Permalänk

Jobbar kommunalt inom kollektivtrafik som arbetsledare(63 personer direkt underställt med personalansvar, rehabansvar samt ekonomiskt ansvar vilket egentligen = gruppchef)
Ca 36-38k brutto plockar ut 25-28k beroende på öt. Jobbar typ 30% helger, arbetstider 50% kontorstid, 50% allt från 03:10-23:45. Hade det vart privat ligger medianlönen på ca 45 ist. 646 personer underställt. Kommunalt is a bitch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Föredetting
Skrivet av superapan:

Har "cykelkomponenter i kolfiber" gått i konkurs? Beklagar detta i så fall. Eller menar du att du har eget företag? Begreppet "förvärvsarbete" innebär nämligen också eget företag...

Jag var varken bosatt i, eller hade några företagsengagemang i Sverige under 2015, helt enkelt. Firman är helt ny, och där går jag med förlust än så länge.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Mattecoach

@morphan88:

I vilken kommun? (eller iaf vilken typ av kommun, storstad, välmående by eller Malmö)

Vad menar du med "646 personer underställt"?

Permalänk

@CebitZeros: passa på att byta jobb medan det är högkonjunktur!

Håller dom dessutom på och varslar så många som du säger så erbjuder dom ju inte ens någon säkerhet vilket förmodligen innebär att din framtid också är räknad. Säkert vid lågkonjunktur om inte tidigare.

Ser inga fördelar med att vara kvar.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Nytt jobb och ny lön, och första "riktiga" jobbet efter avslutade studier.
Jobbar som IT Konsult / Säljare och har 30 000 i grundlön + provision. 3000 kr i friskvård, en myriad av IT-relaterade förmåner (Om jag nyttjar varenda en ligger de på ca 10 000 / år, vilket jag visserligen inte gör) och 31 dagar semester eftersom jag är pappa. Har även en 35h arbetsvecka.
25 år ung.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem

Har gått över till månadslön nu som vikarierande processoperatör på pappersbruk. Jag har 21466kr grundlön och sedan 5800kr fast OB på det så ~27250kr/mån har jag, exklusive semesterersättning därför det är lite lägre än vad jag hade förut när jag hade timlön. Skulle jag lägga till den semesterersättningen så skulle jag hamna precis över 30k.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimboso:

31 dagar semester eftersom jag är pappa.

Detta är jag lite nyfiken på. Jag vet att man kan ha fler än 25 semesterdagar, antingen via lokalt avtal eller via kollektivavtal, men aldrig hört att man får fler semesterdagar för att man är pappa. Är det något ni kom överens om när dom anställde dig?

ont:
Jobbar som löneadministratör och har även fått lite ansvar som systemadministratör i ett bemanningsprogram.
Har ingen utbildning utan under tiden jag var arbetslös så praktiserade jag överallt där jag kunde för att slippa sitta hemma 24/7.
Fick praktik på ett lönekontor som sedan vart vikarieanställningar (jag var villig att kämpa för att lära mig och förstå hur allting fungerade vilket resulterade i detta)
När sedan vikarieperioden var över så vart ungefär samtidigt som en pensionsavgång så vart tillsvidareanställd.
Började på 19.000 kr lön
När jag vart tillsvidare fick jag 23.000 kr brutto/mån
Nu efter senaste lönerevisionen så har jag 24 800 kr brutto/mån.

Helt ok utveckling för offentlig sektor.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av izzie:

Spännande att medianlönen i den här tråden ligger långt långt över medianlönen för Sverige.

Övferklassforum!

Kan ju vara så att de med högre lön är mer benägna att skriva i tråden. Det är ju ren spekulation men jag skulle inte ta trådens statistik för att dra några sådana slutsatser om forumet.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Kan ju vara så att de med högre lön är mer benägna att skriva i tråden. Det är ju ren spekulation men jag skulle inte ta trådens statistik för att dra några sådana slutsatser om forumet.

