Permalänk
Medlem

Addblocker

Tjena. Vet att det är ett hett ämne, speciellt för de som håller i siten, så låt mej börja med att säga att på Sweclockers har man den inaktiverad.

Precis som alla andra, tjänar Sweclockers sina pengar genom reklam intäkter, men här skiljer de sig från vissa andra. Jag kan även nu medans jag skriver, se reklam vid sidan, helt OK. JAG SER DEN! det behöver inte vara mera "in your face" än så, det blir bara iriterande då. Sweclockers admins sköter det exemplariskt. TACK!

Nu till min fråga.
Anledningen till att jag började andvända en blocker är alla de siter som inte har några hämningar över huvud taget vad gäller att dränka mej i reklam. En favorit är diverse nyhets siter. Om jag vill se vad som hänt i världen, går det knappt för all reklam är ivägen.

Senaste halvåret har det fungerat fint med Addblocker. Tyvärr är den urskilningslös och stoppar ALLT, vilket är bra för mej, men inget flis till sidan jag besöker. Så givetvis försöker "fienden" komma runt blockern för att åter tjäna pengar. Och tyvärr verkar det som expressen lyckats, jag får åter titta på 35s reklam för att sedan få se ett 15s video klipp, som jag lurades att klicka på från början.
Deras affärsidé verkar vara att lägga upp videos, med falsk beskrivning, för att få folk att klicka, sedan kan de tvinga på människor 35s reklam innan man får klippet man klickade på, bara för att inse att det inte alls är intressant och man backar efter 5s.

De har alltså lyckats komma förbi blockern igen. och jag får 30-35s reklamvideo, oavsett vilken "nyhet" jag klickar på.
Någon som har en bra medicin mot det? (Förutom det uppenbara, att inte gå till deras sida alls.)

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

De råkar inte lägga upp sina klipp på Youtube också?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

@Jonny Myran: Klippen är väl OK, vart de än kommer ifrån, det är reklamen (Ofta längre än klippet) som man vill bli av med.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk

Adblocker plus har funkat på liknande sidor förr, vet dock inte hur det är nu för tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Adblock plus tjänar pengar på att släppa igenom reklam nuförtiden så du ska byta till ublock origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@Jonny Myran: Klippen är väl OK, vart de än kommer ifrån, det är reklamen (Ofta längre än klippet) som man vill bli av med.

Ja... lägger de upp klippen på Youtube så är det ju bara att kolla där... utan reklam...

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av enterthewoid:

Adblock plus tjänar pengar på att släppa igenom reklam nuförtiden så du ska byta till ublock origin.

Tack för tipset, skall genast kollas upp.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Tog bort addblocker, installerade ublock origin, ingen skillnad på expressens hemsida, reklam videosarna står på kö vart man än klickar.
Men nu har jag provat i alla fall. Fortsätter med ublock origin och ser hur den känns. Lätt att avblocka Sweclockers i alla fall!
Redan tagit bort "exp" från favoriter m.m. läser nyheter på andra siter från och med nu.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!