Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem

Någon som vill hjälpa mig med 80 guld - Play a Friend questet?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Någon som vill hjälpa mig med 80 guld - Play a Friend questet?

Tja,
Jag har också questen så då får vi 160 var
Jag heter Mattie#2609 om du vill adda

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

@Mats76:

Perfekt addar dig nu!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Finns det någon vänlig själ här som har lust att hjälpa till och coacha eller bara hålla sällskap rank 5 och uppåt någon kväll? Sitter så himla hårt fast och behöver hjälp för att förbättra mitt gameplay. Spelar wild som omväxling just nu och som sagt, Pendlar upp och ner, upp och ner rank 5 till rank 2 och tillbaka igen. Gjort det nu i en vecka och börjar tröttna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Man får gå igenom lite av ett helvete om man vill ha den nya hjälten Tyrande med tillhörande card back om man inte bor i rätt land men det går i alla fall. Detta kräver att du har ett konto på twitch.tv i alla fall så skapa ett först om du inte har ett.

Lite av en disclaimer: Jag vet inte om man behöver en VPN eller inte... Jag använde en men det känns som att det inte borde behövas med tanke på vad du måste göra...

1. Hitta en slumpad adress att använda på: http://www.fakeaddressgenerator.com/World/uk_address_generato...

2. Uppdatera eller skapa ett Amazonkonto med den adressen.

3. Har du ett kreditkort får du gå in och ändra så att den betalar med den adressen.

4. Vet inte om det är ett krav men gå till: https://www.amazon.co.uk/mn/dcw/myx.html och ändra så att du är på UK store och inte något annat.

5. Vet inte om detta är ett krav heller men någonstans ändrade jag land i twitch till UK också.

6. När alla dessa steg är klara så kan du gå till twitch.tv och så bör det finnas en stor banner längst upp som vill att du ska testa twitch prime gratis. Gå igenom alla steg som den ber dig om så bör du nu ha twitch prime.

7. Uppdatera Twitch.tv så bör du i vänster menyn ha en lång lista med gratis grejer och det är bara klicka på rätt ställa och redeem code och följa instruktionerna så har du din hjälte samt card back.

8. Du får ett subscription coin som du kan slänga på en kanal så får du en gratis prenumeration och kanalen får pengar så gör det. Du kan t.ex. slänga ditt mynt på https://www.twitch.tv/geekslive så får geeks gaming hör från Swec lite pengar från twitch i alla fall

9. Se till att avbryta din prime prenumeration om du inte vill ha den då den kostar drygt 100kr per månad... Men du får en gratismånad där du kan kolla på allt från prime i alla fall

Kan ha missat något steg men det borde vara allt du behöver göra... Sjukt irriterande med promotions som bara fungerar i vissa länder... Idioti på hög nivå.

Lade till information om twitch coin
Permalänk
Avstängd

Spelar anyfin paladin nu och det går okej. Förutom när man blir utskillad av en rogue. Swashburglar into Anyfin Can Happen. Vi försökte båda två topdecka lethal och jag hade haft det nästa turn. The skills!

Annars så upplever jag det fortfarande tråkigt att aggro metan aldrig dör ut. Det är den ena plågan efter den andra på ladder.

Anyfin Paladin fungerar okej. Mycket removal men man måste få till card draw bara. The Curator är ett trevligt kort.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Spelar anyfin paladin nu och det går okej. Förutom när man blir utskillad av en rogue. Swashburglar into Anyfin Can Happen. Vi försökte båda två topdecka lethal och jag hade haft det nästa turn. The skills!

Annars så upplever jag det fortfarande tråkigt att aggro metan aldrig dör ut. Det är den ena plågan efter den andra på ladder.

Anyfin Paladin fungerar okej. Mycket removal men man måste få till card draw bara. The Curator är ett trevligt kort.

Aggro metat? Det är ju Midrange meta nu. Control dödar aggro, Midrange dödar Control i en helig cirkel. Spela aggro och njut av vinsterna. Face hunter, aggro shaman mm tar kol på midrange shamanerna. Murloc palafin är bra mot greedy control lekar som warrior som många spelar nu så kör på det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NuZ:

Aggro metat? Det är ju Midrange meta nu. Control dödar aggro, Midrange dödar Control i en helig cirkel. Spela aggro och njut av vinsterna. Face hunter, aggro shaman mm tar kol på midrange shamanerna. Murloc palafin är bra mot greedy control lekar som warrior som många spelar nu så kör på det

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig i livet att jag spelar aggro. Högre IQ än så har jag.

Börjar närma mig en rätt bra warrior deck nu annars. Varit riktigt segt att få shield slam och brawl från card packs. Började spela i Maj förra året har jag för mig och har fått en av varje nu. Fick en igår.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Aldrig i livet att jag spelar aggro. Högre IQ än så har jag.

Börjar närma mig en rätt bra warrior deck nu annars. Varit riktigt segt att få shield slam och brawl från card packs. Började spela i Maj förra året har jag för mig och har fått en av varje nu. Fick en igår.

