Vad är din erfarenhet av att använda en TV som bildskärm i spel?

Permalänk

Vad är din erfarenhet av att använda en TV som bildskärm i spel?

Hej!

Har suttit och drägglat på Philips 43" skärm Philips Brilliance BDM4350UC (https://www.dustinhome.se/product/5010914790/brilliance-bdm43...) men har också kollat runt lite på 4K TV apparater och kollat YouTube reviews.

Det jag undrar är om det är möjligt att hitta en TV som jag kan lira spel som Skyrim och Masseffect (alltså inte vidare intresserad av snabba FPS) men som också duger för lite fotoredigering vilket Philips skärmen ovan ska vara helt kompetent till.

Permalänk
Medlem

enda nackdelen jag egentligen märkt av med tvskärm som datorskärm är att man sitter på tok för nära om man har den som en seriös datorskärm och att den inte fungerar speciellt bra där snabb input spelar roll så som csgo.

som casual skärm är det dock skönt att kunna dra till soffan och spela med.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Har du läst Sweclockers recension av Philips-skärmen? Den har rätt mycket problem som kan vara bra att vara medveten om.

Permalänk

@stormfrog:
Hade jag varit dig, så hade jag hållit mig borta från Philips http://www.sweclockers.com/forum/trad/1443118-tv-ej-hdcp-klar

Jag kör en Sony KDL40ex som monitor ibland, det är helt ok att lira/surfa framför tv,n. Då kör jag mest fps lir.

Permalänk
Medlem

Inga problem alls om man inte är särskilt kräsen, skulle jag säga. Jag är nog heller inte särskilt kräsen, men jag använder en sju år gammal 37" LG-TV när jag kör bilspel, och jag skulle absolut inte påstå att den är olämplig för ändamålet på något sätt. Det finns garanterat bättre, men utan att ha något att jämföra med ser jag inga fel. (vilket jag för övrigt tror gäller i de allra flesta fall när det kommer till bildskärmar)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080