Antagligen är det så, blandat med en eller två nypor salt. Vad vet jag. Det var mest en observation med glimten i ögat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Detta är jag lite nyfiken på. Jag vet att man kan ha fler än 25 semesterdagar, antingen via lokalt avtal eller via kollektivavtal, men aldrig hört att man får fler semesterdagar för att man är pappa. Är det något ni kom överens om när dom anställde dig?

Vi har lokalt att efter 30 får man 31 dagar semester, och alla på kontoret är över 30 (och har således 31 dagar), så jag lyckades förhandla fram de där extra 6 dagarna semester att spendera med min familj, och att då skulle inte jag bli ensam om att ha "kort" semester. Jag hade dessutom en ett bra utgångspunkt i mina förhandlingar eftersom företaget uppsökte mig, och inte jag dem.

Det är ju dock en förmån som försvinner när jag fyller 30, men då lär jag å andra sidan inte vara kvar vid samma tjänst / företag, men jag prisar mig lycklig med mina extra 6 dagar som kan spenderas med något kul

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Kan ju vara så att de med högre lön är mer benägna att skriva i tråden. Det är ju ren spekulation men jag skulle inte ta trådens statistik för att dra några sådana slutsatser om forumet.

Jag tror att medelskribenten i denna tråd är man, stockholmare, 30 år och jobbar med programmering. Där har du en lön på dryga 40 lakan. Det är ändå det vanligaste yrket i Stockholm, och dessa datasnubbar gillar förmodligen datorer och spel och utgör en stordel av användarbasen på Sweclockers.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Kan ju vara så att de med högre lön är mer benägna att skriva i tråden. Det är ju ren spekulation men jag skulle inte ta trådens statistik för att dra några sådana slutsatser om forumet.

Jag tror det ligger något i din spekulation. Man är ju mycket mer benägen att berätta om man har det bra, än om man har det sämre än andra.

Skrivet av izzie:

Antagligen är det så, blandat med en eller två nypor salt. Vad vet jag. Det var mest en observation med glimten i ögat.

Jag tror det kan ligga något i det dock. Detta är ju ett forum som innehar en stor mängd entusiaster. Och att vara dator-entusiast har ju tyvärr rätt stora konsekvenser för börsen, och således kan det ju vara så att de med låg / mindre inkomst inte riktigt för sig in på detta spåret. Jag tänker lite i samma spår som att t.ex Golfspelare över lag tjänar mer än de som t.ex spelar i korpen.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av superapan:

Jag tror att medelskribenten i denna tråd är man, stockholmare, 30 år och jobbar med programmering. Där har du en lön på dryga 40 lakan. Det är ändå det vanligaste yrket i Stockholm, och dessa datasnubbar gillar förmodligen datorer och spel och utgör en stordel av användarbasen på Sweclockers.

Intressant. Frågan är dock om det är en så stor del av Sweclockers' användarbas.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

@morphan88:

I vilken kommun? (eller iaf vilken typ av kommun, storstad, välmående by eller Malmö)

Vad menar du med "646 personer underställt"?

Gbg, har 646 förare som man eventuellt har krissamtal mm osv med. Sen e det bara 60-65 förare som man har ekonomiskt rehab ansvar för. Dvs 60+ direkt underställda men 646f som man ändå får hantera inom diverse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

~122kr/h som Butiksbiträde på timanställning. 20k brutto och ca. 16k netto för Augusti med 120 arbetade timmar.

Mycket OB på helger så det gillas.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimboso:

Nytt jobb och ny lön, och första "riktiga" jobbet efter avslutade studier.
Jobbar som IT Konsult / Säljare och har 30 000 i grundlön + provision. 3000 kr i friskvård, en myriad av IT-relaterade förmåner (Om jag nyttjar varenda en ligger de på ca 10 000 / år, vilket jag visserligen inte gör) och 31 dagar semester eftersom jag är pappa. Har även en 35h arbetsvecka.
25 år ung.

