Alphacool lanserar modifikationsvänliga radiatorserien Eisbrecher

Permalänk
Melding Plague

Alphacool lanserar modifikationsvänliga radiatorserien Eisbrecher

För att tillgodose entusiasters behov av att modifiera radiatorer släpper Alphacool den nya serien Eisbrecher, som genom löstagbara ramar gör det lättare för exempelvis färgsättning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Var inte dom radiatorerna ovanligt tjocka? Är det pga luftfördelningssystemet?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Ser riktigt sjyssta ut. Hoppas att radiatorer liknande dessa dyker upp på någon AIO-lösning också, skulle vara kul att kunna pimpa sin AIO också. Och jag är alldeles för lat och oengagerad för att köra custom loop i mitt lilla chassi.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara intressant fast det har väl aldrig varit speciellt svårt att täcka och måla radiatorer? Lägg på papper och spruta. Typ.
Den här lösningen skapar å andra sida en del andra möjligheter.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

här är för oss som vill veta mer: https://www.youtube.com/watch?v=CMi5Gyr86A8

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Bra! Tyckte vattenkylning började bli för billig

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Intressant och alltid kul med nyheter och t.o.m ev intresserad av 140mm varianter om dom kommer ut, lite träligt bara att jag måste använda 140 till 120 adaptrar för mina GT (Darkside) då det bygger på höjden och skulle se gärna ny 140mm GT.

Har testat all möjliga fläkt setuper och varken Vardar el Noctua industrial kommer i närheten av GT vad gäller kylning/ljudnivå, makalöst att ingen verkar kunna ta fram en riktig konkurrent till GT än idag? En fläkt verkar ju relativt enkelt i sin uppbyggnad så varför är det så här, någon som vet?

Visst låter DS1225C12B6AP-60 lite i full fart men tycker Vardar och Noctua är galen högljudda där och kan inte riktigt förstå att det är så stor skillnad som det är.

Jaja ska iaf följa dessa och se hur dom presterar, ser ju iaf bra ut fast smaken är som baken så..

Permalänk
Medlem

"On the inside you see the radiator is packaged extra with bubblebath"

What?
Sen lyssnade jag igen och då hörde jag att han faktiskt sa bubblebag.

Men han var lite rolig, verkar förvånad och entusiastisk.

Annars är det väl många som monterat någon slags spacer, exempelvis en fläktram utan fläkt i, eller något annat, mellan radiator och fläkt för att få lite mer avstånd och på så vis få luften att sprida sig över en större del av radiatorn/mindre döyta från fläktnaven.
Men visst är det väl en ganska snygg lösning att ha det integrerat istället. Nackdelen är väl om man inte har plats för så mycket tjocklek.

Permalänk
Medlem

synd att dom var så tjocka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Feels massive when you touch it with your fingers"

Omg.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Äntligen finns det LEDs på radiatorerna, mesh som bromsar luftflödet och ökar ljudnivån! Som jag har väntat.........

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

"Feels massive when you touch it with your fingers"

Omg.

Instaköp!

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

"an amazing optical effect" t'is all I have to say

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Instaköp!

A real icebreaker

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Undras om luftspridaren inte höjer ljudnivån dock, men borde väl bara bli bredbandigt brus (dvs icke-tonalt; den minst irriterande formen).

Skrivet av Equilibrium:

"Feels massive when you touch it with your fingers"

PHRASING!!!!

Kanske har glott lite för mycket på Archer.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på att få se bilder med skalet avplockat.
Som även tidigare kommentatorer noterat så verkar "luftspridaren" mest bromsa luftflödet. För bra spridning räcker det att ha avstånd, så att plocka bort mattan borde ge ännu bättre resultat.

Multipla portar för vattnet är bra!