
- Stabil och låg latency.

Pris spelar ingen roll och jag är inte intresserad av att öppna egen server så föreslå inte det.
Vart rekommenderar ni att jag hyr denna server?

Permalänk
Medlem

Har du kollat på Rocketblast?
http://www2.rocketblast.se/rent/info/15

Har för mig att sweclocker hyr/hyrde deras servrar för bf3 allafall.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

www.Swedishhost.se

Billigt och bra.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Blir troligen Gamelaunch eller rocketblast.

Permalänk
Medlem

Multiplay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Ska hyra 20 slots TS3 server. De flesta som joinar kommer bo i norra sverige och i princip alla bor i Sverige.
Krav:

- Password protected
- 20 slots.
- Nästintill fulla admin rättigheter (Ändra antal slots och sånt är inget jag kan kräva)
- Opus Voice Quality 10 Codex ska finnas.
- Rätt snabb support tillhands ifall något strular.
- Kan uppdatera TS3 serverversionen till senaste version på begäran eller håller den uppdaterad.
- Väldigt lite Downtime.
- Stabil och låg latency.

Pris spelar ingen roll och jag är inte intresserad av att öppna egen server så föreslå inte det.
Vart rekommenderar ni att jag hyr denna server?

Hittade du någon som uppfyllde dina krav? Jag funderar lite på att lägga ner min privata och hyra istället. Och skulle dessutom behöva peka min domän till den.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Skrivet av iaken:

Hittade du någon som uppfyllde dina krav? Jag funderar lite på att lägga ner min privata och hyra istället. Och skulle dessutom behöva peka min domän till den.

Rekommenderar multiplay, deras Datacenter ligger i Hudiksvall och det är rätt "norr" i Sverige (Jobbar inte där)

Sen har dom ett splitternytt datacenter som byggdes 2013

//Tobias

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk

Rekommenderar Multiplay jag också Riktigt bra och stabila servrar, både för spel och voice.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Multiplay körde vi i flera år, men sa upp skiten då deras servrar konstant crashar eller utsätts för DDoS.

Visa signatur

Victor 286 8Mhz @ 10Mhz 1MB RAM (8 Moduler) 22MB HDD 5,25" Floppy 256Kb VGA, Monoskärm

Permalänk
Medlem

Ifall någon behöver runt 20 platser i en TS3 server, kontakta mig då jag har en server uppe konstant.
Är idag ca 5-6 pers som använder den, finns i Sthml med 100/100 BBB lina.

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

Vi hyr nu från multiplay. 53kr för 15slots i 3 månader. Funkar kalas

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moli:

Ifall någon behöver runt 20 platser i en TS3 server, kontakta mig då jag har en server uppe konstant.
Är idag ca 5-6 pers som använder den, finns i Sthml med 100/100 BBB lina.

Jag har å en ts3 server uppe 24/7. Å ja det finns drygt 25 platser. Det jag kan erbjuda är eget rum med lösen om ni så önskar. Jag kommer självklart inte begära någon som helst betalning för detta utan ni får använda den bäst ni vill i mån av plats.

Jag har den enbart för att när jag sitter och spelar så finns det inget värre än när någon ringer på skype och man blir ur tabbad..:P Så jag bestämde mig för att börja med Ts3 så den som vill mig något kan alltid komma in där utan att förstöra något mitt i ett spel.

Men som sagt gå in och kolla om jag är där så kan vi lösa det. Ts3 ip: 217.31.176.20:9987

Permalänk

Behöver nån privata kanaler så har vi plats så det räcker. Uppdaterad/dedikerad/opus voice 10. Bara skicka ett pm

Edit: höstens trådlyft :/

Visa signatur

CPU: 12900K (H150i Elite LCD) | GPU: ASUS ROG STRIX 3080 ti OC | MB: ASUS PRIME Z690-A
PSU: ASUS ROG Thor 1200 | DDR5: G.SKILL Trident Z5 6000Mhz | CHASSI: Lian Li 011 EVO
SSDs: 2x Samsung 970 Pro (2+1TB) | LJUD: GoXLR + Beyerdynamic DT 770 PRO + Shure SM7B
SKÄRM: Asus ROG Swift PG278Q / AW3423DW OLED | OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Hyr absolut INTE från Rocketblast! Visst, deras servrar är hyfsat billiga, men deras support är den sämsta jag någonsin sett. Jag och klanen har hyrt både spelservrar och mumble hos dem. När något gått snett och vi behöver hjälp har vi, mer ofta än sällan, fått vänta i över en vecka för att få ett första svar. Och detta trots att vi har två som har direktkontakt med vars en anställd. De har även erkänt att deras support inte har prioriterats av de anställda, utan de sitter allihop och programmerar ihop saker för framtiden. Men utan support tappar man kunder, och inga kunder = ingen framtid... De är med andra ord inte alltför seriösa. Vi har nu gått över till fragnet, och där är allt perfekt! Bra pris, support som ofta svarar inom en timme osv.