Vilken typ av IT-Konsult är du? Allt-i-allo eller är du nischad till något speciellt?

Permalänk
Medlem

@grimboso:

Vad har du för utbildning om jag får fråga? Lite sugen på att plugga något inom IT

.....

Min lön Brutto: 24-29k Beroende på hur mycket OB och bonus, jobbar som säljare i butik

Permalänk
Medlem

runt 28.5k brutto, processoperatör pappersindustrin och <1år på jobbet, maximala lönen efter fem år som det ser ut idag ligger på 34.5k brutto med det avtalet vi har idag men de flesta som varit där har en satans massa tillägg för ansvarsområden de har hand om under arbetstid

har ingen utbildning och jobbar 3-skift.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Vilken typ av IT-Konsult är du? Allt-i-allo eller är du nischad till något speciellt?

Undrar detsamma. 25år, 35h i veckan, låter väldigt mycket för ett första jobb inom IT.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Vilken typ av IT-Konsult är du? Allt-i-allo eller är du nischad till något speciellt?

Har bara jobbat som konsult i några månader, så är väl rätt allt-i-allo i dagsläget. Skulle väl påstå om någon riktning så är det optimering av slutanvändarens upplevelse av IT miljön inom företaget. Du kan säga att jag hjälper IT avdelningen "sälja" sina tjänster till de anställda. Jag jobbar väl framförallt mot/med statliga myndigheter, eftersom jag har säkerhetsklass 2. Det är väl i och för sig inte direkt "svårt" att få, men det tar tid och det är ju en styrka att slippa göra om det varje gång.

Skrivet av Vinvega:

@grimboso:

Vad har du för utbildning om jag får fråga? Lite sugen på att plugga något inom IT

.....

Min lön Brutto: 24-29k Beroende på hur mycket OB och bonus, jobbar som säljare i butik

Jag är ekonom, så jag har synnerligen hamnat fel. Pluggar du något inom IT är det väl Data/programmering, programutveckling eller systemutveckling som är de spåren som ger dig bra lön. Det jag jobbar med på daglig basis som IT konsult kan du utan problem googla fram, det är inget du lär dig i någon utbildning. Alla problem som är systemrelaterade, och dylikt, puttar jag iväg på dom som kan det. Jag arbetar mer med processerna och det "otekniska".

Jag har aldrig jobbat övertid, helg eller kväll sedan jag började, men jag vet att vi har rätt lukrativa avtal om man behöver dra in å jobba utanför kontorstider. Har heller inte jobbat länge nog för att kunna säga vad min provision kommer hamna på i snitt, eftersom sommaren är rätt kass, och hösten är rätt vass. Ska jag dra snittet sista 6 mnd ligger väl den på ca 6 000 kr, men jag tror det kommer sjunka rätt bra mot vinter. Mycket som händer under hösten, speciellt på myndigheter.

Skrivet av Eldritzh:

Undrar detsamma. 25år, 35h i veckan, låter väldigt mycket för ett första jobb inom IT.

Jag hade en väldigt bra förhandlingssituation när jag blev anställd. Jag jobbade med ungefär samma sak som jag gör nu under 3 år medans jag pluggade, mer eller mindre 50%, och är väl bara bra på att förhandla.

35h veckan är väl kanske missvisande. Jag arbetar 8-16 men har måltidsuppehåll och inte lunch, vilket jag tar ut enl. inhyrande företags lunchpolicy. Så vissa veckor kan det iofs vara 37,5h vecka, men oftast är det 35. Något jag borde noterat.

Förtydligande:
Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem

Såg att någon skrev att vi som tjänar lite mindre är kanske inte lika benägna att posta i tråden, men det måste vi ju ändra på.

