Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem

Någon här som har sett Tokyo Ghoul? Finns på netflix, i alla fall här i Frankrike.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

Någon här som har sett Tokyo Ghoul? Finns på netflix, i alla fall här i Frankrike.

Har sett båda säsongerna, och ger dem 8/10 var. Förhållandevis hög poäng då jag brukar vara lite småpetig, så definitivt värd att se och jag tror inte att du kommer bli besviken!

Skrivet av ackwell:

Anime-rekommendationer till mig som tyckte om Psycho-Pass, Gangsta., Terror in Resonance, men inte Ghost in the Shell eller Black Lagoon?

Tokyo ghoul låter som något för dig!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@XFTality: Åh grymt! Tack för det

Vet du någon annan Anime serie som är liknande? Gillar när det är övernaturligt, blodigt, och fantasy.

// Philip

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

@XFTality: Åh grymt! Tack för det

Vet du någon annan Anime serie som är liknande? Gillar när det är övernaturligt, blodigt, och fantasy.

// Philip

Death note, en klassiker. Du skulle nog älska den.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@XFTality: Grymt, då ska jag kolla in den. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

@XFTality: Åh grymt! Tack för det

Vet du någon annan Anime serie som är liknande? Gillar när det är övernaturligt, blodigt, och fantasy.

// Philip

Har du kollat på Claymore

Permalänk
Medlem

@Alpha77: Nä, den har jag inte sett. Är den bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

@Alpha77: Nä, den har jag inte sett. Är den bra?

övernaturligt, blodigt, och fantasy.
japp det är bra!

Permalänk
Medlem

@Alpha77: Låter helt perfekt!
Tack ska du ha!

Permalänk

Vad kollar ni på just nu?
Jag håller på att kolla igenom Durarara!!
Annars kollar jag på My Hero Academia, Kabaneri of the iron Fortress och RE:Zero varje vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Annars kollar jag på My Hero Academia, Kabaneri of the iron Fortress och RE:Zero varje vecka.

Kollar också på de tre, definitivt de bästa denna säsong.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Anne-happy
KumaMiko
Pan de Peace
Macross Delta
Netoge
Bakuon!!
The Asterisk wars s2

Det är dom jag kollar på iaf.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Vad kollar ni på just nu?

På tok för många. Denna säsong är nog en av de bästa vi har haft på länge, vanligtvis blir det 5-7 serier men denna gång blev det hela... 17.

Bakuon
Bungou Dogs
Netoge no Yome
Space Patrol Luluco
Sakamoto
Tanaka-kun
Gakusen Toshi Asterisk (S2)
Kiznaiver
Flying Witch
Magi: Sinbad no Bouken
Hero Academia
Pan de Peace!
Nijiiro Days
Kuma Miko
Re:Zero
Haifuri
Kabaneri of the Iron Fortress

Skulle jag ranka dessa så skulle det se ut så här:

God-tier:
Kabaneri of the Iron Fortress
Magi: Sinbad no Bouken
Re:Zero
Hero Academia
Sakamoto

Great-tier:
Haifuri
Flying Witch
Kiznaiver
Kuma Miko
Gakusen Toshi Asterisk

Good-tier:
Resten som jag inte har nämnt.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Berserk-mangan samt en fortsättningen på animen har äntligen börjat igen.
Mangan har jag väntat ca ett år på.
Animen ett par år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska nog ge Orange en chans denna säsong. I övrigt är det väl ungefär lika tunt om intressanta saker som vanligt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Har crunchyroll fortfarande väldigt begränsat utbud för oss här i Sverige? Hade vi fått samma serier som de kan se i USA hade det varit väldigt lockande, men nu måste man köra med vpn eller liknande för att få se de serier man vill.
Någon som prenumererar där och vet hur det ser ut i dagsläget? Var ett tag sen jag provade på det

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Ska nog ge Orange en chans denna säsong. I övrigt är det väl ungefär lika tunt om intressanta saker som vanligt.

Det blev alltså Handa-kun och Orange till slut då, och nu börjar det ju vara dags för ny säsong igen. Tyvärr visar det sig inte finnas nåt intressant alls. Kommer väl iofs en filmfortsättning av Orange, meneh. Vivid Strike, kanske, Nanoha-universumet funkar ju...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Det blev alltså Handa-kun och Orange till slut då, och nu börjar det ju vara dags för ny säsong igen. Tyvärr visar det sig inte finnas nåt intressant alls. Kommer väl iofs en filmfortsättning av Orange, meneh. Vivid Strike, kanske, Nanoha-universumet funkar ju...

Re:Zero, Amaama to Inazuma och Shokugeki no Soma var riktigt bra under denna säsong IMO.

Orange var trevlig med stundvis komiskt kass animation

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Texhnolyze, en riktigt mystisk och intressant anime.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Re:Zero, Amaama to Inazuma och Shokugeki no Soma var riktigt bra under denna säsong IMO.

Orange var trevlig med stundvis komiskt kass animation

äh, re:zero tycks vara ytterligare en LN-adaptering och därmed ointressant eftersom man redan sett det förr så att säga, amaama to inazuma skulle väl iofs kunna vara sevärt, men nä, shokugeki no soma har jag inte sett första säsongen av, så det känns ovärt att se säsong 2 då.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

äh, re:zero tycks vara ytterligare en LN-adaptering och därmed ointressant eftersom man redan sett det förr så att säga, amaama to inazuma skulle väl iofs kunna vara sevärt, men nä, shokugeki no soma har jag inte sett första säsongen av, så det känns ovärt att se säsong 2 då.