Aggro är precis lika lätt eller svårt som alla andra lekar. Det man kan spela bra är det som är lätt. Aggro har beräkningarna, midrange har valen att gå aggro eller control i vissa situationer, control har valen om det är dags att göra skada eller inte. Spelat sedan Beta så har lite kött på benen iaf och spelat mycket Magic.

Grattis, control warrior är en rolig lek att spela

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NuZ:

Aggro är precis lika lätt eller svårt som alla andra lekar. Det man kan spela bra är det som är lätt. Aggro har beräkningarna, midrange har valen att gå aggro eller control i vissa situationer, control har valen om det är dags att göra skada eller inte. Spelat sedan Beta så har lite kött på benen iaf och spelat mycket Magic.

Grattis, control warrior är en rolig lek att spela

Skickades från m.sweclockers.com

Beror nog lite på vilken deck det handlar om. Secret Paladin hade +50% winrate bland bots.

Gillar midrange och control överlag. Warrior är kul.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Beror nog lite på vilken deck det handlar om. Secret Paladin hade +50% winrate bland bots.

Gillar midrange och control överlag. Warrior är kul.

Sen är ju secret paladin en midrange lek. Dock med en perfekt kurva och ingen kan tydligen spela runt secrets så en bot klarade av det. Spelar en hel del Wild och dom få secret paladinerna jag möter är väldigt lätta om man spelar runt secrets. T.ex med Freeze mage för då har man ingen minion på brädet och alla paladins secret blir värdelösa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NuZ:

Sen är ju secret paladin en midrange lek. Dock med en perfekt kurva och ingen kan tydligen spela runt secrets så en bot klarade av det. Spelar en hel del Wild och dom få secret paladinerna jag möter är väldigt lätta om man spelar runt secrets. T.ex med Freeze mage för då har man ingen minion på brädet och alla paladins secret blir värdelösa

Skickades från m.sweclockers.com

Fanns en icke midrange secret pally också när det begav sig. Spelar inte wild alls. Är bara glad att kort roteras ut nu.

Ja, det gick att spela runt secrets ibland om man hade rätt deck och rätt kort i handen men vem orkar möta exakt samma deck om och om igen? Är ju så det ser ut på ladder överlag.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Fanns en icke midrange secret pally också när det begav sig. Spelar inte wild alls. Är bara glad att kort roteras ut nu.

Ja, det gick att spela runt secrets ibland om man hade rätt deck och rätt kort i handen men vem orkar möta exakt samma deck om och om igen? Är ju så det ser ut på ladder överlag.

Då är det väl inga problem att vinna, om du möter samma deck om och om igen?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Då är det väl inga problem att vinna, om du möter samma deck om och om igen?

Nu gör du dig bara dum.

Sen skrev jag aldrig att det är svårt. Handlar mer om att inte orka möta samma decks om och om igen. Tydligen bara jag som tycker att det är tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Nu gör du dig bara dum.

Sen skrev jag aldrig att det är svårt. Handlar mer om att inte orka möta samma decks om och om igen. Tydligen bara jag som tycker att det är tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på hur man ser det. Är ju betydligt större variation nu än vad det var förr i Hearthstone. Sedan är ju såklart även standard en limiterande faktor när det gäller just variation.

Personligen hade jag velat att lekarna skulle rymma 40 kort istället för 30, det hade nog erbjudit bättre möjligheter till fler typer av decks samt mer dynamiskt gameplay.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Har precis blivit klar med mitt andra Full Golden deck, denna gång Paladin som jag tycker är lite halvskoj att köra med.
Brukar mest köra Dragonpriest till 95% av gångerna.
Har även ett Control Warrior deck som är riktigt rolig att köra med, mötte en kille från Grekland som jag fick decklistan av.
Har kört lite med det själv och även polarna gillar det, och de kör riktigt mycket Warrior.
Vore kul att se vad ni tycker om dessa deck.
Warriordecket skall tydligen varit uppe i rank 4 och bråkat, vet inte vad jag ska tro om det själv, men man vet ju aldrig.

Golden Dragonpriest

Golden Paladin

Control Warrior

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Har precis blivit klar med mitt andra Full Golden deck, denna gång Paladin som jag tycker är lite halvskoj att köra med.
Brukar mest köra Dragonpriest till 95% av gångerna.
Har även ett Control Warrior deck som är riktigt rolig att köra med, mötte en kille från Grekland som jag fick decklistan av.
Har kört lite med det själv och även polarna gillar det, och de kör riktigt mycket Warrior.
Vore kul att se vad ni tycker om dessa deck.
Warriordecket skall tydligen varit uppe i rank 4 och bråkat, vet inte vad jag ska tro om det själv, men man vet ju aldrig.