SharePoint administratör. Ansvarig för att intranätet ser bra ut och fungerar som det ska. Behörigheter, uppdatering av innehåll, skapande av nya sidor och siter. Ligger i Office 365 så behöver inte oroa mig för drift eller backup.
Ansvarig för extranätet, inklusive Windows Server-burken det körs på. Håller i allt där från planering till inköp till byggnation till åtkomst för våra externa partners till backup. Tar hand om SQL där också, den går "bara" till SharePoint.
IT-tekniker med en roll som spänner över 1-2:a linjen. AD, Exchange, skrivare, Office 365, licenser. Smått och gott. Behövs det mer IT-muskler har vi en leverantör som tar över (t.ex trassel med ISP, större nätverksproblem, backup).
Jag är även IT-ansvariges närmsta underhuggare. Hans enda, om vi ska vara petiga. Ganska liten IT-avdelning ;). Ca 150 anställda varav hälften i Europa & USA (vi supportar även dem).

Innan detta satt jag i helpdesk på ett annat ställe, 1:a linjen. Kände till slut att jag ville vidare, och jag ville verkligen i möjligaste mån hoppa över 2:a och gå rakt på tyngre drift och support. Får väl säga att jag absolut lyckades med det, men det kostade, vilket syns här under...

40 år, erfarenhet av it-support, ca 10-12 år, har spelat SharePoint och allt som hör till i ca ett år. Jobbar på ett företag som ligger ca 10 minuter från Liseberg. 8 minuter om man åker senare än 9 på morgonen ;). 22k brutto, men då ingår en frukostmacka! Tog den lönen då jag ville komma in i den här världen och bort från "välkommen till servicedesk, vad kan jag hjälpa dig med?". Hoppas väl på en "mild" ökning inom en ganska överskådlig framtid... Kan dock inte säga annat än att varje dag är skitkul, och jag lär mig något hela tiden.

Ni som är lite mer insatta, vad borde jag be om när kontraktet kommer på tal nästa gång?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Mattecoach

@Aldric T:

Jag jobbar på ett större företag, men har mycket kontakt med killen som har en roll liknande din här (dock vad jag förstår "endast" SharePoint och "molnet", har en annan avdelning skrivare, licenser och liknande).
Vet inte vad han har för bakgrund, men han är en del yngre än vad du är och en kvalificerad gissning är att han har strax över det dubbla i lön... Vet inte om det överhuvudtaget är rimligt på ditt företag, men allt handlar väl i grund och botten om att visa sitt värde.

Annars är mitt tips att söka dig till ett större företag, eller iaf ett företag med mer användare "lokalt". Blir nog mer problemlösande då, lättare att visa för chefen vad man faktiskt åstadkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Aldric T:

Jag jobbar på ett större företag, men har mycket kontakt med killen som har en roll liknande din här (dock vad jag förstår "endast" SharePoint och "molnet", har en annan avdelning skrivare, licenser och liknande).
Vet inte vad han har för bakgrund, men han är en del yngre än vad du är och en kvalificerad gissning är att han har strax över det dubbla i lön... Vet inte om det överhuvudtaget är rimligt på ditt företag, men allt handlar väl i grund och botten om att visa sitt värde.

Annars är mitt tips att söka dig till ett större företag, eller iaf ett företag med mer användare "lokalt". Blir nog mer problemlösande då, lättare att visa för chefen vad man faktiskt åstadkommer.

Tack för ditt svar. Jag vet att jag "sålde" mig till vrakpris, men det kändes värt det om jag kan komma dit jag vill. Får se vad som händer när mitt kontrakt här löper ut, kan mycket väl tänka mig att flytta vidare. Då kommer jag att ha nästan 1 1/2 års erfarenhet av SP så nästa förhandling är förhoppnigsvis lite lättare. Uppmuntrande var det iaf att se vad din kollega hade i lön...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Aldric T: Med tanke på storleken, ansvaret osv osv så skulle jag väl tippa på att 35 inte alls är en orimlig summa

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem

@grimboso: Hade bara inneburit strax under 10k mer än idag netto, knappt värt att förhandla om *host host*.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

@grimboso: Hade bara inneburit strax under 10k mer än idag netto, knappt värt att förhandla om *host host*.