Permalänk
Moderator
Moderator

*inlägg raderat*

Man säljer inte tjänster i forumet utan i marknad, vänligen läs på våra forumregler.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Moli:

Ifall någon behöver runt 20 platser i en TS3 server, kontakta mig då jag har en server uppe konstant.
Är idag ca 5-6 pers som använder den, finns i Sthml med 100/100 BBB lina.

jag skulle vara intresserad, har du den kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Connykofot:

jag skulle vara intresserad, har du den kvar?

Pma mig så kanske jag kan fixa något

Permalänk
Medlem

Jag har också en TS3 Server dock så är den i Frankrike. PGA vi har en streamer inne på vår server som har lyckats fått vår server DDOSad en gång så nu har Vi ddos skydd. så bor man i Sverige så ligger jag med ADSL 8Mbit på ca 50ms de med fiber har jag sett är nere på 25-30ms Vi erbjuder egna rum. Skulle det bli fult på server så kan vi uppgradera ända upp till 512 slots. har bara 200 slots öppna just nu.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk

Öppen server, alla har rätt att skapa egna temporära rum, bara PMa så fixar vi ett permanent.

IP: JoeLL.se

Hostad på fiber i stockholm.

Visa signatur

CPU: 12900K (H150i Elite LCD) | GPU: ASUS ROG STRIX 3080 ti OC | MB: ASUS PRIME Z690-A
PSU: ASUS ROG Thor 1200 | DDR5: G.SKILL Trident Z5 6000Mhz | CHASSI: Lian Li 011 EVO
SSDs: 2x Samsung 970 Pro (2+1TB) | LJUD: GoXLR + Beyerdynamic DT 770 PRO + Shure SM7B
SKÄRM: Asus ROG Swift PG278Q / AW3423DW OLED | OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av eXim:

Pma mig så kanske jag kan fixa något

Det går inte och skicka PM till dig, har du skype/steam som vi kan prata på?

Permalänk
Medlem

Jag har en VPS hostad i England skulle kunna fixa en till virtuell TS server på den. PM'a mig om du är intresserad!
Vet inte riktigt hur många slots den klara av brukar bara vara jag och ca 5 till samtidigt.

Ping till google.se = Minimum = 13ms, Maximum = 15ms, Average = 13ms
Ping till min server = Minimum = 46ms, Maximum = 55ms, Average = 48ms

Permalänk
Medlem

har 10st IBM hs21 blad med dubbla 3.2Ghz /GB, med 2008r2 på, dom gör ingeting, står i hall i Göteborg med 300mbit. hojta om du fortfarande behöver en server

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Inaktiv

Nu när Bytecore konkade, vart ska man hyra TS server då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikron:

Nu när Bytecore konkade, vart ska man hyra TS server då?

ett tips, kör Discord istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikron:

Nu när Bytecore konkade, vart ska man hyra TS server då?

Använt server-sponsoring.com i 3-4 månader nu. Helt gratis, ingen registrering, bra med platser och servern var uppe i 70 dagar utan några fel, idag var dock servrarna nere tyvärr men bara en stund.

Permalänk
Medlem

Köp VPS med linux, Installera servern på den, Fixa NPL.
kostar mig typ 62kr i månaden för VPSen och då har jag 2 servrar som delar på 512 platser.
+ att det är en linux dator som då även kan hålla en simpel liten hemsida uppe.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Har hyrt Swedishhost och allt har funkat förutom sista veckorna när folk med Telia laggar för andra i ts

Permalänk
Medlem

har med till förfognade bara höra av sig så kan ni få en kanal

Permalänk
Medlem

@auge: Haha, skön signatur!

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

@enoch85 den lever än

Visa signatur

Victor 286 8Mhz @ 10Mhz 1MB RAM (8 Moduler) 22MB HDD 5,25" Floppy 256Kb VGA, Monoskärm