Xbox Project Scorpios speltitlar från Microsoft körs i äkta 4K-upplösning

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roffe:

Det finns inget "High" eller "Low", bara vad utvecklarna ger dig och de är inte villiga att ge avkall på det visuella för bättre spelkänsla så länge det är det visuella som säljer.

Jupp

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Fantastiskt. Så det finns enstaka konsollspel där man kan välja mellan 2-3 två inställningar. Tror det kommer att dröja innan det blir standard dock. Åtminstone så länge Sony och MS inte aktivt pushar utvecklarna åt det hållet.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roffe:

Fantastiskt. Så det finns enstaka konsollspel där man kan välja mellan 2-3 två inställningar. Tror det kommer att dröja innan det blir standard dock. Åtminstone så länge Sony och MS inte aktivt pushar utvecklarna åt det hållet.

Fantastiskt ja. Men Tomb Raider är inte det enda spelet som presenterar liknande valmöjligheter. Har för mig att man kan välja mellan 30 och 60 FPS på konsolversionerna av The Division också, samt ytterligare en titel om jag inte är ute och cyklar.

Det lustiga i sammanhanget är att konsoler mer och mer börjar efterlikna PC, här är några gyllene exempel:

-Hårdvaran i nya konsoler är i princip en dator, skruvar man isär en så ser man att det är mer eller mindre en HTPC, undrar vad som händer om man försöker ghetto-uppgradera en konsol? Borde ju inte vara omöjligt.
- Konsoltillverkare börjar släppa "uppgraderade" konsoler oftare för att hänga med PC fenomen som 4K och VR, vilket i sig gör att konsolspelare gäckas att uppgradera snarare än senare. Så var det inte förut, då höll konsolerna i 6-7 år.
- 4K och VR ska in i konsolanvändares liv. Hög uppdateringsfrekvens är dock fortfarande inte relevant.
- Cross platform.
- Konsolexklusiva titlar blir mindre och mindre vanligt.

Vi får väl se vad som händer. Men tror tiden är förbi när en konsol kan leva i upp till åtta år (xbox 360) Inte helt omöjligt att konsoler i framtiden blir modulära och uppgraderingsbara.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Fantastiskt ja. Men Tomb Raider är inte det enda spelet som presenterar liknande valmöjligheter. Har för mig att man kan välja mellan 30 och 60 FPS på konsolversionerna av The Division också, samt ytterligare en titel om jag inte är ute och cyklar.

Det lustiga i sammanhanget är att konsoler mer och mer börjar efterlikna PC, här är några gyllene exempel:

-Hårdvaran i nya konsoler är i princip en dator, skruvar man isär en så ser man att det är mer eller mindre en HTPC, undrar vad som händer om man försöker ghetto-uppgradera en konsol? Borde ju inte vara omöjligt.
- Konsoltillverkare börjar släppa "uppgraderade" konsoler oftare för att hänga med PC fenomen som 4K och VR, vilket i sig gör att konsolspelare gäckas att uppgradera snarare än senare. Så var det inte förut, då höll konsolerna i 6-7 år.
- 4K och VR ska in i konsolanvändares liv. Hög uppdateringsfrekvens är dock fortfarande inte relevant.
- Cross platform.
- Konsolexklusiva titlar blir mindre och mindre vanligt.

Vi får väl se vad som händer. Men tror tiden är förbi när en konsol kan leva i upp till åtta år (xbox 360) Inte helt omöjligt att konsoler i framtiden blir modulära och uppgraderingsbara.

The Division var det enda andra exemplet jag kunde komma på också. Inte direkt vanligt alltså men vi får se vad framtiden ger. Så länge inte folk i allmänhet kräver högre än 30 FPS kommer inte heller konsoltillverkarna att pressa spelutvecklarna i den riktningen.

Lite lustigt dock att om man vill ha fler spel som inte är låsta till 30 FPS så måste man köpa den svagaste konsolen på marknaden. Ja, eller hålla sig till PC...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Så var det inte förut, då höll konsolerna i 6-7 år.

PS4 kommer hålla i 6-7 år. Fram tills nästa generation börjar.
Precis som en väl vald PC från 2013 oxå kommer göra.

Vilket nog är ganska lagom. Förra generationen (PS3/360) var lite väl lång (det är alltid en balans mellan "tid att håva in pengar" och att undvika stagnation) men det beror delvis på att de behövde lång tid på sig att återhämta sig från de enorma förluster den idiotiska hårdvaran orsakade.

Citat:

hänga med PC fenomen som 4K och VR,

4K är inte ett PC fenomen, det "trycket" kommer från "home entertainment" världen, både på hårdvaru (tv-apparater) och mjukvarusidan (Netflix m.fl). Och det är därför det är konsol, och inte PC, som leder vägen med HDR i spel t.ex.

Och VR ja...inte ens det går med säkerhet beskriva som ett PC fenomen. Kan nog bli så att Vive/Rift kommer ha fullt upp med att hänga med PS VR. Eller ja, iaf Rift kommer nog få hjälp av Scorpio iofs så de går ju lite i varandra där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Det här har jag missat. Var kan man läsa om det?

http://arstechnica.com/gaming/2016/09/microsoft-says-ps4-pro-...