Golden Dragonpriesthttps://s17.postimg.org/ag2gwtrnv/Hearthstone_Screenshot_10_13_16_16_32_30.png

Golden Paladin
https://s17.postimg.org/6kz2u98i3/Hearthstone_Screenshot_10_13_16_16_32_39.png

Control Warrior
https://s17.postimg.org/7oj767t57/Hearthstone_Screenshot_10_13_16_16_32_46.png

Häftigt med golden! Din secret paly borde ha N'Zoth och sludge i leken. De som är meta secret paladin nu. Rätt rolig lek i wild, dock alla spelar counters till den

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Söker mer svensktalande till friendlisten att snacka med och ha trevligt
D01tY#2919
Oftast online på helgerna och ibland på vardagskvällar.
Spelat sedan beta och en del turneringar men aldrig hardcore. Varit legend ett antal gånger och favorit klasserna är Hunter och Warlock.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Har precis blivit klar med mitt andra Full Golden deck, denna gång Paladin som jag tycker är lite halvskoj att köra med.
Brukar mest köra Dragonpriest till 95% av gångerna.
Har även ett Control Warrior deck som är riktigt rolig att köra med, mötte en kille från Grekland som jag fick decklistan av.
Har kört lite med det själv och även polarna gillar det, och de kör riktigt mycket Warrior.
Vore kul att se vad ni tycker om dessa deck.
Warriordecket skall tydligen varit uppe i rank 4 och bråkat, vet inte vad jag ska tro om det själv, men man vet ju aldrig.

Golden Dragonpriesthttps://s17.postimg.org/ag2gwtrnv/Hearthstone_Screenshot_10_13_16_16_32_30.png

Golden Paladin
https://s17.postimg.org/6kz2u98i3/Hearthstone_Screenshot_10_13_16_16_32_39.png

Control Warrior
https://s17.postimg.org/7oj767t57/Hearthstone_Screenshot_10_13_16_16_32_46.png

Imponerande med all gold!

Visa signatur

My Heart knows only Virtue, My Blade defends the Helpless, My Might upholds the Weak, My Words speak only Truth, My Wrath undoes the Wicked

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Söker mer svensktalande till friendlisten att snacka med och ha trevligt
D01tY#2919
Oftast online på helgerna och ibland på vardagskvällar.
Spelat sedan beta och en del turneringar men aldrig hardcore. Varit legend ett antal gånger och favorit klasserna är Hunter och Warlock.

Nice, kan adda dig.
Har du lust att dela med dig av dina bästa Warlock samt Hunterdeck?
Just de klasserna spelar jag aldrig, och söker egentligen färdiga deck för att klara Quests med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Häftigt med golden! Din secret paly borde ha N'Zoth och sludge i leken. De som är meta secret paladin nu. Rätt rolig lek i wild, dock alla spelar counters till den

Tack för tips, har testat med N´Zoth tidigare men känner att det inte funkar för mig alls.
Är nog ett par kort som kan bytas ut, dock så har jag inte hittat det ultimata ännu.
Blir att fortsätta prova sig fram.

Skrivet av MiRV:

Imponerande med all gold!

Priest är även Golden Hero.
Dvs över 500 wins.
Tog sin tid, men det är enligt mig roligast att lira så det var värt sin tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Nice, kan adda dig.
Har du lust att dela med dig av dina bästa Warlock samt Hunterdeck?
Just de klasserna spelar jag aldrig, och söker egentligen färdiga deck för att klara Quests med.

Tack! Japp skickar länk på battlenet sen när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Tack! Japp skickar länk på battlenet sen när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt. Tack!
Addade dig nu. Jojje_ är mitt nick

Permalänk
Medlem

@Yorgo_: Ser dig inte :/ D (nolla) 1 t y #2919
Här i min HS mapp är min ladder och turnerings "line up" iaf.
http://m.imgur.com/a/owgut

Ja det är inte discolock för min åsikt är att den är lite starkare men den är betydligt mindre jämn och väldigt mycket krav på att dra rätt kort istället för spy ut minions som är zoo

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Ett nytt set borde komma snart va?

Permalänk
Medlem

Blizzcon snart, då lär de berätta något intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malama:

Ett nytt set borde komma snart va?

Antagligen annonseras något under Blizzcon.

Visa signatur

My Heart knows only Virtue, My Blade defends the Helpless, My Might upholds the Weak, My Words speak only Truth, My Wrath undoes the Wicked

Permalänk
Medlem

Kommer man fortfarande kunna köpa Blackrock och League of Explorers efter nästa rotation?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

Kommer man fortfarande kunna köpa Blackrock och League of Explorers efter nästa rotation?

Jag är nästan helt säker på att du kan köpa ett adventure efter rotationen om du äger minst en vinge av den. Så om du köper första vingen på BRM och LoE så kan du köpa hela senare.

Permalänk
Medlem

Kul när man fått möta 7st Rogue de senaste 10 matcherna, och då självklart fått stryk varenda gång..
Får dom ut Malygos som överlever och sitter på ett par damagespells vid 10 mana är man rätt körd.