Gör du ett bra jobb, och är en viktig spelare i företaget så ska du ju också ha en lön som speglar ditt ansvar och din roll som du har.

Att göra ett sådant hopp i lön kan ju givetvis vara svårt, men man ska inte sälja sig själv kort, för en chef kommer ju inte komma och fråga om om du vill ha högre lön, det krafter får du ställa själv. Du verkar ju vara lite av en spindel som knyter ihop nätet. Jag tror, utifrån hur du beskrev din arbetsroll, att du har en viktig roll som man inte bara byter ut sådär.

Kolla med facket också, de har betydligt bättre koll än mig på vad som är skälig lön för ditt arbete och ditt ansvar. Men jag tycker du ska stå på dig lite för om du tjänar så lite som jag tolkar ditt svar som, är du grovt underbetalt med tanke på ditt arbete.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grimboso:

Kolla med facket också, de har betydligt bättre koll än mig på vad som är skälig lön för ditt arbete och ditt ansvar. Men jag tycker du ska stå på dig lite för om du tjänar så lite som jag tolkar ditt svar som, är du grovt underbetalt med tanke på ditt arbete.

Bah, facket har noll koll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Såg att någon skrev att vi som tjänar lite mindre är kanske inte lika benägna att posta i tråden, men det måste vi ju ändra på.

SharePoint administratör. Ansvarig för att intranätet ser bra ut och fungerar som det ska. Behörigheter, uppdatering av innehåll, skapande av nya sidor och siter. Ligger i Office 365 så behöver inte oroa mig för drift eller backup.
Ansvarig för extranätet, inklusive Windows Server-burken det körs på. Håller i allt där från planering till inköp till byggnation till åtkomst för våra externa partners till backup. Tar hand om SQL där också, den går "bara" till SharePoint.
IT-tekniker med en roll som spänner över 1-2:a linjen. AD, Exchange, skrivare, Office 365, licenser. Smått och gott. Behövs det mer IT-muskler har vi en leverantör som tar över (t.ex trassel med ISP, större nätverksproblem, backup).
Jag är även IT-ansvariges närmsta underhuggare. Hans enda, om vi ska vara petiga. Ganska liten IT-avdelning ;). Ca 150 anställda varav hälften i Europa & USA (vi supportar även dem).

Innan detta satt jag i helpdesk på ett annat ställe, 1:a linjen. Kände till slut att jag ville vidare, och jag ville verkligen i möjligaste mån hoppa över 2:a och gå rakt på tyngre drift och support. Får väl säga att jag absolut lyckades med det, men det kostade, vilket syns här under...

40 år, erfarenhet av it-support, ca 10-12 år, har spelat SharePoint och allt som hör till i ca ett år. Jobbar på ett företag som ligger ca 10 minuter från Liseberg. 8 minuter om man åker senare än 9 på morgonen ;). 22k brutto, men då ingår en frukostmacka! Tog den lönen då jag ville komma in i den här världen och bort från "välkommen till servicedesk, vad kan jag hjälpa dig med?". Hoppas väl på en "mild" ökning inom en ganska överskådlig framtid... Kan dock inte säga annat än att varje dag är skitkul, och jag lär mig något hela tiden.

Ni som är lite mer insatta, vad borde jag be om när kontraktet kommer på tal nästa gång?

Från det ena till det andra.
Inte Aldric från 402m.com?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

@grimboso: Jo, det kan vara en utmaning, kanske tom så att jag måste byta arbetsgivare för att ro iland det. Jag visste var det var jag skrev på så ingen fult spel där, jag ville åt erfarenheten och var beredd att ta en lägre lön för det. Facket är överens med både dig och mig, jag får för lite men så länge jag är medveten om det och har valt det själv är det bara att köra på. Lär väl inte sitta här för 22 resten av livet heller :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@drotz2000: Farmor sa alltid att man ska inte slarva bort ett bra internet-nick så jo, the one and only

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.