Riktigt bra adaption dock. 80-90% av alla anime vi får är ju VN/LN/Manga-adaptioner, inget fel med det. Säljer VN/LN/Mangan som smör så nappar animationsstudiorna och erbjuder dem en anime-adaption.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av kode:

äh, re:zero tycks vara ytterligare en LN-adaptering och därmed ointressant eftersom man redan sett det förr så att säga, amaama to inazuma skulle väl iofs kunna vara sevärt, men nä, shokugeki no soma har jag inte sett första säsongen av, så det känns ovärt att se säsong 2 då.

Jag vet inte varför Re:zero skulle vara ointressant bara för att det är en light novel. LN är ju ett medium som vilket annat. VN adaptioner brukar ju generellt vara rätt skit. Men då finns ju också Steins;Gate, både en av de bästa VN adaptioner men även en av de bästa anime att komma ut de senaste 10 åren.

Min lista över sommar anime:
91 Days
Handa-kun
Shokugeki no soma
Mob Psycho 100
Re:Zero

Mob Psycho 100 var lätt den bästa den här säsongen. Om man kommar över den ovanliga art-stylen så får man sjukt bra animationer (lätt den anime som såg bäst ut visuellt), en väldigt bra och rolig berättelse.
Resten var helt ok. Den som stog ut mest är nog 91 Days, då det inte finns så mycket mafia anime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Jag vet inte varför Re:zero skulle vara ointressant bara för att det är en light novel. LN är ju ett medium som vilket annat.

Jag generaliserar något när jag skrev att det går bort enbart pga baserat på light novels. Jag kan börja med att nämna några light novel-serier som jag tycker om: Slayers, Full Metal Panic, Crest of the Stars, Spice and Wolf. Det är dock en stor subgenre av denna typ av bok som jag fått nog av.

Men om vi går och tittar på synopsis på Re:Zero på wikipedia dårå; "Subaru Natsuki is suddenly summoned to another world. With no sign of who summoned him, he soon befriends a silver-haired half-elf girl. When he and the girl are mysteriously killed, Subaru awakens and discovers that he has acquired the ability "Return by Death", enabling him to reverse time by dying."

Så det låter lite som att det är "typ Shakugan no Shana" kombinerat med "typ Zero no Tsukaima". Pass.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Jag generaliserar något när jag skrev att det går bort enbart pga baserat på light novels. Jag kan börja med att nämna några light novel-serier som jag tycker om: Slayers, Full Metal Panic, Crest of the Stars, Spice and Wolf. Det är dock en stor subgenre av denna typ av bok som jag fått nog av.

Men om vi går och tittar på synopsis på Re:Zero på wikipedia dårå; "Subaru Natsuki is suddenly summoned to another world. With no sign of who summoned him, he soon befriends a silver-haired half-elf girl. When he and the girl are mysteriously killed, Subaru awakens and discovers that he has acquired the ability "Return by Death", enabling him to reverse time by dying."

Så det låter lite som att det är "typ Shakugan no Shana" kombinerat med "typ Zero no Tsukaima". Pass.

En så liten bit text kan inte ge en överblick över anime, särskilt inte en sådan som Re:Zero. Tips är att se en eller två episoder av Re:Zero och sedan bestämma om du vill fortsätta, för jag har väldigt svårt för mig att se att det inte skulle gå hem för dig.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

En så liten bit text kan inte ge en överblick över anime, särskilt inte en sådan som Re:Zero. Tips är att se en eller två episoder av Re:Zero och sedan bestämma om du vill fortsätta, för jag har väldigt svårt för mig att se att det inte skulle gå hem för dig.

Jag är högst tveksam. Jag tittade just på min MAL-sida och noterar att av de 400+ titlar jag har markerat som avslutade där så är det ca 15 som fått 10 poäng, och ungefär 100 st som fått 9 poäng. Shakugan no shana första säsongen är en 8, de flesta andra light novel-animeerna i samma genre har 7 eller lägre.

Jag har otroligt mycket mindre tid nu än för t.ex. 10 år sedan, då t.ex. Shana och Zero visades. Den tid jag kan avvara till anime lägger jag då hellre på titlar jag med gott samvete kan ge 9:or och 10:or. Den här genren hör rätt uppenbart inte dit för mig. Du, och andra, får förstås tycka om det hur mycket som helst om ni vill, men det funkar inte för mig. Längre, i alla fall.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

hejsan alla vet inte om detta är rätt tråd men har ni tips på någon anime eller manga som är bra, spelar ingen roll ifall den är avslutad eller inte

Permalänk
Skrivet av aneroux:

hejsan alla vet inte om detta är rätt tråd men har ni tips på någon anime eller manga som är bra, spelar ingen roll ifall den är avslutad eller inte

Vad vill du se/läsa för något? Att säga att du vill ha tips på en manga eller anime utan att gå mer specifikt är inte så lätt. Ge gärna förslag på serier/kategorier du gillar så blir det lättare att ge tips.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Avstängd

Ingen som vet något nytt om One punch man? Fetaste anime..tyvärr kort..läste att S2 skulle starta innan oktober slut..men oktober är slut och inget OPM..

Sedan har jag läst att författaren ska tydligen släppa hela säsong 2 på en gång?

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

lite det som är mitt problem

@warmerspy: Jag har liksom inget specifikt område det senaste jag kollat/läst på var mob 100, dragonball super , black butler och hajime no ippo(min första sport anime). Dock känns det som att jag endast kollat på sånt dem flesta hört talas om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aneroux:

@warmerspy: Jag har liksom inget specifikt område det senaste jag kollat/läst på var mob 100, dragonball super , black butler och hajime no ippo(min första sport anime). Dock känns det som att jag endast kollat på sånt dem flesta hört talas om.

Då Gintama innehar 4 st av top 10 platserna på Top Anime of all time hos myanimelist, så kan jag med god resonans rekommendera detta mästerverk.